خلاصه کتاب شاه کلید ثروت؛ چگونه مسیر ثروتمند شدن خودمان را بسازیم؟

فهرست این مقاله
خلاصه کتاب شاه کلید ثروت
شاه کلید ثروت در دست کیست؟ چه کسی روش درست و کاربردی رسیدن به موفقیت و ثروت را در دست دارد؟ آیا هرکسی با هر وضعیت مالی می‌تواند با آغاز تغییرات در افکار و باورهایش، فرصتی برای تغییر زندگی‌اش به دست بیاورد؟ در این قسمت از خیزش نیوز به سراغ کتاب «شاه کلید ثروت» از «ناپلئون هیل» می‌رویم و یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده بزرگ موفقیت را ورق می‌زنیم تا پاسخی برای پرسش‌های بالا پیدا کنیم.
اگر تصمیمتان برای تغییر زندگی‌تان و حرکت به سمتی که دوست دارید جدی است و مهم‌تر از همه اگر واقعاً اهل عمل‌کردن هستید، تا پایان این ماجرا که گلچینی از مهم‌ترین نکته‌های این کتاب است با ما همراه باشید.
شما یک ایستگاه رادیویی هستید
درون بدن هرکدام از ما دو فرستنده امواج رادیویی وجود دارد. بسته به اینکه در چه حس و حالی هستید، خوشحال، غمگین، باانگیزه، ناامید و … امواج رادیویی ارسال‌شده از سوی شما نیز مثبت یا منفی می‌شوند، ولی نکته جالب اینکه ایستگاه رادیویی کائنات، هیچ اهمیتی به ماهیت خوب یا بدبودن این امواج نمی‌دهد.
ر عوض، کاری می‌کند که شما ماجراهایی چند برابر بزرگ‌تر در محدوده همان امواج را در زندگی فیزیکی‌تان تجربه کنید. فکر می‌کنید بیشتر ما چه امواج رادیویی را به کائنات ارسال می‌کنیم؟ درحقیقت غریزه بقا سبب می‌شود که ما به‌طور خودکار، نوعی نگرش منفی به همه‌چیز داشته باشیم.
چیزی که باید آن را با آگاهی انتخاب کنیم که می‌تواند شاه کلید ثروت را در دستان ما بگذارد، نگرش مثبت به ماجراها و تلاش برای دیدن روی مثبت همه‌چیز است. این کار سبب می‌شود با هر کشف شیرین خودمان لبخند بزنیم، موجی از امیدواری در قلبمان به جریان بیفتد و احساس کنیم که هم‌اکنون ثروتمند، سلامت و لبریز از عشق هستیم؛ درنتیجه امواجی از همین حال و هوا را به سمت خانه- کائنات- می‌فرستیم و شگفتی‌هایی بسیار بزرگ‌تر از همان جنس را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم. ماجرا دقیقاً به همین سادگی است.
با ۱۲ شاه کلید ثروت در زندگی آشنا شوید

شاید برای کسانی که اولین بار است کتاب «شاه کلید ثروت» را می‌خوانند، واژه «ثروت» فقط به معنای پول باشد، ولی درحقیقت، ثروت، بسیار گسترده‌تر از این حرف‌هاست. در ادامه، شما را با ۱۲ ثروت واقعی زندگی که هر انسانی به وجودشان نیاز دارد، آشنا می‌کنیم.
ثروت اول: توانایی مثبت فکرکردن
تمام افرادی که توانستند زندگی خودشان را بسازند، به موفقیت مالی برسند، سلامتی خودشان را دوباره به دست بیاورند، عشق واقعی را در زندگی‌شان پیدا کرده، یک زندگی سرشار از شادی و آرامش را تجربه کنند و روی این مدار خوشبختی باقی بمانند، افرادی با تفکر مثبت بودند. تفکر مثبت دنیای شما را به چیزی که دوست دارید تبدیل می‌کند، اما تفکر منفی، حتی به داشته‌های فعلی‌تان هم رحم نمی‌کند!
جالب اینکه معمولاً فکرهای منفی با لباس «تفکر منطقی» یا «پذیرفتن واقعیت» در تلاش برای تصرف ذهن‌هایی هستند که می‌خواهند تغییری واقعی در زندگی خودشان به وجود بیاورند؛ درحالی‌که ذهن شما بی‌توجه به تمام چیزهایی که برچسب واقعیت خورده‌اند، می‌تواند حقیقت زندگی‌تان را از نو بسازد و آن را به واقعیت زندگی‌تان تبدیل کند.
ثروت دوم: سلامتی جسم و روح
سلامت جسم و روح، دو ثروت غیر قابل اندازه‌گیری هستند. شما با آگاهی از اینکه فردی سالم و سلامت هستید- حتی اگر واقعاً چنین نباشد- نه‌تنها می‌توانید سلامتی را در تک‌تک سلول‌های بدنتان به جریان بیندازید، بلکه آن را تا آخرین ثانیه مهلت سفرتان روی زمین، با تمام قوا حفظ کنید.
ثروت سوم: رسیدن به صلح درونی و بیرونی
سومین ثروت که در گنجینه شاه کلید ثروت نهفته است، صلح درونی است. اگر شما با خودتان روراست باشید، از هم‌صحبتی با خودتان لذت ببرید، بتوانید به خودتان احترام بگذارید و به قول‌هایی که به خودتان می‌دهید وفادار باشید، این توانایی را پیدا می‌کنید تا تمام این کارها را در حق دیگران هم انجام دهید. همان‌طور که می‌بینید، شما سرآغاز همه تغییرها هستید.
ثروت چهارم: مدیریت‌کردن ترس‌ها
به‌عنوان یک انسان، راهی برای رهاکردن ترس‌ها نداریم؛ چون از جایی به بعد، زندگی بدون ترس می‌تواند به خودمان و کسانی که دوستشان داریم آسیب بزند، ولی از آن طرف، اسیرشدن در دام ترس‌های بیهوده می‌تواند قدرت قدم‌برداشتن را از دستمان دربیاورد و به‌جای رو به جلو قدم برداشتن، ما را به سمت عقب سوق بدهد.
ثروت پنجم: امید به رسیدن به اهداف
امید به پیشرفت کردن، تغییردادن همه‌چیز آن‌طور که دلمان می‌خواهد و دیدن آینده روشنمان با قلبی امیدوار، گنجی است که در قلب هر انسان موفق و پیروزی می‌درخشد. کسانی که به تغییر شرایط و رسیدن به خواسته‌های قلبی‌شان امیدی ندارند و مدام نفوس بد می‌زنند از درون، انسان‌هایی شکست‌خورده و بسیار فقیر هستند.
ثروت ششم: ایمان‌داشتن
ایمان مهم‌ترین شاه کلید ثروت است. وقتی به خودتان، قدرتی که برای تغییر در وجودتان قرار داده شده است و نگرش پروردگار برای اینکه شما درنهایت شادی و خوشبختی زندگی کنید، ایمان داشته باشید، دروازه‌ای از معجزه‌ها و اتفاق‌های شگفت‌انگیز را به روی خودتان و زندگی‌تان باز می‌کنید که در حالت معمولی، روی‌دادن یکی از آن‌ها هم غیرممکن به نظر می‌رسد.
ثروت هفتم: بخشنده‌بودن
بخشش تکه‌ای از شاه کلید ثروت، دروازه‌ای است که اگر آداب ورود به آن را یاد بگیرید، می‌توانید بدون تلاش زیاد، شگفتی‌های بی‌حد و اندازه‌ای را وارد زندگی‌تان کنید؛ البته اشتباه نکنید. منظورمان این نیست که هر چه را دارید، ببخشید و خودتان را بینوا باقی بگذارید.
بخشیدن تنها زمانی می‌تواند قدرت‌های واقعی خودش را نشانتان دهد و چند برابر بیشتر از چیزی را که بخشیده بودید، در اختیارتان بگذارد که آن را از اعماق وجودتان و در حق کسانی که دوست دارید انجام بدهید. جالب اینکه برای فعال‌کردن قدرت بخشش، نباید چرتکه به دست بگیرید و به چیزهایی که قرار است در عوض این بخشش، نصیبتان شوند چشم بدوزید.
ببخشید، رها کنید و امیدوار باشید که در اثر این کار شما، گرهی از کار کسی باز می‌شود یا اتفاق خوبی برای عده‌ای می‌افتد. سپس با فکرکردن به اینکه خداوند شما را واسطه‌ای برای رساندن این خیر و نیکی کرده است، از کاری که کرده‌اید لذت ببرید. پاداش شما در زمانی که اصلاً انتظارش را ندارید، غافلگیرتان می‌کند و همان‌طور که شما دیگران را شاد کردید، نور شادی را در قلبتان روشن می‌کند.
ثروت هشتم: داشتن کاری که عاشق انجام آن هستید
 

هرکسی در این دنیا به‌سوی انجام یک کار مشخص کشیده می‌شود. تکه‌ای از شاه کلید ثروت در دست کسانی است که انجام این کار را پشت گوش نینداخته‌اند و با تمام وجودشان زمانی را برای انجام آن کنار گذاشته‌اند. حتی اگر راهی برای گره‌زدن این کار به درآمد پیدا نکنند، باز هم آن را غذای روحشان و منبعی فعال از شادی زندگی‌شان می‌دانند.
ثروت نهم: داشتن فکر باز و رهاکردن تعصب در هر زمینه‌ای
بخشی از ماجرای دریافت‌کردن ثروت‌های بزرگ‌تر به گنجایش ذهن و فکر شما بستگی دارد. اگر شاه کلید ثروت را هم در دست داشته باشید، ولی از نظر فکری، فردی متعصب با فکری بسته و محدود باشید، ثروتی را که لایق آن هستید از دست می‌دهید.
فکر باز، نوعی از بلوغ است که برای دستیابی به آن باید مطالعه و تلاش کنید؛ به همین دلیل کسانی که از قدرت درک بالا و فکر باز برخوردار هستند، ثروتی غیر قابل اندازه‌گیری را در ذهنشان به وجود آورده‌اند.
ثروت دهم: داشتن انضباط شخصی
نظم بخش دیگری از شاه کلید ثروت است. کسی که می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌ای مشخص از قدرت‌ها و پتانسیل‌های درونش به‌خوبی استفاده کند، خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کند به موفقیت مورد علاقه‌اش می‌رسد. درعوض کسانی که به انجام منظم کارها اعتقادی ندارند و به‌دنبال مدیریت توانایی‌های خودشان نیستند، به این راحتی‌ها روی خوشی، ثروت و موفقیت را نمی‌بینند.
ثروت یازدهم: توانایی درک دیگران
این ثروت که ترکیبی از توانایی رسیدن به صلح درونی و داشتن فکر باز است به فرد کمک می‌کند تا یک تنه به قاضی نرود، خودش را به‌جای دیگران بگذارد و از دریچه نگاه آن‌ها به ماجراها نگاه کند. چنین فردی نه‌تنها می‌تواند بهترین مدیر و رهبر تیم خود باشد، بلکه در نظر دیگران به یک فرد بسیار ارزشمند تبدیل می‌شود.
ثروت دوازدهم: به دست آوردن امنیت اقتصادی
ین آخرین تکه از شاه کلید ثروت است، ولی نباید آن را فقط با پول معنا کنید. درواقع داشتن امنیت اقتصادی به معنای انبارکردن میلیاردها میلیارد پول در بانک نیست. این امنیت در نتیجه ایجاد یک خدمت با بازده طولانی به وجود می‌آید. بهترین نمونه این ماجرا، «هنری فورد» است.
او با تولید انبوه خودرو به افراد زیادی کمک کرد تا ماشین شخصی خودشان را داشته باشند و در کنار این ماجرا، برای هزاران مرد و زن شغل ایجاد کرد. شما نیز برای داشتن امنیت اقتصادی به‌دنبال ارائه خدمتی باشید که مردم سال‌های سال از آن استفاده کنند.
چگونه ذهن خود را در وضعیت مثبت نگه داریم؟
می قبل با هم گفتیم که بخشی از شاه کلید ثروت، در داشتن ذهن مثبت نهفته است. برای این کار باید سیستمی شخصی طراحی کرده و آن‌قدر آن را اجرا کنید تا به عادت‌های شخصی شما تبدیل شوند. خبر خوب اینکه چهارچوب این سیستم درباره همه انسان‌هایی که می‌خواهند به موفقیت مورد علاقه خودشان برسند، یکسان است و شما با این چهارچوب آشنا خواهید شد. بیایید بدون معطلی، کار را شروع کنیم.
۱- هر روز سپاسگزاری کنید
سپاسگزاری‌کردن کاری ساده است، اما تأثیراتی بر زندگی انسان می‌گذارد که بی‌نهایت بزرگ و حتی گاهی باورنکردنی هستند. هر روز تنها چند دقیقه کوتاه زمان بگذارید و در زندگی روزانه‌تان به‌دنبال چیزهای ریز و درشتی باشید که بابتشان سپاسگزار هستید.
مثلاً اینکه امروز هم زنده هستید، می‌توانید عزیزانتان را ببینید، فرصتی برای تغییر زندگی‌تان دارید. حتی می‌توانید با توجه به اتفاقات خیلی کوچک، مثل نشستن یک پروانه لب پنجره اتاقتان یا وزیدن نسیم وقتی که از گرما به تکاپو افتاده بودید، مجموعه‌ای از نور و انرژی مثبت را دور خودتان جمع کنید.
۲- ذهنتان را برای دریافت ثروت و موفقیت مادی آماده کنید
برای ساخت شاه کلید ثروت باید قبل از هر چیز، ذهنتان را برای دریافت ثروت آماده کنید. هر روز با خودتان تکرار کنید که زندگی شما سرشار از نعمت و فراوانی است و این نعمت‌ها روز به روز بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند.
تنها به این نکته توجه داشته باشید که نباید به سراغ ترس‌هایتان بروید و بگویید: «من از فقر نمی‌ترسم!» ترس‌ها را رها کنید و به آن‌ها هیچ انرژی‌ای ندهید. از تمام انرژی و نور حاصل از سپاسگزاری که در وجودتان ذخیره کردید، برای پرورش نگرش مثبت به‌سوی جذب ثروت و موفقیت مادی کمک بگیرید.
۳- برای سلامتی جسمتان تلاش کنید
هر روز با خودتان قرار بگذارید که به سلامتی جسمتان اهمیت بدهید و بابت آن- حتی وقتی که انگار از دستش داده‌اید-سپاسگزاری کنید. به آنچه می‌خورید و تفکری که درباره آن خوراکی یا غذا دارید، توجه کنید. فکرهای منفی و توصیه‌های عجیب درباره سلامتی را کنار بگذارید. با نوشیدن آب و ورزش‌کردن دوست شوید و آرام‌آرام، چربی‌های اضافی را از بدنتان اخراج کنید.
۴- محدودیت‌ها را تبعید کنید
به ذهنتان اجازه ندهید که با شمردن چیزهایی که در ظاهر محدودیت به شمار می‌روند، شما را از رسیدن به شاه کلید ثروت دور کنند. ذهنتان را این‌گونه متقاعد کنید که همیشه و در هر زمان، راهی برای ادامه‌دادن وجود دارد و از همه مهم‌تر اینکه شما آن راه را پیدا خواهید کرد.
۵- امید را به همسایه قلبتان تبدیل کنید
هر روز بابت اینکه می‌توانید به اهدافتان برسید سپاسگزار باشید. شما تا زمانی که زنده هستید، فرصت دارید برای خودتان هدف‌گذاری کرده و برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنید. به آینده و روزهای خوبی که از امروز در حال ساختشان هستید، امیدوار باشید و بگذارید این روند درست به حرکتش ادامه دهد.
۶- عاشقانه زندگی‌کردن را امتحان کنید
عشق، بزرگ‌ترین تکه از شاه کلید ثروت است. به آن توجه کنید و در هر لحظه از زندگی‌تان به‌دنبال کشفش باشید. عشق در وجود کسی که قلبتان برایش می‌تپد، عشق به پدر و مادر، عشق به خواهر و برادر، عشق به حیوانات، گل‌ها، گیاهان، عشق به کره زمین و عشق به بشریت بدون نگاه‌های تبعیض‌آمیز، اما یادتان باشد که قبل از هر کس و هر چیز، ابتدا باید عاشق خودتان باشید.
خودتان را همان‌طور که هستید ببینید و دوست داشته باشید. این تنها راهی است که می‌تواند به شما جسارت و انگیزه تغییر بدهد؛ چون شما با کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید تبدیل می‌شوید!
۷- باتری انگیزه‌تان را شارژ نگه دارید
انگیزه چیزی است که شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان سر پا نگه می‌دارد، ولی مقدار آن تنها تا زمانی که برایش تلاش کنید، بالا می‌ماند. بهترین کار این است که هر روز شور و شوق رسیدن به هدفتان را با نوشتن دلیل‌های تلاشتان برای این ماجرا بالا نگه دارید؛ مثلاً بنویسید: «من درآمدم را به ماهی ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسانم؛ چون این میزان از درآمد می‌تواند آغاز یک زندگی راحت برای خودم و خانواده‌ام باشد».
۸- دیدگاهتان را وسعت ببخشید
توانایی نگاه‌کردن از دریچه‌های دیگر و گذاشتن خودتان جای دیگران به شما کمک می‌کند تا رفتارتان با خودتان و دیگران را به‌گونه‌ای عاقلانه‌تر، همراه با درک بیشتر و بدون هیجان‌های مخرب، مدیریت کنید.
آیا هدفتان به اندازه کافی روشن است؟

دف شما اصلی‌ترین فلزی است که در ساخت شاه کلید ثروت به کار می‌رود. این هدف است که نیروهای درونی شما را به سمت و سویی جهت‌دار هدایت می‌کند و انگیزه‌ای برای حرکت‌کردن در اختیار ذهنتان می‌گذارد. جالب اینکه بسیاری از مردم، هنوز هدف مشخصی برای زندگی‌شان ندارند.
ن عده انگشت‌شماری هم که هدفی برای زندگی‌شان انتخاب کرده‌اند، تعهدی برای رسیدن به هدفشان ندارند. آن‌ها با اولین وزش باد مخالف یا سبز شدن یک چالش در مسیرشان، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. هدف‌گذاری را جدی بگیرید و اهدافتان را کاملاً روشن و واضح انتخاب کنید. نگویید می‌خواهم موفق شوم. این یک هدف نیست، یک آرزوی سرشار از وهم و خیال است. چیزی مثل این بگویید: «می‌خواهم طی شش ماه، درآمدم را ۵۰ درصد افزایش دهم». این هدفی روشن، واضح، دارای زمان و قابل دستیابی است که اگر تلاش کنید، حتماً به آن می‌رسید.
کمتر یا بیشتر؟ مسئله این است
چطور کار می‌کنید؟ مرام و منشتان هنگام کارکردن چیست؟ چه نگرشی در مقابل کاری که انجام می‌دهید و دستمزدی که می‌گیرید دارید؟ یکی از چیزهایی که در ساخت شاه کلید ثروت به شما کمک می‌کند، انجام‌دادن کارها با کیفیتی است که خودتان لیاقت آن را دارید و تحویل آن کار با نگرشی مثبت و سازنده؛ به‌طوری‌که احساس قربانی‌بودن نکنید.
شاید کار شما چند میلیون ارزش داشته باشد، ولی اکنون در ازای آن مبلغی بسیار کمتر را دریافت می‌کنید. اگر در این موقعیت، به‌جای غرزدن و شکایت‌کردن، فقط کارتان را با بالاترین کیفیت انجام دهید، نه‌تنها شخصیت خودتان را به‌عنوان یک فرد بسیار حرفه‌ای در جامعه کاری‌تان به نمایش می‌گذارید، بلکه به‌زودی، بسیار بیشتر از کاری که انجام می‌دهید، پول دریافت خواهید کرد.
این ماجرا قانونی است که در کل طبیعت وجود دارد و فقط مختص انسان‌ها نیست. درخت‌ها را در نظر بگیرید. یک دانه سیب با تلاش، صبوری و زحمت به درخت سیب تبدیل می‌شود و بعد از چند سال از همان یک دانه، چندین و چند سیب کامل به وجود می‌آیند. کار اکنون شما هم همان دانه سیب است. کیفیت کارتان را فدای کوچکی دستمزد نکنید تا دروازه‌هایی از فرصت‌های نادیدنی به رویتان باز شوند.
افکار، باورها و سرنوشت شما
هر انسان در ذهن خودش تعداد بی‌شماری فکر دارد. برخی از این فکرها، مهمان هستند؛ آن‌ها می‌آیند، عرض اندام می‌کنند و حتی شاید با شما وارد بحث شوند، اما به همان سرعتی که آمده بودند، می‌روند؛ چون موفق نشدند وارد عمق ذهنتان شوند، ولی برخی دیگر از افکار هستند که حکم صاحب‌خانه را دارند. آن‌ها همیشه جایی در ذهن شما حضور دارند و مدام خودشان را تکرار می‌کنند. تکرار برای آن‌ها چیزی در مایه‌های نفس‌کشیدن است.
اگر مدام خودشان را به یاد شما نیندازند، باوری که در الگوهای ذهنی‌تان ایجاد کرده بودند به‌راحتی از بین می‌رود و خودشان هم همراه با آن باور، نابود می‌شوند. باورها مهم هستند؛ چون به‌راحتی، شما را قانع می‌کنند تا بین دو یا چند چیز یکی را انتخاب کنید.
انتخاب‌ها مهم هستند؛ چون میان چیزی که هستید و چیزی که می‌توانستید باشید تفاوت ایجاد می‌کنند. درواقع ما با انتخاب‌هایمان جهت چرخش شاه‌کلید ثروت را مشخص می‌کنیم. فکر می‌کنید در طول زندگی‌تان چند انتخاب ریز و درشت انجام داده باشید که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، آینده شما را تغییر داده باشد؟ درحقیقت تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.
باورها چگونه خودشان را تقویت می‌کنند؟
هر باور به یک رفتار مشخص ختم شده و تکرار این رفتارها در گذر زمان، به یک عادت تبدیل می‌شود. وقتی کار یا رفتاری در وجود شما به یک عادت تبدیل می‌شود، دیگر بدون اینکه نیازی به تجزیه و تحلیل آن داشته باشید، خودتان آن را اجرا می‌کنید.
اینجا دقیقاً همان نقطه‌ای است که تفاوت میان انسان‌های موفق و شکست‌خورده را مشخص می‌کند. افراد موفق عادت‌های خوب بسیار زیادی دارند، اما انسان‌های شکست‌خورده و فقیر، کلکسیونی از عادت‌های مخرب و منفی هستند.
این موضوع را دست‌کم نگیرید؛ چون شما می‌توانید با تغییر یک فکر، باوری تازه را در ذهنتان به وجود بیاورید و به دنبال آن با ایجاد یک عادت تازه و سازنده، زندگی خودتان را به‌طورکلی دگرگون کنید. این قدرتی است که در عادت‌ها نهفته است.
چگونه ذهن خودمان را تصرف کنیم؟

با وجود آنکه مغز شما در جمجمه خودتان قرار دارد و کسی نمی‌تواند آن را از شما بدزد، ولی عادت‌های منفی زیادی هستند که کنترل ذهن شما را در دست دارند. برای خارج‌کردن خودتان از دایره این عادت‌های منفی و به وجود آوردن عادت‌های مثبت برای تغییر زندگی‌تان، به نظم و برنامه‌ریزی نیاز دارید.
نظم می‌تواند ذهن شما را به یک روال مشخص و سازنده عادت بدهد. شاید در آغاز، ذهن شما از تن‌دادن به این نظم مهندسی‌شده شانه خالی کند و احساس کنید دیگر نمی‌توانید ادامه دهید. مژده اینکه به وجود آمدن چنین احساسی نشان می‌دهد شما تا تغییرکردن فقط یک قدم فاصله دارید.
اگر میدان را خالی نکنید، ذهنتان به شما و کاری که می‌خواهید انجام دهید اطمینان می‌کند. سپس انرژی و توانش را برای همسو شدن با خواسته‌ای که قصد بی‌خیال‌شدن از آن را ندارید به خدمت می‌گیرد. یادتان باشد، شما درنهایت باید با خودتان به صلح درونی برسید تا بتوانید به شاه کلید ثروت دست پیدا کنید. مثل همیشه، آغاز همه ماجراها از درون خودتان شروع می‌شود.
در خلاصه کتاب شاه کلید ثروت چه گفتیم؟

ما یک فرستنده سیار امواج رادیویی هستیم. ذهن ما می‌تواند فرکانس‌هایی از احساس‌های خوب یا بد را به سمت کائنات که گیرنده امواج رادیویی ذهنی ماست ارسال کند. کائنات نیز با گرفتن شکل جدیدی به خودش، کاری می‌کند که امواج رادیویی ذهن ما در زندگی‌مان ماهیت فیزیکی پیدا کنند.
کائنات به خوب یا بد بودن امواج رادیویی ارسال شده از سوی ما هیچ اهمیتی نمی‌دهد.
شاه کلید ثروت از ۱۲ بخش تشکیل شده است: «توانایی مثبت فکرکردن»، «سلامتی»، «رسیدن به صلح درونی و بیرونی»، «مدیریت ترس‌ها»، «امید رسیدن به اهداف»، «ایمان‌داشتن»، «بخشنده‌بودن»، «داشتن کاری که عاشق انجام آن هستید»، «داشتن فکر باز و رهاکردن تعصب در هر زمینه‌ای»، «داشتن انضباط شخصی»، «توانایی درک دیگران» و «به دست آوردن امنیت اقتصادی».
برای مثبت نگه‌داشتن ذهنمان و حرکت پیوسته به سمت اهدافمان می‌توانیم از روش‌هایی مانند «سپاسگزاری‌کردن»، «آماده‌کردن ذهنمان برای دریافت موفقیت مالی»، «تلاش برای سلامتی جسم»، «باور‌نکردن محدودیت‌ها»، «حرکت‌کردن با امید»، «عاشقانه زندگی‌کردن»، «شارژکردن روزانه موتور انگیزه» و «وسعت‌بخشیدن به دیدگاه» استفاده کنیم.
هدف‌گذاری اولین کاری است که باید برای تغییر زندگی‌مان انجام دهیم. گام بعدی، پایبندی به اهداف و استفاده از راه‌های مختلف برای رسیدن به اهداف است. نباید به خودتان اجازه دهید که با اولین چالش، هدفی که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد، به حال خودش رها کنید و به دایره امن زندگی گذشته خودتان بازگردید.
اگر کیفیت کارتان را در اولویت قرار دهید و به‌دلیل دستمزد پایین فعلی‌تان آن را بی‌کیفیت نکنید، به‌زودی بسیار بیشتر از کاری که انجام می‌دهید پول دریافت خواهید کرد.
افکار شما باورهایتان را می‌سازند، باورهایتان سبب بروز یک رفتار می‌شوند و تکرار این ماجرا به نفوذ عادت‌های تازه به الگوی رفتاری‌تان می‌انجامد.
افراد موفق، کلکسیونی از عادت‌های سازنده و افراد شکست‌خورده و فقیر، کلکسیونی از عادت‌های مخرب هستند.
برای تغییر عادت‌های بد زندگی‌تان می‌توانید در کنار تکرار افکار سازنده، خودتان را به یک برنامه‌ریزی شخصی سازنده هم مجهز کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بزرگ‌ترین عادت مثبت و منفی زندگی‌تان چیست؟ به نظرتان این دو عادت، چقدر روی زندگی‌تان تأثیر گذاشته‌اند؟
 

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *