ایرنا – برق اداره‌های پرمصرف فردا قطع می‌شود


خیزش نیوز –
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، همزمان با افزایش دمای هوا و به دنبال ابلاغ مصوبه هیئت وزیران مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی، از روز سه‌شنبه ۱۷ خردا دماه برق ادارات، نهادها و دستگاه‌های اداری و دولتی عمومی شهر تهران که اقدام به کاهش مصرف برق نکرده اند، قطع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی موظفند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.
کامبیز ناظریان افزود: در حال حاضر همه ادارات شهر تهران دارای کنتور هوشمند بوده و مصرف برق این ادارات به صورت لحظه ای توسط کارشناسان برق پایتخت از راه دور پایش می‌شود.
مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: پیش از این با مراجعه حضوری گروه‌های ارزیاب، راهنمایی‌های لازم به این ادارات داده شده و در راستای مدیریت بار شبکه و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در تامین برق هموطنان، برق اداراتی که اقدام به کاهش مصرف نکنند با اخطار قبلی قطع خواهد شد.
ناظریان با بیان اینکه هیچگونه مماشاتی در برخورد با دستگاه‌های عمومی پرمصرف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: سامانه‌های سرمایشی همه اداراتی که با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به سامانه‌های کنترلی مبتنی بر اینترنت اشیا شده اند نیز در صورت افزایش بار شبکه، از راه دور قطع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: رصد مصارف ادارات طی روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه نشان دهنده بی‌توجهی برخی دستگاه‌های اجرایی به ضرورت کاهش مصرف برق بوده است.
ناظریان ادامه داد: همه این ادارات شناسایی شده‌اند و در صورت تداوم این شرایط طی روز آتی، بدون شک برق این ادارات، قطع و اسامی آنان اعلام خواهد شد.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *