بایننس قصد دارد هر ماه سه شرکت حوزه ارزهای دیجیتال را خریداری کند

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی رمز ارز بایننس، اعلام کرده است که این صرافی قصد دارد در سال جاری میلادی، ۳۰ شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را بخرد؛ این یعنی بایننس در هر ماه سه شرکت را به مجموعه شرکت‌های تابعه خود اضافه می‌کند.
به گزارش کریپتونیوز، مدیرعامل صرافی بایننس در مصاحبه با بلومبرگ گفته است که این صرافی قصد دارد به‌صورت فعالانه خرید شرکت‌ها و به‌ویژه شرکت‌هایی را که در حوزه‌های جدید فعال هستند در دستور کار خود قرار دهد. او در این رابطه گفته است:
دیدگاه من این است که ما در این حوزه‌ها متخصص نیستیم و این برای ما بهتر است که تیم‌های قوی‌ پیدا کنیم که قبلاً این نوع فعالیت‌ها را به‌خوبی انجام داده‌اند.
ژائو همچنین گفته است که در آینده تعدادی از این معاملات انجام خواهد شد و اظهار داشته است:
ما قصد داریم در یک سال بین ۲۰ تا ۳۰ شرکت را به تملک خود در بیاوریم و آنها را خریداری کنیم. بیشتر این خریدها کوچک خواهند بود که ما قصد نداریم آنها را اعلام کنیم. برخی از این خریدها بزرگ‌تر هستند نظیر خرید وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)؛ اما در هر صورت برنامه ما این است که هرسال حدود ۳۰ شرکت را که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند بخریم که احتمالاً به‌معنای هر ماه سه معامله است.
ژائو جزئیات بیشتری از اهداف این خریدهای احتمالی بیان نکرده است.
پیش از این بایننس در پاسخ به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های کره جنوبی مبنی بر اینکه این صرافی نیز جزو خریداران احتمالی صرافی بیت‌هامب (Bithumb) است، اعلام کرده بود که آنها همواره رویکرد بازی در خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های استراتژیک در هر زمانی دارند.
در همین حال، شرکت مشاوره بزرگ PwC در گزارش اخیر خود با موضوع ادغام در صنعت ارزهای دیجیتال، گفته است که با توجه به اینکه برخی شرکت‌های بزرگ‌تر، سرمایه‌دارتر و سودآورتر به فعالیت خود در زمینه خرید شرکت‌ها ادامه می‌دهند، ما انتظار داریم شاهد ادغام‌های بیشتری در این صنعت باشیم.
در گزارش این شرکت همچنین آمده است:
ما انتظار داریم که تمرکز بر روی خرید رقبای کوچک‌تر نباشد، بلکه بیشتر شرکت‌هایی را به دست آورده و با آنها ادغام شویم که خدمات جانبی را به پیشنهادهای فعلی خود اضافه کرده‌اند. رسانه‌های حوزه رمز ارز، حوزه داده، انطباق قانونی و تحقیق و پژوهش از این دست شرکت‌ها هستند.
بایننس به‌دفعات بر روی این موضوع تأکید کرده است که آنها در حال ایجاد زیرساخت برای اکوسیستم بلاک چین هستند. بایننس در حال حاضر هم یک صرافی امانی و هم یک صرافی غیرامانی را کنترل می‌کند، شرکت اسمارت چین (Binance Smart Chain) را توسعه داده است و پلتفرم راه‌اندازی توکن و بازوی سرمایه‌گذاری خود را دارد. این صرافی همچنین یک مرکز رشد برای پروژه‌های بلاک چینی ایجاد کرده است، خدمات پژوهشی در حوزه دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد، کیف پول رمز ارز خود را توسعه داده است، یک بنیاد خیریه را اداره می‌کند و اخیراً یک سرویس پرداخت مبتنی بر ارزهای دیجیتال معرفی کرده است.
چانگ‌پنگ ژائو در مصاحبه مزبور در خصوص دیگر طرح‌های بالقوه این صرافی نیز صحبت کرد. بایننس برخلاف رقیب خود، صرافی کوین بیس، که درخواست خود را برای عرضه عمومی سهامش در آمریکا ارائه داده است، در حال حاضر تمایلی به این کار ندارد. مدیرعامل بایننس در این باره گفت که این شرکت به‌اندازه کافی وجوه نقد در اختیار دارد که بتواند به رشد خود ادامه دهد. او در این باره افزود:
ما به پول زیادی احتیاج نداریم، سودآور و در حال رشد هستیم.
از سوی دیگر ژائو گفته است که حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT‌ها) در حال حاضر بسیار متلاطم است. با این حال او این احتمال را رد نکرده است که ممکن است شرکت تحت مدیریتش فعالیتی در این حوزه انجام دهد.
علاوه بر این صرافی بایننس قصد دارد کانال‌های ارز فیات بیشتری در پلتفرم خود اضافه کند. این صرافی سال گذشته اعلام کرد که حدود ۵۰ کانال مختلف در سراسر جهان اضافه کرده است و احتمالاً ۳۰ تا ۵۰ کانال دیگر نیز در سال جاری اضافه می‌کند.
ژائو همچنین در خصوص شاخصه‌های مالی مرتبط با رشد این شرکت، مدعی شده است که آمار و ارقام مشخصی ندارد. او گفته است که اعداد با توجه به نوسانات قیمت بیت کوین به‌سرعت تغییر می‌کنند و از آنجا که شرکت در حال کاهش کارمزدها در بخش‌های مختلف است، در نتیجه برای برآورد درآمد سال جاری بسیار زود است. با این حال او اذعان کرده است که حجم معاملات به‌طور قابل‌توجهی در دو ماه ابتدایی سال افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل بایننس در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) گفته بود که این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۰ بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار سود به دست بیاورد. گفتنی است در سال ۲۰۱۹ سود این صرافی ۵۷۰ میلیون دلار بوده است.
همچنین بایننس در حال انجام فعالیت‌های توسعه‌ای نسبتاً بزرگی در حوزه‌های مختلف است. بایننس کارت (Binance Card) از جمله این پروژه‌هاست که به گفته ژائو زیان‌ده است. با این حال ژائو از این پروژه حمایت کرده و گفته است که این شرکت این محصول را ارائه خواهد کرد.
مدیرعامل بایننس همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این شرکت در نهایت به یک دائو (DAO) یا سازمان خودگردان غیرمتمرکز تبدیل می‌شود یا خیر گفت:
این احتمال وجود دارد اما برای تحقق آن چندین سال زمان لازم است.
در همین حال همان‌گونه که پیش از این نیز در رسانه‌ها آمده است، بایننس از سوی کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (САЕС) تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. این کمیسیون اعلام کرده که بایننس به آمریکایی‌ها این امکان را داده است تا با انجام معامله در این پلتفرم، برخی از قوانین ایالات‌متحده را نقض کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *