اقتصاد نیوز – بورس در مسیر صعود /موقعیت برتر حقیقی‌ها در بازار سهام


خیزش نیوز – به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام درحالی امروز وارد هفته سوم فروردین می شود که خریداران در موقعیت بهتری نسبت به فروشندگان  به سر می برند.
شاخص های عملکردی نشان می دهد که خریداران از شانس بیشتری برای حرکت روبه جلوی شاخص بازار بهره می برند. حقیقی ها در روز آخر هفته گذشته نیز استراتژی ورودی پول ها را دوباره در دستورکار قرار دادند. این در حالی بود که حقیقی ها در هفته گذشته خروجی پول را هم تجربه کرده بودند. 
شاخص های عملکردی بازار سهام چه می گویند؟
البته همسو با فعال بودن حقیقی ها و شانس بیشتر آنها در موقعیت خرید به نظر می رسد که توان و نیرو در سمت تقاضا نسبت به سمت عرضه در شرایط برتری به سر می برد. البته بازار سهام از برخی رویدادها همچون مذاکرات احیای برجام در وین سیگنال گیری می کند.
اثر اتفاقات پیرامون احیای برجام می تواند بر روی شدت تحریم ها از سوی غرب و افزایش فشارها بر سر تحریم فروش نفت ایران و در تنگنا قرارگرفتن درآمدهای ارزی ایران اثر گذار باشد و مطمئنا روی محدودیت عرضه ارز و تغییرات قیمت دلار نیز اثرگذار است. البته قیمت دلار  می تواند روی سهم های دلاری بازار اثرگذار باشد، این در حالی است که شاخص ها حداقل در روز ابتدایی هفته در بورس احتمالا مسیر صعودی را دنبال کنند.
نظرسنجی اقتصادنیوز: شاخص بورس صعودی می شود
تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد بیشتر تحلیلگران و فعالان بورسی شانس تداوم حرکت روبه جلوی شاخص ها در بورس را بیشتر می دانند و البته همچنان بر این باورند که شاخص بورس می تواند از نیمه دوم کانال 1400 هم عبور کند.
این در حالی است که برخی هم پیش بینی کرده اند شاخص نمی تواند در همان محدوده نیمه دوم کانال 1400 تثبیت شود و احتمالا دوباره شاهد بازگشت شاخص کل بورس باشیم. 
البته بورس بازان هم گفته اند که معاملات شنبه با صعود ادامه دار شاخص کل بورس دنبال می شود اما در روزهای بعدی هفته ممکن است تغییر جهت دهد. ∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *