باشگاه خبرنگاران جوان – مقایسه کی ام سی K7 با فردا SX5 + مشخصات فنی


خیزش نیوز –

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کی ام سی K7 با فردا SX5 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.
معرفی کی ام سی K۷:
کی ام سی K۷، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۸۵۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۱ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دندهدوکلاچه ۶ سرعته استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۴ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، دوربین عقب، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، چراغ‌های LED، چراغ مخصوص روز و سانروف اشاره کرد. کی ام سی کی ۷ یکی از نوین‌ترین کابین‌های حال حاضر در بازار کشور را به کاربران خود ارائه می‌دهد. به‌ویژه حضور المان‌هایی همچون پنل کیلومتر شمار دیجیتال پشت فرمان به علاوه نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد را می‌توان به‌عنوان تاکیدی بر آینده‌نگرانه بودن کابین ایکس ۷ دانست.

 
در این بین طرح بسیار جذاب اهرم تعویض دنده و نیز دکمه‌های لمسی سیستم تهویه که با پلاستیک مشکی براق احاطه شده‌اند، کاملا جلب توجه خواهد کرد. وجود پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه در کنسول میانی از دیگر شاخصه‌های منحصربه‌فرد این کراس اوور چینی به شمار می‌رود.
معرفی فردا SX۵:
فردا SX۵، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.

فردا SX۵ با امکاناتی مثل سانروف، کروز کنترل، سیستم مالتی‌مدیا مجهز به مانیتور ۸ اینچی لمسی، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور نور، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، تهویه مطبوع الکتریکی، دی‌لایت، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل لغزش در زمان شتاب‌گیری (ASR)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، ۲ عدد ایربگ و… تحویل خریداران خواهد شد که در مجموع، امکانات رقابتی و قابل قبولی است. برگ برنده فردا SX۵ می‌تواند امکانات ایمنی باشد که آن را در جایگاهی بالاتر از اکثر رقبا قرار می‌دهد.

خودرو

کی ام سی K7
فردا SX5

کشور سازنده

چین
چین

سال (طراحی)

2018
2018

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه
4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1499سی سی
1590سی سی

حداکثر قدرت

174 اسب بخار در 4850 دور در دقیقه
123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

251 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
154 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه

جعبه دنده

دوکلاچه 6 سرعته
CVT

حداکثر سرعت

160 کیلومتر در ساعت
175 کیلومتر در ساعت

وزن

1735 کیلوگرم
1345 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4790 طول – 1900 عرض – 1760 ارتفاع
4515 طول – 1812 عرض – 1725 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2750 میلیمتر
2720 میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی

8.6 لیتر در هر صد کیلومتر
7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

64 لیتر
51 لیتر

ترمز و پایداری

چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS – EBD – ESP – BA – HSA
چهار چرخ دیسکی مجهز به EBD – CBD – CBC

کیسه هوا

چهار کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی

سیستم صوتی

سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر، مجهز به بلوتوث و نویگیشن
سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو و نمایشگر 8 اینچی

انتهای پیام/
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *