باشگاه خبرنگاران جوان – اعلام مهم‌ترین برنامه‌های شبکه تعاونی‌های روستایی


خیزش نیوز –
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی ارائه خدمات قبل، حین و پس از تولید است که این امر می‌تواند جایگاه بسیار خوبی به‌منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاونی‌های روستایی باشد.
او تأمین و توزیع نهاده‌های موردنیاز روستاییان را باقیمت مناسب و شرایط بهتر یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع تعاونی‌ها دانست و گفت : ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستاییان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمد‌های پرهزینه و زمان‌بر و همچنین پرداخت نقدی هزینه کالا، دور نگه دارد.
او ارائه به‌موقع تولیدات روستائیان و کشاورزان به بازار‌های جامعه هدف، حذف دلالان و واسطه‌ها و سودبری و منفعت بیشتر تولیدکنندگان را از دیگر مزایای ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی دانست و افزود: در این صورت زمینه تشویق و افزایش انگیزه روستاییان به تولید بیشتر محصولات خود، فراهم می‌شود.
صفایی افزود: در این راستا شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ منتهی به مرداد ماه بیش از ۲۴ هزار تن نهاده‌های دامی و مرغی توسط تشکل‌های وابسته به تعاون روستایی استان تأمین و میان دامداران و مرغداران توزیع کرده است.
او از تأمین و توزیع بیش از ۳۰۰ تن اقلام خوراکی شامل برنج، خرما، قند، شکر و سایر محصولات خوراکی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان خبر داد.
صفایی گفت: بیش‌از ۳۵ هزار تن کلزا و گندم نیز به صورت توافقی و تضمینی مباشرتی توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان از کشاورزان خریداری شده است.
او با اشاره به اهمیت و نقش بسزای شبکه تعاونی‌های روستایی افزود: اگر کشاورز یا تولیدکننده بخواهد به تن‌هایی در بخش تهیه نهاده‌ها و تولیدات خود وارد عرصه بازاریابی شده و محصولات خود را روانه بازار کند، مطمئنا درآمدش به دلیل افزایش هزینه‌ها، کاهش خواهد یافت؛ درصورتی‌که شرکت‌های تعاونی می‌توانند بازار‌های مناسب و مطمئن‌تری برای فروش کالا‌ها پیدا کنند .
انتهای پیام/د
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *