تحلیل بازار – استارت گرانی خودرو در پاییز| افزایش قیمت ۵ تا ۱۰۰ میلیونی برای کدام محصولات است



بازار: گروه خودرو؛چند روز پیش نتایج سومین مرحله قرعه کشی خودرو اعلام شد، از آن زمان تاکنون خودروهایی که در این قرعه کشی وجود داشتند، در بازار با افزایش قیمت همراه شدند. البته این افزایش قیمت فقط مربوط به خودروهای تولید داخل نشده بلکه اغلب محصولات مونتاژی یا وارداتی نیز افزایش بها را تجربه کردند. شاهد بودیم که در این دوره از قرعه کشی کمترین سهم به خودروهای فرسوده تعلق گرفت.همزمان با شروع مدارس نیز هوای پایتخت آلوده شد، این موضوع دال بر افزایش خودروهای فرسوده در کشور است که با بی تدبیری دولت ها به نام کم کاری صنعت خودرو تمام می شود. صنعت و بازار خودرو نیازمند تصمیمگیری در بدنه خودروسازی است، متاسفانه به زعم مدیران و کارشناسان صنعت خودرو خارج از بدنه جاده مخصوص تصمیمگیری برای آن انجام می شود. وزارت صمت به عنوان سیاستگذار صنعتی در کشور شناخته می شود اما اخیرا تصمیمات این این وزارت نشان داد که بدنه آن به جای سیاستگذاری علاقه به دخالت در امر فروش خودروسازان دارد. با توجه به سیاستگذاری اشتباه وزارت صمت، قیمت خودرو در چند روز اخیر با افزایش ناگهانی مواجه شده که در ادامه به بررسی تعدادی از آن خواهیم پرداخت.

فولکس واگن جی تی ۱۰۰ میلیون تومان گران شد
فولکس واگن جی تی را به عنوان سریعترین و گران ترین هاچ بک کشور می شناسیم، این خودرو در سایه نبود واردات و البته نبود خودرو رقیب در بازار داخلی به عنوان گران ترین هاچ بک شناخته می شود. این درحالی است که این خودرو در بازارهای جهانی به عنوان محصول اقتصادی شناخته می شود.

فولکس واگن جی تی در تاریخ ۲۹ شهریورماه سال جاری با بها ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شد، ولی امروز قیمت این خودرو به ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است

فولکس واگن جی تی در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال جاری با بها ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شد، ولی امروز قیمت این خودرو به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. اگر واردات خودرو انجام نشود، قیمت این محصول همچنان صعودی خواهد بود.

تندر۹۰ گران شد
رنو تندر۹۰ به دلیل کیفیت بالایی که داشت در مدت ۱۳ سال مونتاژ داخلی، در بازار توانست جایگاه مناسبی را کسب کند. تندر۹۰ پلاس اتوماتیک یکی از سدان های با کیفیت و پر فروش در بازار داخل کشور است که توانسته در سایه نبود تولید قیمت حدود ۶۵۰ میلیون تومانی را برای خود ایجاد کند.

تندر۹۰ پلاس اتوماتیک تا اواخر هفته گذشته با بها ۶۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد، اما اکنون قیمت آن به بیشتر ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است

این خودرو تا اواخر هفته گذشته با بها ۶۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شد، اما اکنون قیمت آن به بیشتر ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است. در صورت عدم واردات خودرو احتمالا بها این محصول از ۷۰۰ میلیون تومان عبور خواهد کرد.

رانا پلاس چند؟
رانا را می توان جانشین و جایگزین به حق خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار شناخت، این محصول در نسخه پلاس با تغییرات جزپی فیس لیفیت توانسته در بازار جایگاه مناسبی را کسب کند.

رانا پلاس در بازار آزاد تا اواخر هفته گذشته با بها ۳۰۰ میلیون تومان معامله می شد، ولی در شرایط فعلی قیمت این خودرو به بیشتر از ۳۰۵ میلیون تومان رسیده است

رانا پلاس در بازار آزاد تا اواخر هفته گذشته با بها ۳۰۰ میلیون تومان معامله می شد، ولی در شرایط فعلی قیمت این خودرو به بیشتر از ۳۰۵ میلیون تومان رسیده است. پیش بینی می شود که قیمت این خودرو در روزهای آینده نیز افزایش یابد و قرعه کشی ثابت کرد که هیچ تاثیری در کنترل قیمت ها ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *