تجارت نیوز – آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۹ اسفند ۹۹ چقدر بود؟


خیزش نیوز –
به گزارش خیزش نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز چهارشنبه ۶ اسفند با ۱۰,۴۰۰ تومان افزایش،یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.
همچنین دنیای اقتصاد نوشت: بهای معاملات اونس طلا روز جمعه در ادامه روند نزولی و عقب‌نشینی از کانال مقاومتی برای دومین بار در هفته گذشته به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار کشانده شد.
بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد در یک سال اخیر رشد کرده است که نشان می‌دهد بازار تمایل به پذیرش احیای اقتصادی دارد و این امر قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است.
رئیس بانک مرکزی آمریکا رشد اخیر بازده اوراق قرضه را نشانه مطلوبی از انتظارات اقتصادی برآورد کرده و نگرانی‌های تورمی ناشی از سیاست مالی آمریکا را کم‌اهمیت شمرده است. این خوش‌بینی به احیای اقتصادی به همراه انتظارات برای تورم نسبتا بی‌ضرر، به منزله مانع بزرگی برای صعود قیمت طلاست. بر همین اساس بهای هر اونس در معاملات روز جمعه تا ساعت ۱۹ به وقت تهران کمتر از ۱۷۴۰ دلار قیمت خورد.
افت سکه پیرو دلار
به سبب کاهش نرخ ارز هفته‌ای کاهشی برای قیمت سکه و طلا رقم خورد. بازار ارز و سکه در هفته گذشته به دلیل تعطیلات روز پنج‌شنبه، کمتر معامله شدند و کاهش هفتگی را به ثبت رساندند، به همین ترتیب به‌رغم افزایش بهای سکه در آخرین روز معاملاتی دادوستدها در هفته گذشته به شدت کاهش پیدا کرد.
بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد که افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را نسبت به روز کاری گذشته نشان می‌دهد، اما برای کل هفته افت ۴ درصدی را به ثبت رساند.
کاهش قیمت‌ها در قطعات کوچک‌تر سکه نیز نشان‌دهنده کاهش تقاضا در بازار طلا و مسکوکات آن است. به نظر می‌رسد که معامله‌گران منتظر کاهش بیشتر نرخ ارز و تاثیر این کاهش بر ارزان‌تر شدن قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی هستند.
اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا خیزش نیوز بخوانید.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *