صادرات برق ترکیه به لبنان قطع می‌شود | اقتصاد | DW


روز جمعه، ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) شرکت کارپاورشیپ ترکیه، از زیرمجموعه شرکت کارادنیز، اعلام کرد که از این پس ارسال برق از کشتی‌های خود به لبنان را متوقف می‌کند. در بیانیه این شرکت آمده است که کارپاورشیب با وجود معوقه  ۱۸ ماهه بدهی لبنان به میزان ۱۰۰ میلیون دلار، به دلیل شرایط بسیار سخت این کشور انعطاف به خرج داده اما «هیچ شرکتی نمی‌تواند در محیطی با چنین ریسک بالایی فعالیت کند». خیزش نیوز وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید   پیش‌بینی می‌شود که با این تصمیم کارپاورشیپ، تأمین برق لبنان روزانه چهار ساعت دچار وقفه شود. شرکت ترکی ۳۷۰ مگاوات برق به لبنان می‌دهد که حدود یک‌چهارم برق مصرفی این کشور به‌شمار می‌رود. حذف یارانه گازوئیل برای ژنراتورها این اتفاق درست هنگامی رخ داده است که بانک مرکزی و دولت لبنان تصمیم به حذف یارانه‌های سوخت گرفته‌اند.  بسیاری از شهروندان لبنانی به علت کمبود برق و خاموشی‌های بیش از حد اقدام به خرید ژنراتورهای شخصی کرده‌اند. آنها اکنون با حذف یارانه سوخت، افزایش مدت خاموشی و آغاز فصل گرما، با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد. به کانال خیزش نیوز وله فارسی در تلگرام بپیوندید   احزاب تشکیل‌دهنده دولت‌های پی‌درپی لبنان به دلیل سودجویی شخصی، فساد و فقدان اراده سیاسی نتوانسته‌اند در باره یک راه حل دائمی برای قطع مزمن برق به توافق برسند. اقتصاد این کشور به دلایل گوناگون به‌طرز بی‌سابقه‌ای متزلزل شده است. واحد پول ملی حدود ۸۵ درصد ارزش خود را از دست داده و کمبود شدید ارزهای خارجی توانایی دولت در واردات کالاهای اساسی، از جمله الکتریسیته را به مرز صفر رسانده است. ببینید: گالری تصویری اعتراضات در پی انفجار شدید بیروت در سال ۲۰۲۰
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی انفجار سهمگینی که در روز سه‌شنبه چهارم اوت در بیروت رخ داد، می‌تواند پیامدهای گسترده سیاسی، اجتماعی و امنیتی در پی داشته باشد.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی هنوز شمار رسمی کشته‌شدگان اعلام نشده است. برخی از منابع آگاه در لبنان شمار قربانیان را ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر تخمین می‌زنند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی ناكارآمدی دولت و فساد گسترده در لبنان بار دیگر خود را در مدیریت اوضاع نابسامان پس از فاجعه بیروت به نمایش گذاشت. مخالفان تصاویر مقوایی میشل عون رئیس جمهوری، حسن نصرالله رهبر حزب‌الله و حسان دیاب نخست‌وزیر لبنان را به دار آویختند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به لبنان برای کمک به آسیب‌دیدگان با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی ناآرامی‌های روزهای اخیر به درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در بیروت انجامید.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی تظاهرکنندگان خشمگین دست به اشغال ساختمان وزارت خارجه لبنان زدند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی مخالفان با نصب پلارکاردهایی خواهان خروج نظامیان و تسلیحات از شهر بیروت شدند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی به گفته منابع رسمی، در درگیری‌های دیروز یک مامور پلیس کشته و ۱۴ غیرنظامی زخمی شده‌اند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان دست به پرتاب گاز اشک‌آور زد. مخالفان نیز در مقابل گاز اشک‌آور را به سوی ماموران پرتاب کردند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی معترضان می‌گویند دیگر خواهان اصلاحات نیستند و باید با یک انقلاب تمامی سیاستمداران را از کار برکنار کرد.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی مجروحان نا‌آرامی‌های اخیر به بیمارستان‌های بیروت منتقل شدند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی تصویر میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، زیر پای معترضان. مخالفان میشل عون را حامی حزب‌الله لبنان می‌دانند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی نیروهای امدادی در حال کمک‌رسانی به معترضان مجروح در بیروت هستند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی هزاران نفر در بیروت خواستار برکناری دولت و سیاستمداران فاسد شدند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی در نا‌آرامی‌های اخیر در بیروت زنان حضوری گسترده داشتند.
دولت و حزب‌الله هدف آتش خشم معترضان لبنانی با راکت تنیس علیه گاز‌اشک‌آور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *