خبر خوش برای بازنشستگان – خیزش نیوز

به گزارش خیزش نیوز، برخی از بازنشستگان به زودی واریزی جدیدی خواهند داشت.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ از امروز خبر داد.رضا حاجی پور، با اشاره به پیگیری‌های خود و کمیسیون آموزش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده بود پس از واریز ۲۰ درصد از پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ، مابقی رقم پاداش در اسرع وقت پرداخت شود که این موضوع با تأخیر مواجه شد.

​نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از وزیر آموزش و پرورش این موضوع تأمین اعتبار شده و رقم مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت به خزانه داری کل کشور واریز شده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: بنابراین از امروز پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ به طور کامل پرداخت خواهد شد و حق این عزیزان به آنها داده خواهد شد. (منبع: اقتصاد 100)
زمان واریز معوقات بازنشستگان
معوقات تمام بازنشستگان طی چند روز گذشته واریز شده است.اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای از پرداخت و تسویه کامل کسور دستگاه‌های اجرایی مربوط به حقوق آبان ماه بازنشستگان این صندوق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: کسورات حقوق آبان ماه سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری برای واریز به حساب بانک‌ها و سایر فروشندگان اعتباری به ذیحسابی دستگاه‌های اجرایی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ پرداخت و به طور کامل تسویه شد.
براساس این اطلاعیه، صندوق بازنشستگی کشوری درحال حاضر درخصوص مطالبات دستگاه‌های اجرایی، هیچگونه تعهد “پرداخت نشده‌ای” ندارد.
دراین گزارش تصریح شده است: در ابتدای آذرماه امسال نیز کسورات بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق، مربوط به ماه های پیش از آن تا انتهای مهرماه ۱۴۰۱ پرداخت و تسویه شده بود و کسورات آبان ماه نیز طی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه به طور کامل پرداخت شد.
صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بازنشستگی کشور پس از تامین اجتماعی است که به بازنشستگان و دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، شهرداری‌های کشور به جز شهرداری تهران، کارمندان سیاسی وزارت امور خارجه، قضات قوه قضاییه و در مجموع به هفت گروه مشخص حقوق و خدمات بازنشستگی ارائه می‌دهد.
صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۶۳ هزار بازنشسته خدمات متعددی شامل افزایش وام‌های ضروری و وام ازدواج فرزندان، خدمات بیمه و پرداخت هزینه بیمه‌های تکمیلی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و گردشگری را در دولت سیزدهم به منظور رفاه حال بازنشستگان ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *