ایلان ماسک با دومینوی اخراج مدیران تنها مدیر توییتر می‌شود – DW – ۱۴۰۱/۸/۱۰


طولی نکشید که خرید توییتر توسط ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس ایکس با اخراج دومینووار مدیران ارشد این سرویس ارسال پیام‌های کوتاه همراه شد.

بعد از اخراج مدیران ارشدی همچون پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سگال، مدیر مالی و ویجایا گاد، رئیس بخش حقوقی اینک نوبت به اعضای هیأت نظارت توییتر رسیده است.

روز سه‌شنبه اول نوامبر (۱۰ آبان) از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خبر رسیده که این مولتی‌میلیاردر با اخراج تمامی اعضای این شورا راه را برای مدیریت انحصاری خود بر این پلت‌فرم آنلاین باز کرده است.

خیزش نیوز وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

۹ مدیر قبلی که سکان هدایت توییتر را در دست داشتند، از جمله برت تیلور، مدیر شورای اداری پست‌های خود را از دست داده‌اند.

شورای اداری شرکت‌های آمریکایی، مانند شرکت‌های سهامی آلمان ترکیبی است از هیأت مدیره و هیأت نظارت. از جمله وظایف این شورا انتخاب، مشاوره و کنترل مدیریت ارشد و اتخاذ تصمیم‌های مهم در مورد جهت‌گیری و توسعه شرکت است.

ماسک شرکت توییتر را پنج‌شنبه گذشته بعد از ماه‌ها کشمکش به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و بلافاصله اخراج مدیران ارشد را آغاز کرد.

به کانال خیزش نیوز وله فارسی در تلگرام بپیوندید

سرنوشت “تیک آبی”؟

ایلان ماسک بعد از مالکیت بر توییتر اعلام کرد، روند دریافت “تیک آبی” که نشان از تأیید هویت و اعتبار کاربر توسط این شرکت دارد مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

او در توییتی نوشت که “روند تأیید کاربران در حال اصلاح است.”

وب‌سایت فناوری “پلتفرمر” یکشنبه با استناد به اظهارات دو منبع آگاه خبر داد که قرار است در ازای کسب “تیک آبی” از کاربران هزینه دریافت شود.

بر این اساس، کاربران برای این که “تیک آبی” خود را حفظ کنند باید به “توییتر بلو” بپیوندند که در  حال حاضر ۴.۹۹ دلار در ماه هزینه اشتراک دریافت می‌کند.

توییتر آبی یا “توییتر بلو” که سال گذشته به عنوان اولین سرویس پولی پلت‌فرم شبکه‌ اجتماعی وارد میدان شد دارای قابلیت‌های مضاعف است، از جمله می‌توان محتوای توییت را بعد از انتشار تغییر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *