عصر ایران – کاهش ۵۷ درصدی بارش‌ها در استان تهران نسبت به سال گذشته

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۵۷ درصدی بارش‌ها در استان تهران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۴ میلی متر بارندگی در استان تهران ثبت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمدرضا خانیکی» افزود: سامانه بارشی دومین ماه سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با ۸.۹ میلی‌متر بارندگی، تراز بارندگی استان را از ابتدای سال آبی تاکنون به ۱۴.۱ میلی‌متر بارندگی رساند.
وی ادامه داد: سامانه بارشی از ۲۵ آبان ماه در دوره تداوم خود، از بامداد روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه آغاز و با ریزش‌های حداکثری در گستره غرب و جنوب استان و همچنین در گستره شرقی استان فعالیت داشت. بیشترین میزان ریزش‌های جوی ثبت شده از این سامانه، به ترتیب مرتبط با حوضه آبریز سدهای ماملو، امیرکبیر، لتیان و طالقان و لار بوده است.
خانیکی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی را می‌توان بعد از ماه‌های متعدد بدون بارش، نخستین سامانه بارشی فراگیر و پر قدرت استان تهران قلمداد کرد.
وی افزود: با توجه به کمبودهای قابل توجه میزان ریزش‌های جوی دریافتی، این سامانه نیز نتوانست استان تهران را به وضعیت نرمال نزدیک کند، به گونه‌ای که بر اساس تحلیل اطلاعات دریافتی از شبکه سنجش پارامترهای جوی و ترسیم نقشه‌های هم باران، مجموع بارندگی‌های دریافتی استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۸ میلی‌متر و متوسط بلندمدت ۳۸.۸ میلی‌متر، به ترتیب با کاهش ۵۷ و ۶۵.۵ درصدی روبرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *