ارزش بازار بیت کوین از ارزش کل شرکت فیس‌بوک عبور کرد

با رکوردشکنی دوباره قیمت بیت کوین و عبور از ۴۰,۰۰۰ دلار، ارزش بازار این رمز ارز هم از ارزش بازار بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل فیس‌بوک پیشی گرفت.
به گزارش کوین دسک، در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین حدود ۷۳۰ میلیارد دلار است. این در حالی است که پس از ثبت اوج ۴۰,۰۰۰ دلاری، شاهد عبور ارزش بازار بیت کوین از ارزش بازار فیس‌بوک بودیم.
قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ رشدی ۳۰۰ درصد داشت و با ورود به سال ۲۰۲۱،‌ این روند همچنان با قدرت در حال پیشروی است. در ۸ روز گذشته هم قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال ۴۰ درصد افزایش داشته است. نباید فراموش کرد که قیمت بیت کوین سال ۲۰۲۰ را در محدوده ۲۹,۱۰۰ دلاری به اتمام رساند و حالا در مرز ۴۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.
طی روزهای گذشته، ارزش بازار بیت کوین، نام‌های بزرگی همچون تنسنت (Tencent)، علی‌بابا و فیس‌بوک را پشت سر گذاشت. نکته جالب اینجاست که ارزش بازار این رمز ارز از ارزش بازار ارزهای رایجی مثل روبل روسیه و بات تایلند هم بیشتر است.
ارزش بازار شرکت‌ها و دارایی‌های شاخص در دنیاشاید بتوان گفت که پیشی‌گرفتن ارزش بازار بیت کوین از ارزش بازار فیس‌بوک، بیش از همه برای برادران وینکلواس خوشایند باشد. چند سال پیش تایلر و کامرون وینکلواس با شکایت از مارک زاکربرگ، خالق فیس‌بوک، او را متهم کردند که ایده این شبکه اجتماعی را از آنها دزدیده است. کامرون وینکلواس، از بنیان‌گذاران صرافی جمینی (Gemini)، پس از اعلام خبر عبور ارزش بازار بیت کوین از ارزش بازار فیس‌بوک، در توییتی نوشت:
با عقل جور در می‌آید که یک شبکه پولی، ارزشی بیشتر از یک شبکه اجتماعی داشته باشد.
در حال حاضر و با کاهش اندک قیمت بیت کوین، ارزش بازار فیس‌بوک بار دیگر از ارزش بازار بیت کوین بیشتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *