خیزش نیوز – افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت‌ های بزرگ



به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در مجموع ۱۰  شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۶۴ تن تولید داشته‌اند که این میزان نسبت به ۱۶ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۴۰ تن تولید شده در چهارماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ رشد شش درصدی را نشان می‌دهد.
از این میزان، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر  بیشترین تولید کنسانتره آهن را معادل پنج میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۴۵ تن داشته است.  
پس از آن به ترتیب چادرملو چهار میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۱ تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه دو میلیون و ۸۳ هزار و ۲۶ تن، شرکت معدنی گهر زمین یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۲۲۴ تن، مرکزی یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۹۴ تن، توسعه فراگیر سناباد ۶۶۹ هزار و ۳۸۷ تن، اپال پارسیان سنگان ۶۵۹ هزار و ۶۲۸ تن، صبانور ۴۲۸ هزار و ۳۴ تن، جلال آباد ۱۷۵ هزار و ۲۱۴ تن و صنایع معدنی فولاد سنگان ۲۷۸ هزار و ۳۵۱ تن کنسانتره آهن تولید کردند.
این در حالیست که در مقابل، طی چهار ماهه نخست امسال، تولیدکنندگان بزرگ پنج میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۲۰ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که پنج  میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۳ تن بوده، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
علاوه‌ بر این شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیر ماه، ۳۷۸ هزار و ۱۹۸ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کرده که نسبت به آمار تولید در چهار ماه نخست سال گذشته کاهش شش درصدی داشته است؛ چراکه طی مدت مذکور سال سال گذشته، ۴۰۲ هزار و ۵۹۳ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید شده بود.  
علیرغم کاهش این ماده معدنی اما ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی با ۴۴ درصد افزایش از ۶۴۷ هزار و ۷۴۰ تن ارسالی در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته به ۹۳۴ هزار و ۸۹۷ تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.
افزایش تولید و ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی و کاهش تولید کنسانتره در تیرماه
همچنین میزان تولید کنسانتره آهن در تیرماه نیز معادل سه میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۲۲ تن بوده است که نسبت به مشابه سال ۱۳۹۹ (چهار میلیون و ۱۳۰ هزار و ۹۲۴ تن)، ۱۹ درصد کاهش داشته است.
میزان تولید و ارسال سنگ آهن دانه‌بندی نیز در ماه تیر ۱۴۰۰ به ترتیب، ۱۴۷ هزار و ۳۱۰ تن (تولید) و ۲۴۳ هزار و ۱۱۳ تن (ارسال) شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر دو، ۲۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *