ایلان ماسک: دریافت پول با بیت کوین را رد نخواهم کرد!

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در پاسخ به توییت بن مزریچ (Ben Mezrich)، نویسنده کتاب میلیاردرهای تصادفی، نوشت که هیچ‌وقت دریافت بیت کوین را رد نمی‌کند.
به گزارش دیکریپت، بن مزریچ روز جمعه در توییتی نوشت:
بگذارید یک چیز را به شما بگویم، هیچ وقت دوباره دریافت بیت کوین [به‌عنوان حقوق] را رد نمی‌کنم.
ایلان ماسک هم در پاسخ به این توییت بن مزریچ گفت:
من هم همینطور.
مزریچ نویسنده کتاب میلیاردرهای تصادفی (Accidental Billionaires) است. فیلم شبکه اجتماعی (Social Network) هم از روی همین کتاب ساخته شده است و روایت‌گر داستان فیس‌بوک و شکایت برداران وینکلواس از مارک زاکربرگ است.
روز گذشته هم ماسک در پاسخ به سؤال یکی از کاربران توییتر مبنی بر اینکه آیا دوج کوین دارد یا نه نوشت:
نه، ولی شاید یک روز این اتفاق بیفتد.
نکته جالب اینجاست که پیش‌تر ماسک در بخش اطلاعات حساب کاربری توییتر خود،‌ نوشته بود که «مدیرعامل سابق دوج کوین» است. او ماه گذشته هم در توییتی جداگانه نوشت:
یک کلام، دوج کوین!
مدیرعامل تسلا بارها در مورد ارزهای دیجیتال صحبت کرده است. به‌عنوان مثال، قبل از کریسمس امسال، او بیت کوین را «کلمه امن» خود خوانده بود. پس از این توییت، مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy) با اشاره به توییت ماسک نوشت که به بیت کوین «ایمان» دارد. پس از این اتفاق ماسک از  سیلور پرسید که آیا می‌شود چند میلیارد دلار را با بیت کوین انتقال داد. سیلور در جواب ماسک گفت که او بیش از ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین خریده است!
در ماه‌های گذشته شاهد ورود بسیاری از شرکت‌های بزرگ به حوزه ارزهای دیجیتال و بازار بیت کوین بودیم. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، سخنگوی سابق کاخ سفید، یکی از این افراد است. گفته می‌شود که تا به اینجا ۶۰۰ نفر خواهان خرید سهام در صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین او با نام اسکای بریج (SkyBridge) هستند.
مورگان استنلی (Morgan Stanley)، غول بانکداری دنیا، چند روز پیش اعلام کرد که ۱۰ درصد از سهام مایکرواستراتژی را خریده است.
کارشناسان از عواملی همچون شیوع ویروس کرونا، افزایش بلاتکلیفی‌های اقتصادی و افزایش چاپ پول برای مقابله با پیامدهای این ویروس را به‌عنوان عوامل صعود بیت کوین مطرح کرده‌اند؛ اما شاید مهمترین علت جهش قیمت بیت کوین، ورود سرمایه‌گذاران نهادی به این حوزه باشد. قیمت بیت کوین در حال حاضر ۴۰,۸۰۰ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *