فرودگاه هیتروی لندن محدودیت شمار مسافران را تمدید کرد – DW – ۱۴۰۱/۵/۲۵


در ماه ژوئیه سال جاری فرودگاه هیتروی لندن به خاطر هرج و مرج‌های ناشی از کمبود پرسنل و ناتوانی در ارائه خدمات فرودگاهی اعلام کرد که روزانه قابلیت خدمات‌رسانی به تنها ۱۰۰ هزار مسافر را دارد.

مسئولان این فرودگاه امروز سه‌شنبه، ۱۶ اوت (۲۵ مرداد ماه) اعلام کردند که محدودیت با توجه به کمبود نیروی پرسنلی به مدت دو ماه و نیم، یعنی تا پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی تمدید شده است. 

این محدودیت‌ها که از جمله به خاطر تأخیرات و لغو پروازها، صف‌های طولانی و همچنین مفقود شدن وسایل و چمدان‌های مسافران وضع شده بود، قرار بود در پایان ماه سپتامبر سال جاری خاتمه یابد.

خیزش نیوز وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

گردانندگان فرودگاه هیترو اعلام کردند که وضعیت رسیدگی و خدمات‌رسانی به مسافران در پی تعیین سقف ۱۰۰ هزار مسافر در روز کمی بهتر شده، تأخیر در پروازها کاهش یافته و مواردی که پروازها کاملا کنسل شده‌اند نیز کمتر شده است.

فرودگاه هیترو برای آنکه بتواند این سقف را رعایت کند، شرکت‌های هواپیمایی را موظف کرد فروش بلیط‌های خود را محدود کنند. برای نمونه شرکت بریتیش ایرویز تا اکتبر سال جاری ۱۰ هزار و ۳۰۰ پرواز را کنسل کرد.

بیشتر بخوانید: جذب پرسنل خارجی در مقابله با هرج‌ومرج در فرودگاه‌های آلمان

البته تنها هیترو نیست که با این معضل روبروست. در حال حاضر اکثر فرودگاه‌ها در اروپا با کمبود پرسنل، صف‌های طولانی و لغو پرواز‌ها روبرو هستند و شماری از آنها نیز محدویت‌هایی در ارتباط با شمار روزانه مسافران وضع کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *