توقیف “نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق” توسط سپاه در خلیج فارس – DW – ۱۴۰۱/۸/۹


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دوشنبه، ۹ آبان (۳۱ اکتبر) از توقیف یک نفتکش خارجی در خلیج فارس که حامل یازده میلیون لیتر سوخت قاچاق بوده، خبر داده است.

خبرگزاری تسنیم نیز با انتشار خبر توقیف این نفت‌کش توسط سپاه پاسداران، ارزش محموله این نفت‌کش را بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

در ویدیویی که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از “قاچاقی سازمان یافته” سخن می‌گوید و محموله نفت‌کش توقیف‌شده را “معادل ۵ هزار و پانصد نیسان سوخت دوهزار لیتری” اعلام کرده است.

خیزش نیوز وله را در تلگرام دنبال کنید

او در این ویدیو همچنین به شناسایی و پیگرد قانونی “حدود ۱۱۰ شناوری” که به این نفت‌‌کش سوخت‌رسانی کرده‌اند اشاره کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه “توقیف شناور مذکور پس از یک ماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شده است”، از بازداشت کاپیتان و خدمه این نفتکش خارجی برای “تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی” خبر داده است.

بیشتر بخوانید: توقیف دو نفت‌کش یونانی توسط سپاه 

خبرگزاری فارس به نقل از مجتبی قهرمانی می‌نویسد: «اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه‌های ملی مبادرت می‌کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند.» 

خیزش نیوز وله را در اینستاگرام دنبال کنید

رئیس دادگستری استان هرمزگان از مجازات “قاطع و بدون اغماض مرتکبان چنین جرایمی” خبر داده است. او افزود، با استناد به “مواد ۲۰ و ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان علاوه بر محکومیت به حبس تا ۱۰ برابر ارزش سوخت مکشوفه جریمه می‌شوند و شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد”.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد، مشخص نیست تانکر مذکور با چه پرچمی در حرکت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *