شفقنا – مدیرکل سازمان راهداری: افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت‌ اتوبوس‌های اربعین صحت ندارد


خیزش نیوز – شفقنا- مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای گفت: پس از اعلام وزیر راه مبنی‌بر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمتی تصویب نشده و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می‌شود.
به گزارش شفقنا از ایسنا، داریوش باقرجوان درباره اخبار منتشرشده مبنی‌بر افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت‌ اتوبوس‌های اربعین، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و همان مبلغی که ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده بود باید از مسافران گرفته شود.  ابتدا قرار بود افزایش ۷۵ درصدی صورت گیرد،  اما پس از اعلام وزیر راه مبنی‌بر افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت‌ بلیت اتوبوس، دیگر افزایش قیمتی تصویب نشده و مبلغ بالاتر از آن غیرمجاز است و درصورت تخلف از این مبلغ،  با متخلف برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه به‌دلیل یک‌سر خالی بودن اتوبوس‌ها چنین تصمیمی گرفته شده بود، گفت: سفرهای دوره رفت زائران به‌صورت یک‌طرفه انجام شده و در حال حاضر ناوگان مسافری برای بردن زائران از ایران به عراق متوقف شده است. از روز شنبه هفته جاری، زائران در حال بازگشت به کشور هستند و با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، ناوگان برگشت مجددا به‌صورت خالی گسیل می‌شوند تا بتوانیم زائرانی را که هر روز وارد کشور می‌شوند، به مقصدشان برسانیم.
آقای باقرجوان در ادامه توضیح داد: زائرانی که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، اگر متقاضی حمل‌ونقل عمومی هستند، درخواست می‌دهند ‌و بر اساس میزان تقاضا به درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود؛ بخشی از ظرفیت ناوگان به‌صورت آماده‌باش در مرزها حضور دارند که بتوانند سریع‌تر زائران را به شهرهایشان برسانند و مشکل کمبود وجود نداشته باشد.
وی درباره مواجهه زائران با قیمت‌های‌ نامتعارف بیان کرد: همکاران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم در محل پایانه‌های‌ مسافری در سفرهای رفت و هم در برگشت در محل پایانه‌های مرزی، حضور دارند و مسافران می‌توانند نه تنها افزایش قیمت‌های نامتعارف، بلکه هر شکایت و انتقادی که در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد را اعلام کنند. همچنین تلفن گویای ۱۴۱ برای ارتباط زائران با سازمان راهداری فراهم است.
وی ادامه داد: این تلفن گویا پیشنهادات، انتقادات و شکایات را دریافت می‌کند و مشخصات سفر و زائر، ثبت می‌شود و کد رهگیری به زائر ارائه می‌شود، براساس این مشخصات، اطلاعات بررسی و رای صادر می‌شود؛ هر اجحاف و اضافه‌دریافتی که از زائران گرفته شده باشد، اولا شرکت حمل‌ونقل باید پول زائر را برگرداند و رضایت زائر را کسب کند و در کنار آن، برخورد و محدودیت‌های حمل‌ونقلی هم برای شرکت در نظر گرفته می‌شود.
آقای باقرجوان با بیان اینکه روز گذشته ورود زائران به کشور از خروج آنها در پایانه‌های مرزی بیشتر بود، گفت: اگر ورود یک باره باشد که از روز گذشته شدت گرفته، ممکن است در مواردی با کمبود اتوبوس مواجه شویم. برای سفرهای رفت تقاضا شده بود که از ناوگان نهادها کمک بگیریم که تا کنون ناوگانی اعلام نشده، اما هر زمانی که اعلام کنند، ما از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *