ایلان ماسک نسبت به ورشکستگی توئیتر هشدار داد – DW – ۱۴۰۱/۸/۲۰


تقریبا دو هفته پس از خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به قیمت ۴۴ میلیارد دلار، این شبکه اجتماعی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش “بلومبرگ” و “The Information”، ماسک در جلسه‌ای که با کارمندان این شرکت داشته، هشدار داده است: «در سال آینده یک حفره چند میلیاردی در بیلان مالی خواهیم داشت و در صورتی که نتوانیم پول بیشتری از آنچه که خرج می‌شود کسب کنیم، احتمال اعلام ورشکستگی وجود دارد.»

خیزش نیوز وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

پیش از خرید توئیتر، این شرکت سود‌دهی نداشت و پس از خرید آن توسط ایلان ماسک، او می‌گوید که شمار زیادی از شرکت‌ها از دادن آگهی تبلیغاتی به این شرکت خودداری می‌کنند. اکنون یک وام ۱۳ میلیارد دلاری بر دوش توئیتر سنگینی می‌کند که بازپرداخت سالانه آن یک میلیارد دلار است.

 ۹۰ درصد از درآمد توئیتر از منبع درآمدهای تبلیغاتی است که حالا ایلان ماسک می‌خواهد با “فروش حق اشتراک ماهانه و دریافت نشان تیک آبی” بخشی از آن را جایگزین کند.

مدیران ارشد توئیتر را ترک کردند

همزمان با انتشار خبر احتمال ورشکستگی، مدیر امنیت سایبری و همچنین دامین کیران، مسئول امنیت داده‌ها از جدایی خود از توئیتر خبردادند. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، مدیران دیگری نیز توئیتر را ترک کرده‌اند.

تنها یک هفته پس از خرید توئیتر توسط ماسک، نیمی از ۷ هزار و ۵۰۰ کارمند توئیتر با دریافت یک ایمیل از کارشان اخراج شدند. پیشتر همزمان با اعلام خبر خرید توئیتر، تمامی مدیران ارشد این شبکه اجتماعی اخراج شده‌ بودند.

اخراج‌های دسته‌جمعی باعث شد که فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

او در نامه‌ای سرگشاده ایلان ماسک را فراخواند تا به حقوق بشر در توییتر احترام بگذارد و نوشت: «توییتر بخشی از یک انقلاب جهانی است که شیوه ارتباط ما را تغییر داده است. اما من با نگرانی در مورد فضای عمومی دیجیتال و نقش توییتر در آن می‌نویسم. همانند همه شرکت‌ها، توییتر نیز باید آسیب‌های پلتفرم خود را درک کند و برای رفع آن گام بردارد. احترام به ارزش‌های مشترک‌ ما در زمینه حقوق بشر باید راهنمای کاربرد و توسعه بیشتر این پلتفرم باشد. به طور خلاصه، من به تأکید از شما می‌خواهم تا اطمینان حاصل کنید که حقوق بشر در کانون مدیریت توییتر تحت رهبری شما قرار دارد.»

پس از آن نیز کمیسیون فدرال تجارت آمریکا “FTC” اعلام کرد که «ما با نگرانی، روند‌های جدید در توئیتر را دنبال می‌کنیم. هیچ مدیر یا شرکتی بالاتر از قانون قرار ندارد». سخنگوی این کمیسیون هشدار داده است که “نقض توافق‌های قانونی و عدم حفاظت از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند جرائم میلیونی به همراه داشته باشد”.

بیشتر بخوانید: در توییتر چه خبر است؟

براساس گزارش‌ها، پس از اخراج‌های دسته‌جمعی این برای نخستین‌بار است که ایلان ماسک مستقیما با کارمندان باقی‌مانده سخن می‌گوید و از آن‌ها خواسته است تا تلاش کنند شمار کاربران توئیتر به یک میلیارد نفر برسد. او به کارمندان توئیتر گفته است :«شاید شنیده باشید که من در روزهای اخیر مقداری از سهام تسلا را فروخته‌ام، این کار را من برای نجات توئیتر انجام داده‌ام.»

او افزوده است که “راه سختی در پیش داریم” و از کارمندان خواسته به دورکاری پایان دهند و “حداقل ۴۰ ساعت در هفته در دفتر کار خود حاضر شوند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *