برنا – مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۱۱ درصد است


خیزش نیوز – به گزارش خبرنگار برنا از همدان، منصور ستوده با اعلام این خبر، افزود: سه میلیون و ۶۷۰ هزار متر مکعب آب تا پایان روز هشتم آبان پشت سد اکباتان ذخیره شده که درحال حاضر  ۷۰۰ لیتر در ثانیه از آن برای تامین آب مصرفی شهر همدان برداشت می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته، امیدواریم رودخانه های بالا دست سد اکباتان جاری شود و از آن طریق حجم ورودی و ذخیره آب سد افزایش یابد.
ستوده گفت: از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهرماه ۱۴۰۰) تا پیش از ورود سامانه بارشی روزهای اخیر، هیچ بارشی در استان همدان ثبت نشده است.
مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان همچنین با اشاره به اینکه ۱۹ درصد از گنجایش سد آبشینه نیز پر شده است، افزود: این سد با گنجایش پنج میلیون متر مکعب، در حال حاضر ۹۵۰ هزار متر مکعب ذخیره آب دارد.
به گفته ستوده، سد شیرین سو نیز ۴.۴ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که با ذخیره یک میلیون و ۲۳۰ هزار متر مکعب آب، ۲۸ درصد حجم ذخیره آن پر شده است.
وی در رابطه با سد کلان ملایر نیز اظهار داشت: ۸۶ درصد ظرفیت این سد پر شده به نحوی که سد کلان با گنجایش ۴۵ میلیون متر مکعب درحال حاضر ۳۸.۵ میلیون متر مکعب آب دارد که بسیار خوب است.
ستوده با اشاره به اینکه ۳۱ درصد از گنجایش سد سرابی تویسرکان نیز پر شده است، افزود: در حال حاضر ورودی این سد اندک و حجم آن ۲.۸ میلیون متر مکعب است.
وی اضافه کرد: سد شنجور رزن نیز با کم ترین حجم ذخیره آب نسبت به سدهای استان وضعیت مناسبی ندارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ۹۰۰ هزار متر مکعب از مخزن ۴.۷ میلیون مترمکعبی سد تازه ساز نعمت آباد اسدآباد نیز معادل ۱۵ درصد حجم ذخیره آن پر است.
 
 
بیشتر بخوانید:
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *