قانونی شدن دلالی به نفع یا ضرر بازار؟ – خیزش نیوز

به گزارش خیزش نیوز، قانونگذاران در قانون تجارت هیچ گونه شرطی برای احراز سمت دلالی قائل نشده‌اند ولی قانونی شدن این موضوع می‌تواند باعث ساماندهی در بازار شود.
فضایی در کشور حوزه بازار را به دلالی تبدیل کرده است و قانونی شدن این طرح می‌تواند در ساماندهی این بازارها مهم باشد.محمد رضا پورابراهیمی درنشست علنی امروز، یکشنبه ۱۱ دی ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: یکی از چالش‌های مهم اقتصاد عدم وجود یک پایه مهم مالیاتی تحت عنوان طرح مالیات بر سوداگری در اقتصاد کشور است، در مجلس دهم این طرح جمع بندی شد، اما به دلیل مخالفت دولت وقت به جمع بندی نرسید، طرح مالیات بر عایدی سرمایه با توافق دولت سیزدهم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: امروز منابع اقتصاد کشور به جای جهت گیری در اقتصاد واقعی به سمت بازارهای سوداگرانه و فعالیت‌های غیر مولد هدایت می‌شود، البته تعدادی از نمایندگان هم درخواست کردند که این طرح مسکوت بماند.
وی با اشاره به وضعیت بازار ارز و خودرو در کشور تصریح کرد: یکی از راهکارهای ساماندهی بازار ارز و خودرو تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، این طرح نقش مهمی در ساماندهی بازار خواهد داشت.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت این طرح بیان داشت: تصویب این طرح مهمترین اقدام مجلس در سال جاری است انتظار این است همه همکاران از این طرح حمایت کنند تا بتوانیم این طرح مهم را به سرانجام برسانیم و رئیس جمهور و وزیر اقتصاد برای ساماندهی وضعیت اقتصاد کشور از این طرح حمایت کرده‌اند.
نماینده مردم کرمان تصریح کرد: فضایی در کشور حوزه بازار را به دلالی تبدیل کرده است و قانونی شدن این طرح می‌تواند در ساماندهی این بازارها مهم باشد.
همچنین محسن زنگنه در جریان بررسی این طرح گفت: از کمیسیون اقتصادی می‌خواهم به پیوست رسانه‌ای این طرح توجه کنند، با توجه به وضعیت تورم موجود در کشور اگر این طرح به درستی برای جامعه تبیین نشود ممکن است آسیب‌هایی را به فضای اقتصادی کشور وارد کند.

منبع:ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *