برنا – همکاری صنعت با سیستم پولی بانکی برای توسعه داخلی‌سازی


خیزش نیوز – به گزارش برنا، مهدی صادقی نیارکی گفت: در نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارت صمت که با حضور عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران برگزار شد، کارگروهی برای احصاء اولویت‌های سرمایه‌گذاری درجهت توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی تشکیل شد.
صادقی نیارکی افزود: سیاستگذاری مشترک بخش صنعت با سیستم پولی –بانکی در تامین منابع لازم برای توانمند‌سازی صنایع راهبردی، با محوریت تامین سرمایه مورد نیاز برای توسعه و تعمیق داخلی‌سازی در کشور از جمله موضوعاتی است که در این کارگروه به آن پرداخته خواهد شد.
وی افزود: ۲۱۰ رشته فعالیت صنعتی به عنوان اولویت‌های ساخت داخل شناسایی شده است ومی‌توان با همکاری بانک‌ها بخش عمده‌ای از منابع برای توسعه داخلی سازی در این صنایع اختصاص داد.
معاون امور صنایع وزارت صمت، تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع را از دیگر اولویت‌های وزارت صمت برشمرد و گفت: تامین سرمایه گردش برای تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع در شرایط کنونی ضروری است و باید با تزریق نقدینگی این ظرفیت‌ها فعال شوند.
صادقی نیارکی همچنین پایش وضعیت زنجیره تامین در چهار رشته فعالیت صنعتی را از دیگر برنامه‌های معاونت امور صنایع برشمرد و افزود: نشست‌های پایش چهار زنجیره صنعتی فلزات گرانبها، صنعت غذایی، پوشاک ولوازم خانگی هر هفته با محوریت برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید و توسعه صادرات برگزار می‌شود.
بیشتر بخوانید:
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *