باشگاه خبرنگاران جوان – رشد ۷ درصدی اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی


خیزش نیوز –

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق بین المللی پول در جدیدترین برآورد خود از اقتصاد آمریکا، رشد ۷ درصدی را برای این کشور پیشبینی کرد. 
بر این اساس، این صندوق در ماه آوریل رشدی معادل ۴.۶ درصد را برای سال ۲۰۲۱ در اقتصاد آمریکا پیش بینی کرده بود. همچنین این صندوق در گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سال آینده میلادی به میزان ۴.۹ درصد افزایش داشته باشد. این رقم در گزارش قبلی این صندوق ۳.۵ درصد عنوان شده بود.
پیش بینی‌های جدید صندوق بین المللی پول همگی به شرط همکاری کنگره با دولت بایدن در زمینه برنامه ریزی برای بیکاری و ایجاد شغل، رفع مشکلات خانواده‌ها در آمریکا، اصلاح نظام مالیاتی در این کشور و کم کردن هزینه‌های اجتماعی محقق خواهد شد.
کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین المللی پول با اشاره به این موضوع گفت: این صندوق بسته پیشنهادی را در اختیار مقامات آمریکایی قرار داده که شامل تلاش برای سرمایه گذاری‌های بیشتر در جهت افزایش بهره وری، آموزش و اجازه به زنان برای پیوستن به نیرو‌های کار در آمریکا و اصلاح برخی ساختار‌های اجتماعی است.
جورجیوا که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی می‌کرد، افزود: تولید ناخالص داخلی آمریکا در ده سال گذشته تنها ۱ درصد افزایش داشته است.
آمار و ارقام صندوق بین المللی پولی در حالی خبرساز شده که اخیراً کنگره هم در گزارشی مشابه همین میزان پیشرفت در اقتصاد آمریکا را پیش بینی کرده بود.
این صندوق در گزارش خود همچنین آورده است: شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد افت قابل توجهی در بازار‌های مالی آمریکا وجود دارد که باعث کاهش دستمزد‌ها و افزایش قیمت کالا‌های اساسی شده است.
صندوق بین المللی پول همچنین از مقامات آمریکایی خواست تلاش خود را برای افزایش بهره وری، افزایش مشارکت در نیروی کار، کاهش فقر و جایگزین کردن کربن به عنوان سوخت اصلی به کار گیرند.
انتهای پیام/
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *