بسیج نیوز – عارضه یابی ۲۵۹ واحد صنعتی خراسان جنوبی در راستای طرح “صنعت یار”

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، حسن سهرابی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی در مورد طرح”صنعت یار”، اظهار کرد: طرح صنعت یار طرحی بود که سال گذشته به عنوان طرح اعتلای بسیج مهندسین صنعت و معدن ابلاغ شد.
وی افزود: استان خراسان جنوبی نیز جزو استانهای بود که بیشترین سهمیه را در خصوص تعداد واحدهای صنعتی یا معدنی که قرار شد این طرح در آنها اجرا شود به خود اختصاص داد.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی بیان کرد: به استان خراسان جنوبی ۳۰۰ واحد صنعتی سهمیه داده شد و قرار بود طی یک برنامه سه ساله بحث عارضه یابی و حل مشکلات را داشته باشیم.
سهرابی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون برای ۲۵۹ واحد از ۳۰۰ واحد سهمیه ای که به خراسان جنوبی داده شده عارضه یابی انجام شده است.
وی اظهار کرد: این ۲۵۹ واحد شامل ۱۲۰ واحد صنعتی و ۱۳۹ واحد معدنی میشود که عارضه یابی در سطح واحدها انجام شده است.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: ماحصل این عارضه یابی در ستاد توسعه خاوران در حضور استاندار سابق طرح موضوع شد و استاندار وقت پیگیری موضوع را به معاون امور اقتصادی سپرد و جلساتی در این خصوص تشکیل شد.
سهرابی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید برنامه بر تخصصی انجام شدن عارضه یابی و سیستمی انجام شدن کارها است.
وی افزود: انجام کارها بر پایه سامانه ای است که بر بستر اینترنت بوده و تمامی مشکلات به صورت آنلاین رصد شده و به تفکیک هر حوزه از ادارات مختلف، ارگان های اجرایی و مشکلات اداری که وجود دارد به تفکیک دسته بندی شده و آماده است.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: برنامه تکمیلی شهرستانی نیز آماده شده و در مقرر شده در سطح شهرستانها با حضور مسئول بسیج مهندسین استان و کانون بسیج مهندسین ما در سطح شهرستان جلسات قرارگاه پایش و رفع موانع تولید برگزار شود و بحث حل مشکلات و طرح موضوعات را داشته باشیم.
سهرابی بیان کرد: موضوعاتی که در شهرستان قابل حل است برطرف شده و اگر قابل حل نیست به استان ارجاع داده شود.
وی عنوان کرد: در اجرای این طرح نیز از ظرفیت مهندسین بسیجی قشر خواهر و برادر استفاده شده و ماحصل این کار برتر شدن خراسان جنوبی در سطح کشور در بحث ثبت سامانه صنعت یار بسیج مهندسین است.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی در مورد عارضه یابی این تعداد واحد صنعتی، اظهار کرد: فراوانی مشکلات بحث نقدینگی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات بود.
سهرابی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری که انجام شده بحث مالیات بسیاری از واحدها برطرف شده، بحث شرکت گاز نیز که یکی از مشکلاتی بود که با توجه به انعکاس به شرکت گاز و تصمیم هایی که گرفته شد برخی از مشکلات برطرف شد.
وی بیان کرد: قطعا ارتباط مستمر و مطرح کردن مشکلات به صورت مقتضی و برگزار کردن جلسات اقتصادی برای هر واحد به منظور حل مشکلات واحدهای صنعتی و بررسی موردی مشکلات میتواند اثر بخش باشد.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی عنوان کرد: شاید برخی از مشکلات را نتوان استانی برطرف کرد اما آندسته از مشکلاتی که میتوان در استان برطرف کرد را میشود با برگزاری جلسات اختصاصی برای هر واحد و پیگیری مشکلات از ادارات مربوط پیش بُرد و برطرف کرد.
سهرابی افزود: اساس این است که ما برای حل مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کنیم.
وی بیان کرد: هدف بزرگتر ما در بحث واحدهای معدنی، ایجاد مرکز هلدینگ معدنی شرق کشور است که با راه اندازی این هلدینگ قطعا مشکلات واحدهای معدنی که در بحث نقدینگی و سایر مسائل است قابل حل خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با همت مسئولین در دولت جدید ادامه مسیری که در دولت قبل آغاز شده بود و همراهی که در قالب ستاد توسعه خاوران برای حل مشکلات که مهم و هدف نیز حل مشکلات واحدهای تولیدی، رونق تولید و تحقق شعار سال که از منویات مقام معظم رهبری است وفاق، همدلی، همفکری و هم نظری بین مسئولان برای حل این مسائل باشد.
سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به بازه زمانی سه ساله که برای طرح صنعت یار در نظر گرفته شده تلاش میکنیم برای مابقی واحدهای صنعتی استان؛ ۴۱ واحد باقی مانده از ۳۰۰ واحدی که در نظر گرفته شده نیز بحث عارضه یابی را تا پایان سال نهایی کنیم.
وی با بیان اینکه طرح صنعت یار به مرور زمان به روزرسانی شده و طرحی نیست که بسته شود، گفت: بستری برای عارضه یابی و رفع مشکلات ایجاد شده که به صورت مداوم در حال به روز شدن است و اگر مشکل جدیدی برای واحدی شناسایی شود در سامانه ثبت شده و پیگیری میشود.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی تصریح کرد: خروجی این برنامه این است که در قالب کلنیک صنعت یار بسیج انجام شود؛ عارضه یابی که انجام شد کلنیک صنعت یار بسیج و مرکز خدمات کسب و کاری که به صورت واحدهای صنعتی در استان باتوجه به هماهنگی هایی که بین بسیج مهندسین صنعت و معدن و شرکت شهرکهای صنعتی انجام شده، کار تجمیع شده است یعنی قرار نیست ما یا شرکت شهرکها جدا کار کنیم.
سهرابی افزود: دفتر کلنیک در شهرک صنعتی مستقر شده، مشاوران حضور دارند و طرح موضوع مشکلات واحدها در محل کلنیک انجام شده و حل مشکل پیگیری میشود‌.
وی عنوان کرد: فرایند، فرایندی نیست که طی یک یا دوجلسه انجام شود بلکه فرایندی زمان بر است.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: مهم این است که تدوام مسیر را برای حل مشکلات داشته باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *