خرداد – اطلاعات جدید درباره جانشین جنجالی پژو ۲۰۶ | تصویر

به گزارش خبرآنلاین، این روزها خودروی تی اف ۲۱ ایران خودرو حسابی خبرساز شده است. ماشینی که ایران خودرو برای طراحی و عرضه آن به بازار در یک بازه حدودا شش ماهه رقمی معادل ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. این رقم را رضایی منش معاون تحقیق و توسعه ایران خودرو اعلام کرده است. خطیبی مدیر ایران خودرو که از زمان حضورش در این خودروساز و بر اساس وعده وزیر صنعت تصمیمی به ساخت یک پلتفرم ارزان قیمت داشته ، از همکارانش می خواهد بر اساس توانمندی موجود یک خودروی کاملا داخلی طراحی کنند و. حاصل آن پژوهش پلتفرم تی اف ۲۱ است. خودرویی که حالا موتور تیپ ایران خودرو را در دل دارد و اتاقش یک هاچ بک کلاسیک است که دیگر به آن اتهام الگو برداری از رنو کوییک زده نمی شود اما مرور مشخصات فنی ماشینی که گفته شده جانشین ۲۰۶ خواهد شد شباهت زیادی به دیگر تولیدات فعلی ایران خودرو دارد. هاچ بک TF۲۱ که در کلاس ابعادی B قرار دارد از یک پیشرانه TU۵ پلاس ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این پیشرانه ۱۵۸۷ سی‌سی می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.
قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به شکل تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هاچ بک جدید ایران خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷ لیتری را به همراه خواهد داشت.
این مشخصات نشان می‌دهد هاچ بک جدید ایران خودرو از لحاظ فنی به رانا پلاس و تارا شباهت زیادی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *