امکان خرید توییتر توسط ایلان ماسک قوت گرفت | اقتصاد | DW


به نظر می‌آید مدیریت شبکه اجتماعی توییتر رویکرد منفی خود در مورد پیشنهاد ایلان ماسک را کنار گذاشته است. “وال استریت ژورنال” در گزارشی می‌نویسد که طرفین وارد مذاکره شده‌اند و این احتمال هست که در همین هفته جاری معامله خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط ایلان ماسک صورت پذیرد. به کانال تلگرام خیزش نیوز وله فارسی بپیوندید همچنین رسانه مالی “بلومبرگ” می‌نویسد، پس از آن‌که ایلان ماسک هفته گذشته تأمین مالی ۴۶.۵ میلیارد دلار برای خرید توییتر را ارائه داد، مدیریت توییتر نظر خود را تغییر داد و به استقبال این طرح رئیس تسلا رفت. ایلان ماسک حدود ده روز پیش اعلام کرد که قصد خرید تمام سهام توییتر را دارد. او طی چند ماه گذشته حدود ۹درصد سهام این شبکه اجتماعی محبوب را خریداری کرده بود. ماسک گفته بود قصد دارد، آنچه که از نظر او “محدودیت‌های آزادی بیان” است را در این شبکه اجتماعی برچیند. تردیدهایی که باقی می‌مانند شورای مدیریت توییتر در پی این اظهارات ایلان ماسک دست به اقدامات متقابل زد و اعلام داشت، در صورتی که سهام یک “مهاجم” مانند ماسک، فراتر از مرز ۱۵درصد برود، دیگر سهام‌داران این امکان را خواهند یافت سهام ارزان‌تری کسب کنند. همچنین پیش‌بینی شده است، در صورت خرید احتمالی از سوی یک سهامدار کلان، خریدار یک “پاداش کنترل” به دیگر سهامداران بپردازد. به گزارش “وال استریت ژورنال”، علت این تغییر رویکرد مدیریت توییتر، ویدئوکنفرانس‌های ماسک با شماری از سهامداران “گزینش‌شده” توییتر بوده است. وال استریت ژورنال با استناد به اظهارات افراد مطلع می‌نویسد که پس از ملاقات روز یکشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت)، طرفین پیشرفت‌هایی در مذاکرات خود داشته‌اند و تنها برخی اختلاف‌نظرها باید برطرف شوند. این رسانه می‌افزاید، با این حال هنوز مشخص نیست که چنین معامله‌ای صورت گیرد. توییتر تاکنون به طور رسمی تنها اعلام کرده که با رعایت منافع تمام سهامداران پیشنهاد ماسک را مورد بررسی قرار خواهد داد. وال استریت ژورنال می‌نویسد احتمال دارد که توییتر پنجشنبه همین هفته که آمار سه‌ماهه را اعلام می‌کند، نظر رسمی خود را اعلام دارد، و چه بسا زودتر از روز پنجشنبه. زیرا پس از آن احتمال دارد ایلان ماسک “پیشنهاد و یا پیش‌شرط‌های دیگری” روی میز بگذارد. ماسک بارها تأکید کرده بود که برای هر سهم بیش از ۵۴.۲۰ دلار نخواهد پرداخت. بدین گونه ارزش توییتر را ۴۳ میلیارد دلار تعیین کرده بود. خریداران سهام تاکنون تردید داشته‌اند که ماسک به هدف خود برسد. روز جمعه ۲۲ آوریل بازار بورس با ۴۹ دلار هر سهم توییتر بسته شد و این به وضوح کمتر از آن چیزی است که ایلان ماسک حاضر است برای آن بپردازد. اما در پی انتشار خبر احتمال خرید توییتر توسط ایلان ماسک، روز دوشنبه ۲۵ آوریل حدود ۵درصد بر ارزش سهام توییتر افزود شد. به کانال اینستاگرام خیزش نیوز وله فارسی بپیوندید ایلان ماسک با اختلاف بسیار ثروتمندترین شخص جهان است. اما دارایی او تنها به صورت سهام خودروسازی برقی تسلا و شرکت فضانوردی اسپیس‌ایکس است. بنابراین ایلان ماسک مجبور است برای خرید شبکه اجتماعی توییتر به اعتبارات مالی روی آورد.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته طی دو دهه گذشته، ایلان ماسک به عنوان یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های سیلیکون ولی شناخته شد. در سال ۲۰۰۲، او با تاسیس سامانه انتقال وجه الکترونیکی پی‌پل به شهرت رسید. ماسک پس از آن، راه و روش تازه‌ای در پیش گرفت: عرضه ارزان‌تر فناوری‌های پیچیده و محصولات گران‌قیمت.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته بعضی‌ها به ایلان ماسک لقب “معمار آینده” داده‌اند و برخی او را آدمی فریبکار می‌دانند. از هر دوی این برداشت‌ها که بگذریم، ماسک آدم فوق‌العاده باهوشی است. این فرزند آفریقای جنوبی دستاوردهایی داشته که خیلی ‌ها در آرزوی آن هستند.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در ۲۰۱۱، ایلان ماسک ابراز امیدواری کرده بود بین ۱۰ تا ۲۰ سال آینده بتواند بشر را به مریخ بفرستد. نیویورک تایمز، او را به عنوان “موفق‌ترین و مهم‌ترین کارآفرین” در دنیا توصیف کرده بود.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته انقلابی در صنعت خودرو ایلان ماسک اولین شرکتش را در ۱۹۹۴ وقتی ۲۴ سال داشت تاسیس کرد. وقتی ۳۰ ساله شد یکی از شرکایی بود که پی‌پل را به‌وجود آورد. اما شهرت ماسک با شرکت‌هایی مثل تسلا، اسپیس ایکس و هایپر لوپ به اوج رسید. او به عنوان مدیرعامل تسلا، با تولید خودروهای الکتریکی انقلابی در صنعت خودروسازی به‌وجود آورد.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته ماسک برای نوآوری در تکنیک خودرو زیر فشار زیادی قرار گرفت. شرکت تسلا برای پروژه خودروهای الکترونیک ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد بدون اینکه سودی ببرد. اما این مسئله مانع ماسک برای رسیدن به اهدافش نشد.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته ماسک حتی دستی به فناوری‌های انرژی خورشیدی برده و در شرکت “شهر خورشیدی” که از سال ۲۰۱۶ به شرکت تسلا تعلق گرفته، سرمایه‌گذاری کرده است. بیشتر از ۳۰۰ هزار خانه قرار است توسط این شرکت به فناوری خورشیدی مجهز شوند. بر اساس طرح ماسک، انرژی ذخیره شده توسط صفحات خورشیدی سقف خانه‌ها در “دیوارهای قدرت” تولید شده توسط تسلا ذخیره می‌شود. خودرو هم با استفاده از همین انرژی شارژ می‌شود.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته ماسک فناوری “دیوارقدرت” را سال ۲۰۱۵ به دنیا معرفی کرد. در این فناوری از باتری‌های با قابلیت شارژ مجدد استفاده شده و می‌توان آن را از طریق گوشی‌های هوشمند کنترل کرد. زمان‌بر بودن فرایند تولید این فناوری عرضه آن را به بازار مشکل کرد. این فناوری در کارخانه‌های عظیم در صحرای نوادا تولید می‌شوند.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته هایپرلوپ که نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توجه همگان را جلب کرد. در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلا حکم‌فرماست قرار می‌گیرند. با استفاده از این تکنولوژی، به عقیده ماسک می‌توان با سرعتی بالای ۱۲۲۰ کیلومتر در ساعت از نقطه‌ای به نقطه دیگر سفر کرد. با این سرعت می‌شود ظرف ۴۴ دقیقه از تهران به مشهد رفت.
ایلان ماسک، موفق‌ترین کارآفرین دو دهه گذشته ماسک به این همه دستاورد هنوز قانع نیست. او سال ۲۰۱۶ با ۸ نفر دیگر یک استارت‌آپ به نام ” Neuralink” بنیاد نهاد که قراراست دستگاهی تولید وبه بازار عرضه کند که ارتباط بین مغز بشر و کامپیوتر را تسهیل کند. این پروژه هنوز در مراحل اولیه است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *