اعتصاب ۲۰۰ هزار کارمند و کارگر صنایع فلزی در آلمان – DW – ۱۴۰۱/۸/۱۴


 آلمان در روزهای اخیر شاهد اعتصاب گسترده کارکنان صنایع فلزی و زیرمجموعه‌های این صنعت بوده است.  

در هفته اخیر ، بیش از ۲۰۰ هزار کارمند و کارگر به طور موقت کار خود را متوقف کردند و با حضور در اعتصابات سازماندهی شده از سوی سندیکای “IG Metall”، مطالبات خود  از کارفرمایان را طرح کردند.  

خیزش نیوز وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

اعتصاب‌کنندگان به دنبال افزایش ۸ درصدی حقوق و دستمزد هستند. این در حالی است که کارفرمایان مبلغ ۳ هزار یورو را به عنوان “پرداخت ویژه” به هر فرد شاغل در طول ۳۰ ماه آینده پیشنهاد داده‌اند.

بیشتر بخوانید: سطح بی‌سابقه نرخ تورم در منطقه یورو

صنایع فلزی در آلمان از بزرگترین شاخه‌های اقتصاد در کشور محسوب می‌شود. ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این حوزه شاغل هستند؛ از جمله در شرکت‌ها و کارخانه‌‌‌های بزرگ مربوط به تولید خودرو و کشتی‌سازی.

یورگ هُفمان، رئیس سندیکای “IG Metall” اشاره می‌کند: «میزان بالای مشارکت در اعتصابات، نشانگر آن است که کارگران و کارمندان از خواست افزایش ۸ درصدی حقوق‌ها و دستمزد‌ها، حمایت می‌کنند.»

بیشتر بخوانید: اعتصاب در لوفت‌هانزا؛ بلاتکلیفی ۱۳۴هزار مسافر

او  خاطرنشان می‌کند: «پرداخت ویژه‌ای که تاکنون پیشنهاد شده است، به عنوان یک مبنای جدی برای مذاکره مطرح نیست. کارمندان و کارگران نیاز به افزایش دائمی و منظم حقوق و دستمزد خود دارند.»

به کانال خیزش نیوز وله فارسی در تلگرام بپیوندید

مذاکره نمایندگان کارکنان و کارفرمایان بر سر نرخ بالای تورم در آلمان همراه با افزایش مخارج روزمره زندگی جریان دارد و هر یک از طرفین استدلالی ارائه می‌دهد.

کارفرمایان می‌گویند افزایش چشمگیر هزینه‌های انرژی و مواد خام در فرایند تولید صنعتی، تامین مالی افزایش احتمالی حقوق‌ها و دستمزدها را دشوار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *