ایرنا – احتمال محدودیت تامین برق چقدر جدی است؟


خیزش نیوز –
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود:مصرف بی رویه برق منجر به افزایش صورتحساب مشترک می شود که در صورت ادامه داشتن این افزایش، محاسبه صورتحساب به روش افزایشی پلکانی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: اما مهم تر از افزایش صورتحساب، تامین برق سایر مشترکان است که در تابستان با تولید حداکثری نیروگاه ها و بیشترین میزان بار یا مصرف شبکه ها تامین می شود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: از مشترکان می خواهیم تا با چند راهکار ساده مانند استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعت اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷)، خاموش کردن یک کولر اضافه، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی، در تامین برق همه مشترکان کشور مشارکت کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از اوج مصرف امروز به میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در هفته آینده به دلیل افزایش دمای هوا به این عدد ۲ تا ۳ هزار مگاوات افزوده خواهد شد. در چنین شرایطی اگر بیشتر مشترکان یک منطقه مصرف خود را مدیریت نکنند، ظرفیت های تولید پاسخگو نخواهد بود و دچار محدودیت خواهیم شد.
وی ادامه داد: البته ایمان داریم که هموطنان مانند همیشه توصیه ها را جدی گرفته و کمال همکاری و همیاری را  خواهند داشت.
رجبی مشهدی افزود: هرچند تمهیداتی نیز برای پاسخگویی به این میزان مصرف اندیشیده ایم اما اگر افزایش جدی مصرف را داشته باشیم، امکان اینکه بتوانیم با این توان تامین برق در تمام ساعت ها را پوشش دهیم مقدور نخواهد بود.
سخنگوی صنعت برق درباره طرح های تشویقی صنعت برق در تابستان امسال گفت: در کنار این موارد امسال تشویق های خوبی نیز برای کاهش مصرف درنظر گرفته شده، به طوری که اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برق  رایگان خواهد داشت.
وی افزود: اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰کیلووات ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار می شود.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *