رمز ارز امپ چیست؟ بررسی ویژگی و کیف پول های آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه‌ای امپ

coinmarketcap-currency-widget” data-currencyid=”6945″ data-base=”USD” data-secondary=”” data-ticker=”true” data-rank=”true” data-marketcap=”true” data-volume=”true” data-statsticker=”true” data-stats=”USD”>
 
معرفی رمز ارز امپ
رمز ارز غیر متمرکز امپ (amp) که روی بستر بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی شده است یک توکن مبتنی بر «ERC-20» است. این رمز ارز با هدف انتقال آنی مبادلات به وجود آمد. انتقال ارز بدون بازگشت، از اولویت‌های این رمزارز به حساب می‌آید و باعث ارتقای اعتبار معاملات رمزارزی می‌شود.
در واقع، این رمز ارز، همچون یک وثیقه عمل کرده و ارزش انتقالی که هنوز صورت نگرفته را تضمین ‌می‌کند. از آنجایی که مدت زمان مورد نیاز برای پروسه انتقال می‌تواند چند ثانیه، چند ساعت یا حتی چند روز باشد، توکن «amp» می‌تواند با کمک وثیقه‌هایی که با استفاده از قراردادهای هوشمند نهادینه شده، ضامن ارزشمندی تراکنشی باشد که هنوز انجام نشده است.
پس از طی مراحل و انجام شدن تراکنش، این توکن آزاد می‌شود و می‌تواند برای یک تراکنش دیگر مورد استفاده قرار گیرد. ولی اگر تراکنش به دلیل عدم توافق انجام نشود، توکن امپ به عنوان جریمه یا خسارت خرج می‌شود.
معرفی بنیان گذار رمز ارز AMP
آقای «تایلر اسپالدینگ» (Tyler Spalding) که هم‌بنیان گذار شبکه «فلکسا» (Flexa) نیز بود در سال ۲۰۲۰ از توکن امپ رونمایی کرد.
شرکت «ConsenSys Diligince» در ژوئن سال ۲۰۲۰ و شرکت «Trail of bits» در آگوست سال ۲۰۲۰ به بررسی توکن «amp» و قراردادهای هوشمند آن پرداختند.
تاریخچه رمز ارز Amp

در سپتامبر سال ۲۰۲۰ این توکن برای اولین بار با قیمتی در محدوده‌ی ۰.۰۱ مبادله شد. قیمت این رمزارز در همان محدوده، نوسانات جزئی را تجربه کرد و حتی در دوره‌ای تا ۰.۰۰۳ دلار نیز تنزل قیمت داشت.
در فوریه سال ۲۰۲۱ بود که این رمزارز نیز همپای دیگر رمزارزها از یک بازار گاوی بهره برده و رشد قیمت را چشید. قیمت این دارایی دیجیتال در تاریخ ۱۸ آوریل به بالاترین میزان خود تا آن زمان یعنی ۰.۰۶۴ دلار رسید.
در زمان نگارش این مطلب قیمت این رمزارز ۰.۰۵۶ دلار است.
بررسی موشکافانه ویژگی‌های ارز رمزنگاری شده امپ

رمزارز امپ با نماد اختصاری «AMP» یک توکن است. علت اینکه این رمزارز را یک توکن و نه یک کوین در نظر می‌گیریم این است که شبکه بلاک چین اختصاصی ندارد و روی شبکه‌ی بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی شده است.
«AMP» یک توکن غیرمتمرکز است که در حال حاضر با ارزش بازار ۲.۳۹ میلیارد دلار – در زمان نگارش این مطلب – در رتبه ۴۲ بازار رمزارزها قرار گرفته است و ۰.۱۶ از کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار خود دارد.
این رمز ارز بر اساس پارتیشن‌های وثیقه بنا شده است که از تعدادی توکن‌ «AMP» تشکیل شده‌اند. هر کدام از این پارتیشن‌های وثیقه، آدرس خاص خود را دارند و می‌توانند قوانین مخصوص به خود را در بدنه داشته باشند.
مثلا یک پارتیشن وثیقه می‌تواند این‌طور قانون‌گذاری شده باشد که بدون نیاز به ترک آدرس اصلی خود، نقش وثیقه‌ی یک تراکنش را داشته باشد.رمز ارز «AMP» نوعی دارایی اگنوستیک است. به عبارت ساده می‌توان از توکن امپ برای تراکنش‌های دیجیتال و فیزیکی استفاده کرد، در نتیجه هر نوع دارایی که به انتقال آنی و برگشت‌ناپذیر دارایی نیاز داشته باشد می‌تواند از این توکن بهره‌مند شود.
آشنایی با ویژگی‌ها و نحوه کارکرد ارزهای دیجیتال یکی از مواردی است که برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال به خصوص زمانی که قصد دارید هولدر ارزهای دیجیتال باشید به شما کمک می‌کند. شما به عنوان یک سرمایه گذار می‌توانید با سپری کردن دوره آموزش رمز ارز به تمام اطلاعاتی که برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مورد نیاز شما خواهد بود دسترسی داشته باشید.
مزایا و معایب رمز ارز AMP

مزایا
با توجه به ماهیت این توکن و هدف از ایجاد آن که انجام تراکنش به صورت آنی است، می‌توان این ویژگی را به خصوص برای افراد و سازمان‌هایی که نیاز لحظه‌ای به انجام مبادلات مالی دارند یک مزیت فوق‌العاده به شمار آورد.
توکن «AMP» فقط در حوزه‌ی رمزارزها کاربرد ندارد و می‌توان از این توکن در اموری همچون خرید ملک، مبادلات ارزهای فیات و… استفاده کرد.
انتقال دارایی به کمک این توکن علاوه بر انجام لحظه‌ای آن، برگشت ناپذیر است. به این صورت هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که دارایی ارسال نشده است.
از آنجایی که فرد فرستنده توکن امپ را به عنوان وثیقه‌ای برای انجام مبادلات خود گرو می‌گذارد، می‌توان مطمئن بود که این گونه مبادلات امنیت کافی را دارا هستند.
معایب
یکی از معایبی که برای این دارایی دیجیتال عنوان می‌شود هزینه‌ی انجام تراکنش (GAS) است که در صورت استیک کردن این رمز ارز، باید پرداخت شود. به این ترتیب برای افرادی که دارایی کمی دارند استیک کردن AMP چندان کار منطقی نیست.
از آنجایی که معمولا رمزارزهای جدید با هدف رفع معایب ارزهای دیجیتال موجود به وجود می‌آیند تا به اینجای کار معایب زیادی در روند کار این رمز ارز دیده نشده است.از طرف دیگر این رمزارز به تازگی پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته است باید دید که این رمز ارز در آینده نیز پاسخگوی نیاز کاربران خود خواهد بود یا خیر.
کاربردهای رمز ارز AMP

پیش از این نیز تشریح کردیم که رمزارز امپ همچون یک وثیقه برای انتقال دارایی‌ها عمل می‌کند.
شبکه فلکسا (Flexa)
استفاده از رمز ارز «AMP» در شبکه Flexa برای انتقال دارایی‌ها انجام می‌شود. علاوه بر استفاده از توکن امپ برای تبادل دارایی‌های دیجیتال می‌توان از این رمزارز برای مقاصد دیگری همچون فروش املاک، مبادله ارز فیات و کلا هر جایی که نیاز به پرداخت با وثیقه باشد، استفاده کرد.
CoinGekco، Uniswap، Sushi، Gemini از جمله شرکت‌هایی هستند که از رمز ارز «AMP» استفاده می‌کنند.
کیف پول‌هایی که امپ را ساپورت می‌ کنند
اگر قصد نگه‌داری مرزارز خود را داشته باشید بدون توجه به نوع آن بهتر است که رمز ارز خود را به کیف پولتان منتقل کرده و هرگز آن را در صرافی نگه‌داری نکنید.همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم رمز ارز امپ یک توکنی است که بر شبکه‌ی بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی شده است، در نتیجه کیف‌ پول‌های سازگار با ERC-20 می‌توانند در زمینه‌ی نگه‌داری، دریافت و ارسال این توکن به شما کمک کنند.
در ادامه قصد داریم لیستی از بهترین کیف‌ پول‌ها برای نگه‌داری این توکن را به شما معرفی کنیم.
۱- کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
در صورتی که دارایی امپ شما زیاد است و قصد نگه‌داری از آن در کیف پول را دارید بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری مثل لجر استفاده کنید.
این کیف پول‌ها از روش رمزنگاری بسیار قوی و پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که نفوذ به آن به راحتی صورت نمی‌گیرد. کیف پول سخت افزاری لجر از توکن amp نیز پشتیبانی می‌کند.
۲- کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
کیف پول سخت افزاری ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری است که از این رمزارز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این کیف پول نیز می‌توانید دارایی‌های امپ خود را با امنیت خاطر نگه‌داری کنید.
در این نوع کیف پول‌ها حتی در صورت گم شدن کیف پول و یا به سرقت رفتن آن می‌توان با کمک عبارات مربوطه به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.
۳- کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)
شاید بدانید که متامسک یک کیف پول نرم افزاری مخصوص اتریوم و توکن‌های ERC-20 (توکن امپ یکی از آنهاست) است. نسخه موبایل این نرم افزار برای گوشی‌های هوشمند اندروید و اپل وجود دارد.
بنا بر گفته‌ی برخی افراد کیف پول متامسک بهترین گزینه برای افرادی است که قصد خرید اتریوم و یا توکن‌های مبتنی بر استانداردهای ERC-20 را دارند.
۴- کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)
ابتدا نسخه مخصوص موبایل این کیف پول طراحی و عرضه شد اما پس از آن نسخه‌ی دسکتاپ کیف پول کوینومی نیز در اختیار کاربران قرار گرفت.این کیف پول با پشتیبانی از رمز ارز امپ (AMP) و با محیط کاربری ساده‌ای که دارد کار را برای افرادی که آشنایی زیادی با ارزهای دیجیتال ندارند نیز ساده کرده است. البته به دلیل اتفاقی که در سال ۲۰۱۹ برای یکی از کاربران افتاد و طی آن کیف پول کوینومی وی هک شد، این کیف پول چندان از نظر امنیت طرفدار ندارد.
۵- کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)
کیف پول شناخته شده‌ی تراست ولت نیز یکی دیگر از کیف پول‌هایی است که از رمزارز امپ پشتیبانی می‌کند. در صورتی که دارایی شما خیلی زیاد نیست می‌توانید از این کیف پول نرم افزاری با خیال راحت استفاده کنید. به هر حال تراست ولت یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌های رمز ارز است و البته هوشیار باشید که نسخه‌ی کیف پول تراست ولت خود را از منابع معتبر دریافت کنید تا به مشکل برخورد نکنید.
اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی‌های اندروید و آیفون این کیف پول قابل دسترسی برای کاربران هستند.
۶- کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)
کیف پول اکسودوس نیز توانسته است با امنیت ایجاد شده برای کاربران، طرفداران خود را داشته باشد. شما با نصب این کیف پول می‌توانید بسیاری از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم، مونرو و اخیرا امپ را مبادله کرده و در کیف پول خود نگه‌داری کنید.
۷- کیف پول نرم افزاری اتمیک والت (Atomic Wallet)
کیف پول نرم افزاری اتمیک نیز یکی دیگر از کیف پول‌های شناخته شده و محبوب در میان مردم است که از توکن ارز «AMP» نیز پشتیبانی می‌کند. کابران هم می‌توانند از نسخه ویندوز این کیف پول استفاده کنند و هم نسخه اپلیکیشن موبایل آن.
توسعه‌دهندگان این کیف پول مدعی هستند که امنیت، نامتمرکز بودن و ناشناس بودن کاربران سه اصل رعایت شده در کیف پول اتمیک است.
۸- کیف پول نرم افزاری لومی والت (Lumi Wallet)
امکان خرید و نگه‌داری بیش از ۱۲۰۰ رمز ارز در این کیف پول برای کاربران فراهم شده است، شما می‌توانید بدون ارائه‌ی اطلاعات شخصی خود در این کیف پول رایگان ثبت نام کنید.
خرید رمز ارز امپ

پیش از این نیز بیان کردیم که رمز ارز امپ یک توکن ERC-20 است، در نتیجه دریافت و نگه‌داری آن در کیف پول‌هایی که با استاندارد ERC-20 هماهنگ هستند به راحتی امکان پذیر است.
شما با انتخاب یک صرافی از میان صرافی‌هایی که از رمز ارز «AMP» پشتیبانی می‌کنند و سپس انتخاب یک کیف پول سازگار با ERC-20 می‌توانید به راحتی و با توجه به صرافی که انتخاب کرده‌اید با استفاده از ارزهای فیات و یا دیگر ارزهای دیجیتال اقدام به خرید و سپس انتقال آن به کیف پول خود کنید.
برای نمونه شما می‌توانید توکن خود را از صرافی یونی سواپ خریداری کرده و با انتقال توکن‌های خود به کیف پول تراست ولت، توکن‌های خود را برای مدت طولانی و با خیالی آسوده نگه‌داری کنید.
هیچ وقت دارایی‌های دیجیتال خود را به دلیل تنبلی و یا هر چیز دیگر در صرافی نگذارید.
صرافی‌های کوین بیس، یونی سواپ و جمینی بهترین صرافی‌ها برای خرید «amp» به شمار می‌آیند.
صرافی های پشتیبانی کننده از رمز ارز «amp»

Coinbase Pro
صرافی آمریکایی کوین بیس که به تامین امنیت در میان صرافی‌ها شهرت دارد چندی پیش رمز ارز «amp» را لیست کرد، بعد از لیست شدن این توکن در صرافی کوین بیس شاهد رشد قیمتی این رمز ارز بودیم. شما می‌توانید این رمز ارز را با دلار در صرافی کوین بیس تهیه کنید. صرافی کوین بیس با لیکوئیدیتی ۳۲۵ یکی از بهترین صرافی‌ها برای خرید این توکن است.
Gemini
صرافی Gemini امکان خرید رمزارز امپ را برای کاربران خود مهیا کرده است. این صرافی با لیکوئیدیتی ۲۸۰ یکی از بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که کاربران می‌توانند با استفاده از دلار اقدام به تهیه‌ی توکن AMP کنند.
Uniswap (V2)
صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ با نقدینگی ۴۹۲ شاید یکی از بهترین صرافی‌ها برای خرید رمز ارز امپ (AMP) باشد. این توکن در زمان نگارش این مطلب در صرافی یونی سواپ با قیمت ۰.۰۵۸۳۵ دلار مبادله می‌شد.
Gate.io
کاربران در صرافی گیت می‌توانند توکن «amp» خود را توسط تتر و یا اتریوم تهیه کنند، اگر توکن امپ خود را در این لحظه با تتر خریداری کنید، باید مبلغ ۰.۰۵۸۲۶ دلار پرداخت کنید در حالی که اگر در همین لحظه قصد خرید توکن امپ با اتریوم را داشته باشید ۰.۰۵۸۶۷ دلار را پرداخت می‌کنید.
Bittrex
در صرافی بیترکس کاربران می‌توانند با پرداخت بیت کوین «amp» را تهیه کنند. این رمز ارز در حال حاضر در این صرافی با قیمت ۰.۰۵۸۲۱ دلار مبادله می‌شود.
پروژه های رمز ارز

Flexa اپلیکیشنی است که برای پرداخت ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌شود، درواقع «amp» را می‌توان توکن این اپلیکیشن به حساب آورد.
کاربران می‌توانند با استیک کردن دارایی امپ خود به ضمانت انتقالات کمک کرده و در عوض سود دریافت کنند.در حال حاضر استفاده از این توکن در بسیاری از شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، Flexa که پیش از این به آن اشاره کردیم، CoinGecko که پلتفرمی برای بررسی ارزهای دیجیتال است و شباهت زیادی به پلتفرم شناخته شده‌ی Coin Market Cap دارد و بسیاری از دیگر شرکت‌ها از این توکن استفاده می‌کنند.
آینده رمز ارز امپ

«amp» یک نوع از دارایی دیجیتال غیر متمرکز است که امکان یک انتقال در لحظه و بدون برگشت با کمک یک وثیقه را برای کاربران فراهم می‌کند. با توجه به همین ویژگی‌ها می‌توان گفت که اگر این رمزارز به درستی آنچه هدفش بوده است را به انجام برساند قطعا می‌توان آینده‌ی روشنی برای این رمزارز متصور شد.
این رمزارز به کاربرانش کمک می‌کند تا با کمک قراردادهای هوشنمد بر روی وثیقه، ریسک تراکنش‌ها را کنترل کند.
با توجه به اهداف این پروژه که انجام تراکنش در کمترین مدت زمان و در امن‌ترین حالت ممکن است می‌توان گفت آینده‌ی خوبی پیش روی این رمز ارز است. زیرا امنیت و سرعت انجام تراکنش همان چیزی است که همه به دنبال آن هستند.
برای بررسی و پیش‌بینی یک رمز ارز باید آن رمزارز را از منظر تکنیکال و فاندامنتال (بنیادی) مورد بررسی قرار داد. در اینجا نتایج منتشر شده از وبسایت Digitalcoinprice را برای شما آورده‌ایم، این وبسایت با بررسی دقیق این رمزارز قیمت‌هایی که در آینده برای این رمزارز پیش‌بینی کرده بود را منتشر کرده است.

قیمت تا پایان سال ۲۰۲۲
۰.۱۶۰ دلار
قیمت تا پایان سال ۲۰۲۵
۰.۳۱۴ دلار
قیمت تا پایان سال ۲۰۲۶
۰.۳۶۴ دلار
قیمت تا پایان سال ۲۰۲۸
۰.۴۳۱ دلار

وبسایت walletinventor نیز با بررسی‌ها و تحلیل‌هایی که انجام داده است به این نتیجه رسیده است که با توجه به وضعیت این ارز و بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی، قیمت این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۰.۱۵۶ دلار و تا انتهای سال ۲۰۲۶ به قیمت ۰.۴۱۲ دلار خواهد رسید.
همان‌طور که مشاهده می‌کنید هر دو تحلیل به قیمت‌های نسبتا مشابهی رسیده‌اند.
نتیجه گیری
توکن غیرمتمرکز امپ با فراهم کردن بستری برای انتقال دارایی‌ها به صورت بسیار سریع و امن نیاز بسیاری از افراد و سازمان‌ها را برطرف کرده است.با توجه به ویژگی‌ها، کاربردها و مزایا و معایبی که برای این توکن بیان کردیم، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا رمز ارز «amp» دارایی هست که شما بخواهید بر روی آن سرمایه گذاری کنید یا خیر.
سعی ما در این مطلب بر این بود تا به شما در تصمیم‌گیری در این خصوص کمکی کرده باشیم.
سوالات متداول
 امپ یک کوین است یا توکن؟
امپ یک توکن است، از آنجایی که امپ شبکه بلاک چین خاص خود را ندارد به این رمز ارز توکن گفته می‌شود نه کوین.
رمزارز «amp» به چه کسانی کمک می‌کند؟
این رمز ارز به تمام افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به انتقال سریع دارایی بدون بازگشت را دارند کمک می‌کند.
چه رابطه‌ای میان (AMP) و اتریوم وجود دارد؟
امپ یک توکن غیر متمرکز است که بر روی شبکه بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی شده است و از استاندارد ERC-20 استفاده می‌کند.
آیا امکان استیک کردن این توکن وجود دارد؟
بله، شما می‌توانید به عنوان مثال با استفاده از متامسک بر روی موبایل هم رمز ارز «amp» را استیک کنید. در شبکه Flexa نیز امکان استیک کردن توکن امپ وجود دارد تا کاربران با استیک کردن توکن‌های خود، در فرایند تضمین تراکنش‌ها به شبکه کمک کنند و به این صورت سودی دریافت کنند. هرچند به نظر می‌آید که انجام این کار به دلیل GAS پرداختی خیلی به صرفه نیست.
کدام صرافی‌ها از رمز ارز amp پشتیبانی می‌کنند؟
رمز ارز amp در صرافی‌های کوین بیس پرو (Coinbase pro)، یونی سواپ (Uniswap)، جمینی (Gemini)، سوشی سواپ (SushiSwap)، بنکور نتورک (Bancor network)، بیترکس (Bittrex)، پولونیکس (Poloniex) و گیت (Gate.io) لیست شده است.
کدام کیف پول‌ها را می‌توان برای نگه‌داری و ارسال رمزارز امپ استفاده کرد؟
تمام کیف پول‌های سازگار با استاندارد ERC-20 از رمز ارز امپ (AMP) پشتیبانی می‌کنند.
به علاوه کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)، کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)، کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)، کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)، کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet)، کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)، کیف پول نرم افزاری اتمیک والت (Atomic Wallet)، کیف پول نرم افزاری لومی والت (Lumi Wallet) از جمله کیف پول‌هایی هستند که از رمزارز امپ پشتیبانی می‌کنند.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *