ایمنا – برای بارش باران دعا کنیم


خیزش نیوز –
به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم امینی امروز _جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان متولی توزیع آب شرب بهداشتی است و تأمین آب توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود.
وی افزود: دستگاه اجرایی سامانه دوم آبرسانی، شرکت آب منطقه‌ای است که در چهار سال اخیر پروژه‌ای که سال‌ها معطل مانده بود، آغاز و مقرر شد در حد ۱۴ کیلومتر از پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود و خوشبختانه در تابستان سال گذشته و سال جاری این اقدام انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: بخشی از تأمین منابع آب محدودی که باعث شد فشار آب تعدیل شود، از طریق ۱۴ کیلومتر اجرا شده در پروژه سامانه دوم آبرسانی محقق شد.
امینی با بیان اینکه موضوع سامانه دوم صرفاً پدافند غیرعامل نیست بلکه بخشی از آن کمبود آب شرب است که مردم تابستان‌ها از آن رنج می‌برند، اظهار کرد: در ۱۱ سال گذشته مجبور شدیم با افت فشارها تابستان را پشت سر بگذاریم و مردم با سعه‌صدر این شرایط را تحمل کردند. در سال آبی ۱۴۰۰ موضوع کم بارشی در ۵۳ سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه سرانه آب شرب در بخش خانگی برای مردم در سال ۹۸ از ۱۸۹ لیتر به ۱۵۷ لیتر کاهش داشته است، گفت: این میزان در دو سال اخیر به ۱۶۰ لیتر رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: سامانه دوم آبرسانی باید سال ۸۶ تحویل شرکت آب و فاضلاب استان می‌شد، اما با گرفتاری‌های زیادی همراه شد. سامانه تله متری و تله کنتور باعث شد آب به نحو مطلوب در سطح استان توزیع شود. کمترین میزان پرت آب کشور با ۱۶ درصد مربوط به اصفهان است.
امینی با بیان اینکه امسال یکی از بدترین سال‌ها در توزیع آب استان به دلیل کمبود منابع آبی بود، تصریح کرد: شرایط ما از استان‌هایی که چالش برای نظام ایجاد کرده بودند نیز بدتر شد. امسال ۶۲ میلیون لیتر آب در قالب هفت هزار تانکر آبرسانی سیار توسط این شرکت انجام شد. که فرهنگ غنی مردم اصفهان و صبوری آنها باعث شد اعتراضات چالش آفرین نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: مخزن سد زاینده‌رود کفاف آب شرب به مردم اصفهان، یزد و بخشی از استان چهارمحال و بختیاری را نخواهد داد و باید از خداوند متعال باران رحمت الهی را طلب کنیم.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *