برنا – متعهد به تامین برق مراکز مجاز رمز ارز هستیم/ راهکار جدید توانیر برای شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز


خیزش نیوز – به گزارش برنا به نقل از وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به اینکه استفاده کنندگان از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز یا هر فعالیت دیگری، به حقوق مردم تجاوز می‌کنند، افزود: این گروه با سوء استفاده و افزایش مصرف، باعث بروز آسیب به شبکه برق می‌شوند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه صنعت برق مشوق‌هایی را برای کاهش هزینه‌های استفاده کنندگان مجاز از برق برای استخراج رمز ارز در نظر گرفته است که می‌تواند هزینه‌های آنها را بیش از 30 درصد کاهش دهد، ادامه داد: در صورتی که استخراج کنندگان مجاز رمز ارز از استخرهای داخلی استفاده و از سطح فوق توزیع برای این کار بهره گیرند، می‌توانند تا بیش از 30 درصد از هزینه‌های برق مصرفی خود را کاهش دهند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت مجوز به وزارت صمت معرفی و مراحل بعدی را طی کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون 310 مگاوات انشعاب به صورت قانونی در اختیار فعالان حوزه رمز ارز قرار گرفته و نزدیک به همین میزان مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز نیز شناسایی شده است.
رجبی مشهدی با اشاره به این که در حال حاضر کمتر از یک درصد برق کشور توسط مراکز استخراج رمز ارز مصرف می‌شود، گفت: در صورت شناسایی کسانی که از برق غیرمجاز برای این کار استفاده می‌کنند، علاوه بر جریمه، به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.
سخنگوی صنعت برق همچنین از هماهنگی با وزارت ارتباطات برای شناسایی استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز خبر داد و اضافه کرد: در این شرایط با استفاده از میزان مصرف اینترنت اشخاص، شرایط استخراج رمز ارز قابل تشخیص خواهد بود.
وی همچنین از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز و اشخاص استفاده کننده از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز خبر داد و تصریح کرد: عاملان کشف و معرفی، تا سقف 20 میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.
سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص تعرفه برق مراکز استخراج رمز ارز نیز گفت: به دلیل افزایش مصرف برق در تابستان، تعرفه استخراج رمز ارز در فصل گرما حدود 2 هزار تومان است و این رقم در 8 ماه دیگر سال به حدود 500 تومان می‌رسد.
وی افزود: استخراج رمز ارز سهم اندکی از مصرف برق داشته و ارتباط دادن تعدیل نور معابر و کمبود برق به دلیل ارزهای دیجیتال به طور کامل رد می‌شود.
بیشتر بخوانید:
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *