رمز ارز بیسیک اتنشن چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز بیسیک اتنشن

نمودار بیسیک اتنشن

اغلب کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند که از مشاهده تبلیغات آنلاین در وب‌سایت‌های گوناگون خودداری نمایند. اما اگر انگیزه‌ای مالی برای مشاهده آن‌ها وجود داشته باشد، آیا بازهم محبوبیت این تبلیغات به همین میزان خواهد بود؟ توکن بیسیک اتنشن (BAT) رمزارزی است که با هدف ایجاد یک چرخه مطلوب برای تبلیغات دیجیتال و تسهیم برابر آن برای سازندگان و مصرف‌کنندگان طراحی شده است. در این مطلب به بررسی رمز ارز بیسیک اتنشن Basic attention و توکن BAT می‌پردازیم.
معرفی رمز ارز بیسیک اتنشن (Basic Attention)
توکن رمز ارز بیسیک اتنشن (‌BAT) توسط بنیان‌گذار شرکت موزیلا (Mozilla) و فایرفاکس (Firefox) و سازنده زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت، برندان آیک (Brendan Eich) در تلاش برای ارتقای امنیت، عدالت و کارایی تبلیغات دیجیتال از طریق استفاده از فناوری بلاکچین به بازار عرضه گردید. آیک نرم‌افزار مرورگر بریو Brave را برای این منظور طراحی و ارائه کرده است.
رمز ارز بیسیک اتنشن بر روی شبکه اتریوم (ETH) فعالیت نموده و مرورگر وب اختصاصی آن تحت عنوان Brave شناخته می‌شود. توکن‌های BAT را می‌توان بسته به میزان فعالیت آن در شبکه وب، بین صاحبان تبلیغ، انتشاردهندگان آن و کاربران اینترنت مورد مبادله قرار داد. هدف بیسیک اتنشن تسهیل دادوستد میان هر سه گروه فوق عنوان شده است.
اگر می‌خواهید در مورد رمز ارز بیسیک اتنشن و توکن بومی آن، یعنی توکن BAT بیشتر بدانید به خواندن این مقاله ادامه دهید.
تاریخچه بیسیک اتنشن
توکن BAT به‌عنوان توکن بومی مرورگر Brave شناخته می‌شود که بر روی شبکه اتریوم بنا شده است. انتشار وایت پیپر این توکن مورخ ۷ ژانویه سال ۲۰۱۸ بوده و تا سال ۲۰۲۰، این پروژه همچنان به توسعه خود ادامه داده است. اکنون نسخه بتای مرورگر بریو نیز جهت دانلود در دسترس عموم قرار گرفته است.
در سال ۲۰۱۷، Brave عرضه اولیه سکه (ICO) خود را برای توکن BAT تکمیل نمود و توانست در عرض ۳۰ ثانیه با فروش ۱ میلیون توکن BAT درآمدی معادل ۳۵ میلیون دلار کسب نماید. در آن زمان، ۵۰۰ میلیون سکه رمز ارز بیسیک اتنشن در نرم‌افزار بریو به‌صورت ذخیره وجود داشت. از مجموع این تعداد، ۲۰۰ میلیون توکن BAT برای تیم مرورگر Brave کنار گذاشته شد و ۳۰۰ میلیون مابقی به‌منظور فروش آتی و استفاده جهت توسعه پلتفرم ذخیره گردید.
 ویژگی‌ های رمز ارز Basic attention
سازندگان رمز ارز BAT به دنبال راهی برای تقویت استراتژی‌های تبلیغاتی در عصر دیجیتال هستند. آن‌ها بر این باورند که روندهای کنونی برای کاربران، ناشران و صاحبان تبلیغ به یک میزان ضرر آفرین بوده و موجب می‌شوند که کاربران در دریایی از تبلیغات و ترکرهای نامربوط غرق شوند. این امر آن‌ها را در معرض بدافزارهایی قرار می‌دهد که روزبه‌روز متهاجم‌تر و قدرتمندتر می‌شوند.
ناشران سنتی تبلیغات مشاهده نمودند که با ورود پلتفرم‌هایی چون گوگل و فیس‌بوک به بازار و کاهش هزینه اطلاعات توسط این پلتفرم‌ها، درآمد حاصل از تبلیغات به طور چشم‌گیری کاهش‌یافته است. این غول‌های عرصه تبلیغات، همچنین سهم قابل‌توجهی از درآمدهای تبلیغاتی را نیز برای خود برمی‌دارند. به‌علاوه، ربات‌ها و بدافزارها نیز سال‌به‌سال آسیب بیشتری را به بار آورده و بسیاری از پلتفرم‌ها از بحران‌های اعتباری رنج می‌برند.
ضمناً صاحبان تبلیغ نیز فاقد اطلاعات و روش‌های هدف‌گذاری بوده و نمی‌توانند آنطور که بایدوشاید محتوای خود را عرضه کنند. علت این موضوع نیز مجدداً به انحصار توسط پلتفرم‌ها بازمی‌گردد. توسعه‌دهندگان رمز ارز بیسیک اتنشن اعتقاد دارند که با ردیابی نحوه تعامل کاربران با محتوای تبلیغاتی دیجیتال و ذخیره این اطلاعات در یک دفتر کل توزیع شده،
می‌توانند تجربه تبلیغات دیجیتال را برای صاحبان تبلیغ، انتشاردهندگان و کاربران ارتقا بخشند. به‌این‌ترتیب کاربران با تبلیغات کمتر و شخصی‌سازی شده‌تری روبه‌رو خواهند شد. این امر برای انتشاردهندگان تبلیغات منابع کسب درآمد تازه‌ای را به وجود می‌آورد و صاحبان تبلیغ نیز می‌توانند بر مبنای مستنداتی که در خصوص ترجیحات کاربران به دست می‌آورند، کاربران بخصوص را مورد هدف قرار دهند. همچنین از این طریق امکان مقابله با تقلب نیز به‌صورت مؤثرتری فراهم خواهد شد.
مزایا و معایب
رمز ارز BAT توکن بومی مرورگر Brave محسوب می‌گردد. این مرورگر متن‌باز و بر محوریت حفظ حریم خصوصی افراد بوده و با هدف مسدودسازی ترکرها، کوکی‌های ناخواسته و بدافزارها طراحی شده است. بریو از فناوری بلاکچین به‌منظور ردیابی مطمئن میزان توجه کاربران به تبلیغات بهره می‌جوید و آن را به پاداش برای انتشاردهندگان تبلیغ مبدل می‌سازد. این در حالی است که میزان بازگشت سرمایه صاحبان تبلیغ از این هم بیشتر خواهد بود. کاربران مرورگر Brave نیز به‌ازای مشارکت خود در این پروژه توکن‌های BAT را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.
میزان توجه کاربر به یک محتوای دیجیتال مانند تبلیغات توسط Brave اندازه‌گیری می‌شود. سازندگان BAT ذکر می‌کنند که داده‌های شخصی کاربران و اطلاعات ردیابی آن‌ها تنها بر روی دستگاه‌های این افراد ذخیره شده و کاملاً ناشناس باقی می‌مانند. بریو همچنین با استفاده از داده‌های ناشناس کاربران، به صاحبان سرمایه در هدف‌گذاری و کاهش خطر کلاهبرداری و تقلب یاری می‌رساند.
از توکن‌های بیسیک اتنشن می‌توان در سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلف دیگر نیز استفاده نمود.
در زیر به‌صورت موردی به مزایا و معایب این رمز ارز اشاره می‌کنیم:
مزایا

تیم توسعه‌دهنده قوی
مسیر روبه‌رشد
امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران
همکاری با پلتفرم‌های قدرتمند دیگر
شفافیت تراکنش‌ها به واسطه متن‌باز بودن
جلوگیری از تقلب

معایب

وجود رقابت سنگین در بازار تبلیغات غیرمتمرکز
موانع بر سر راه استفاده عمومی از قبیل جذب کاربران سودجو و متقلب
متمرکز بودن پلتفرم Brave
مشکلات مقیاس‌پذیری در شبکه اتریوم

از دیجیتال بیسیک اتنشن چگونه کار می کند؟
تمامی تراکنش‌های رمز ارز بیسیک اتنشن بر روی شبکه اتریوم صورت می‌گیرند. اتریوم یک بلاکچین عمومی است که به توسعه دهندگان امکان ساخت و بهره‌برداری از ارزهای دیجیتال و اپلیکیشن‌های دلخواه را می‌دهد. برای توضیح نحوه عملکرد بیسیک اتنشن بایستی ابتدا به بررسی اجزای مختلف آن بپردازیم:
مرورگر Brave
رمز ارز BAT بر روی یک مرورگر وب به نام Brave اجرا می‌گردد که این مرورگر نیز توسط تیم سازنده توکن بیسیک اتنشن طراحی شده است. بریو یک مرورگر رایگان است و ادعا می‌کند که سرعتی معادل ۶-۳ برابر سرعت رقبای خود را داراست؛ یک دلیل آن این است که بریو تبلیغات را تنها به اجازه و درخواست کاربران نمایش می‌دهد.
کاربران مرورگر Brave می‌توانند در برنامه پاداش‌دهی بریو ثبت‌نام نموده و به‌این‌ترتیب به‌ازای مشاهده تبلیغات، توکن‌های BAT دریافت کنند. همچنین می‌توانند از طریق ارسال توکن‌های BAT از تولیدکنندگان محتوای محبوب خود حمایت نمایند.
تنظیمات پیش‌فرض Brave ترکرها و تبلیغات (ادز) را مسدود نموده و تنها به انتخاب کاربر این تبلیغات را فعال می‌کند. بریو از تبلیغات بومی شرکای مورد اعتماد خود پشتیبانی نموده و کاربران با مشاهده این تبلیغات با توکن‌های BAT پاداش داده می‌شوند.
دفتر کل پرداخت‌ های خرد Brave
برای ردیابی نقل و انتقالات BAT، کاربران بریو می‌توانند از دفتر کل پرداخت‌های خرد Brave استفاده کنند. به طور خلاصه، دفتر کل پرداخت‌های خرد Brave به رسانه‌های تبلیغاتی، انتشاردهندگان تبلیغ و مخاطبان آن این امکان را می‌دهد که به‌منظور جابه‌جایی پرداختی‌ها در میان خود از قراردادهای هوشمند استفاده نمایند.
بریو همچنین در حال بررسی استفاده از گواهی‌های اثبات دانش صفر (ZKP) برای بلاکچین خود بوده و قصد دارد در تراکنش‌های صورت‌گرفته در رسانه‌های آنلاین، هویت ذی‌نفعان را مخفی نگه دارند.
توکن BAT
توکن BAT رمز ارزی است که تمامی این فرایند را ممکن می‌سازد. با استفاده از این توکن، مدت‌زمان سپری شده و پیکسل‌های نمایش‌داده‌شده برای هر یک از محتواهای تبلیغاتی مرتبط اندازه‌گیری گردیده و یک شاخص برای میزان توجه تعیین می‌شود. سیستم BAT بر آن است که عملکرد کاربران را نسبت به تبلیغات دیجیتال به‌صورت کمی‌تر درآورده و برای آن ارزشی مادی تعیین نماید. Brave همچنین بر پایه الگوریتم‌های ماشین لرنینگ سلایق کاربران را شناسایی نموده و ازآن‌جهت تطبیق محتوای تبلیغ با علایق مشتری استفاده می‌کنند.
کاربرد بیسیک اتنشن
برای اطمینان از گردش اطلاعات در اینترنت، تولیدکنندگان محتوا بایستی روش‌های تازه‌ای برای کسب درآمد ابداع نمایند.
اهمیت اینترنت رایگان بر کسی پوشیده نیست؛ اما این امر مستلزم آن است که وب‌سایت‌های تبلیغاتی برای بقای خود از محل تبلیغات کسب درآمد نمایند. این تعارض منافع عاملی است که موجب رابطه پیچیده میان رسانه‌های تبلیغاتی و کاربران می‌گردد.
مرورگر Brave و رمز ارز بیسیک اتنشن با هدف ازبین‌بردن این تعارضات شکل‌گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب با کمک فناوری بلاکچین، رسانه‌های تبلیغاتی می‌توانند از رسیدن صدای خود به مخاطبان علاقه‌مند اطمینان حاصل نموده درعین‌حال کاربران نیز بخشی از درآمد تبلیغات را برای خود بردارند. پروژه رمز ارز BAT درصدد است تا با ایجاد یک پلتفرم تبلیغاتی که به طور یکسان برای رسانه‌های تبلیغاتی، انتشاردهندگان تبلیغات و مخاطبان آن‌ها سودآوری می‌کند، این چرخه اجتناب و عدم اعتماد را از میان بردارد.
کیف پول‌ های رمزارز بیسیک اتنشن
شما می‌توانید توکن‌های رمزارز بیسیک اتنشن را از طریق مراجعه به وب‌سایت صرافی‌های معتبر بایننس، کوین بیس، هیوبی گلوبال، کراکن و… خریداری و به‌این‌ترتیب اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارزها نمایید.
پس از خریداری توکن‌ها احتیاج به یک کیف پول مطمئن برای نگهداری آن‌ها خواهید داشت. BAT یک توکن ERC20 است و بنابراین می‌توانید آن را در کیف پول‌های سازگار با توکن‌های ERC20 ذخیره کنید. برای نگهداری از توکن‌های بیسیک اتنشن گزینه‌های متعددی وجود دارد؛ از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر نانو اس (Ledger Nano S) گرفته تا کیف پول‌های نرم‌افزاری از قبیل تراست والت و متامسک و والت‌های صرافی‌های کوین بیس و بایننس چین، تمامی این گزینه‌ها را می‌توانید برای ذخیره‌سازی رمز ارز BAT به کار بگیرید.
قیمت توکن بیسیک اتنشن
عرضه در حال گردش این توکن در حال حاضر معادل ۱۴۹۰۳۴۸۷۰۸ واحد BAT تخمین زده شده است. این در حالی است که حداکثر عرضه و عرضه کل این رمز ارز به طور ثابت معادل یک میلیارد و پانصد میلیون BAT است.
توکن بیسیک اتنشن در ابتدای معرفی خود به بازار در ژوئن سال ۲۰۱۷ با قیمتی معادل ۲۸۵۵/۰ دلار مورد معامله قرار گرفت. ازآن‌پس قیمت توکن BAT دائماً در حال نوسان بوده و طیف قیمتی از کمتر از ۳۰/۰ دلار تا بیش از ۵/۱ دلار به‌ازای هر سکه را به خود اختصاص داده است. نخستین پیک چشمگیر قیمت بیسیک اتنشن را می‌توان به ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ نسبت داد که هر توکن BAT با قیمتی معادل ۸۴۸۲/۰ دلار معامله گردید. اما صعود واقعی قیمت این رمزارز مربوط به ماه آوریل سال ۲۰۲۱ است که قیمت آن تا ۵۳۳۶/۱ دلار افزایش یافت و پس از آن با اندکی سقوط، نزدیک به یک دلار حفظ گردید. آخرین قیمت این رمزارز در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ نزدیک به ۸/۰ دلار آمریکا تخمین زده شده است. در زیر نمودار نوسانات قیمت توکن بیسیک اتنشن از سایت تحلیل قیمت CoinMarketCap آورده شده است:

عوامل تأثیرگذار بر قیمت این رمز ارز کدامند؟
در حوزه تبلیغات، تعداد دفعات مشاهده تبلیغ حرف اول را در درآمدزایی می‌زند. نرخ درآمد آژانس‌های تبلیغاتی بر مبنای تعداد بینندگانی که محصول یا خدمات آن‌ها را مشاهده نموده‌اند، تعیین می‌گردد. بااین‌حال هیچ تضمینی از بابت این موضوع وجود ندارد که بینندگان واقعاً به این تبلیغات توجه نشان دهند. باتوجه‌به اینکه بینندگان به‌ازای مشاهده تبلیغات پاداشی به‌صورت توکن‌های BAT دریافت می‌کنند، تصور می‌‌شود که تبلیغ‌کنندگانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، بتوانند اطمینان بیشتری از بابت دیده‌شدن تبلیغات خود داشته باشند؛ به همین دلیل مایل به پرداخت ارزش افزوده برای حفظ توجه بینندگان خود خواهند بود.
مرورگر بریو به کاربرانی که محتوای تبلیغات را مشاهده می‌کنند، به‌عنوان مصداقی از تسهیم درآمد، توکن‌های رمز ارز بیسیک اتنشن را پرداخت می‌کند. کاربران می‌توانند این توکن‌ها را با ارز فیات مبادله کنند و یا آن را در یک کیف پول دیجیتال نگهداری کنند. همچنین امکان مبادله این رمزارزها در صرافی‌ها نیز وجود دارد.
علاوه‌برآن، BAT یک دارایی متناهی است و تنها یک میلیارد توکن در گردش بیسیک اتنشن در بازار وجود دارد. همچنین پس از توزیع ۳۰۰ میلیون توکن BAT که به‌منظور تشویق به گسترش طیف کاربران کنار گذاشته شده است، توکن تازه‌ای ایجاد نخواهد شد. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند مطمئن باشند که توکن‌هایشان درصد مشخصی از عرضه کل رمز ارز بیسیک اتنشن را تشکیل می‌دهد.
پروژه رمز ارز بیسیک اتنشن
کاربران رمز ارز بیسیک اتنشن به‌ازای مشاهده محتوای تبلیغاتی پاداش‌هایی را به‌صورت توکن‌های BAT دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، انتشاردهندگان تبلیغ قادر خواهند بود تبلیغاتی با اثرگذاری بیشتر را ارائه داده و رسانه‌های تبلیغاتی نیز می‌توانند از دیده‌شدن پیام‌های خود توسط مخاطبان علاقه‌مند اطمینان حاصل کنند.
حاصل نهایی این پروژه، ایجاد نوع تازه‌ای از پلتفرم تبلیغات دیجیتال است که توسط رمز ارز BAT اداره می‌شود. کاربران این پلتفرم می‌توانند توکن‌های بیسیک اتنشن خود را نگهداری نموده، آن‌ها را با ارزهای فیات یا دیگر کریپتوکارنسی‌ها مبادله کنند و یا از سرمایه خود برای حمایت از تولیدکنندگان محتوای محبوبشان استفاده نمایند.
رمز ارز BAT از زمان ورود خود به نخستین پلتفرم تبلیغات بین‌المللی مرورگر Brave نتایج خیره‌کننده‌ای را به نام خود ثبت نموده است. در حال حاضر ماهانه ۳۰ میلیون و روزانه ۱۰ میلیون کاربر فعال از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند و بالغ بر یک میلیون سازنده معتبر تبلیغات این رمز ارز را به رسمیت می‌شناسند. میلیون‌ها کیف پول برای این رمزارز در سراسر جهان ساخته شده است و هزاران کمپین تبلیغاتی از برندهای مطرح به آن پیوسته‌اند. تمامی این عوامل موجب شده است که رمز ارز بیسیک اتنشن اگر نگوییم بهترین، یقیناً یکی از موفق‌ترین پروژه‌های آلت کوین در حال حاضر به شمار آید.
آینده بیسیک اتنشن
سازندگان توکن بیسیک اتنشن و مرورگر بریو بر آن هستند که در آینده با گسترش تعداد کاربران خود، به رفع نارسایی‌های درونی صنعت تبلیغات دیجیتال از قبیل نقص حریم خصوصی کاربران بپردازند. علی‌رغم برخی مشکلات و نقاط ضعف این پروژه، تحلیل‌گران بازار کریپتو، آینده رمز ارز BAT را روشن توصیف می‌کنند. بازار تبلیغات آنلاین بسیار سودآور و روزبه‌روز درحال‌رشد بوده و اگر بیسیک اتنشن بتواند مشارکت خود را با پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر تقویت نماید، شانس خوبی برای تبدیل‌شدن به توکنی استاندارد در نوع خود را در اینترنت خواهد داشت. به‌این‌ترتیب به‌کارگیری توکن‌های BAT بیش‌ازپیش قوت گرفته و درنتیجه میزان تقاضا برای آن در بازار افزایش خواهد یافت.
علاوه‌برآن، علی‌رغم رقابت سنگین با دیگر مرورگرها، امکانات مرتبط با حفظ حریم خصوصی در بریو و اکوسیستم مبتنی بر توکن آن توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است؛ بنابراین با به‌کارگیری یک کیف پول چندجانبه و راه‌اندازی تبلیغات BAT، بیسیک اتنشن می‌تواند استقبال گسترده‌ای را از طرف مخاطبان دریافت نماید. همچنین، کاربران با حمایت مالی از رسانه‌های محبوب خود در زمینه انتشار تبلیغات، برای این انتشاردهندگان ایجاد انگیزه نموده و اکوسیستم BAT را بیش‌ازپیش گسترش خواهند داد.
نتیجه‌ گیری
با توسعه هرچه بیشتر فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، شرکت‌ها در جستجوی راه‌های تازه‌ای برای به‌کارگیری این فناوری نوآورانه جهت حل مشکلات و مسائل قدیمی از قبیل وب‌گردی و تبلیغات مبتنی بر وب برآمده‌اند. توکن رمز ارز بیسیک اتنشن Basic attention یا به‌اختصار توکن BAT یک سیستم مبتنی بر بلاکچین است که با استفاده از مرورگر وب بریو (Brave) به ردیابی زمان و میزان توجه مصرف‌کنندگان رسانه‌های گوناگون به تبلیغات وب‌سایت‌ها می‌پردازد.
رمز ارز بیسیک اتنشن با هدف توزیع کارآمد درآمد تبلیغات در میان رسانه‌های تبلیغاتی، انتشاردهندگان تبلیغ و مخاطبان محتوای بازاریابی آنلاین و تبلیغات (ادز) بر روی شبکه اتریوم شکل‌گرفته است. به‌این‌ترتیب مخاطبان تبلیغات کمتری را متناسب با علایقشان مشاهده نموده و درعین‌حال، حقوق مرتبط با حریم خصوصی داده‌های خود را حفظ می‌نمایند.
به‌این‌ترتیب شما می‌توانید با خرید توکن‌های بیسیک اتنشن از هر یک از صرافی‌های بایننس، کوین بیس، هیوبی گلوبال، کراکن و… و ذخیره این توکن‌ها در کیف پول‌های نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری خود در پروژه رمز ارز BAT و مرورگر بریو مشارکت ورزید.
سؤالات متداول
توکن BAT در کجا استفاده می‌ شود؟
توکن‌های سودمند (Utility token) بیسیک اتنشن یا BAT به‌منظور به‌کارگیری در پلتفرم BAT که یک پلتفرم جدید خدمات و تبلیغات دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است به کار گرفته می‌شوند. داشتن این توکن‌ها به کاربران تنها این حق را می‌دهد که از آن‌ها به‌عنوان ابزاری برای دریافت خدمات در پلتفرم BAT و سیستم دفتر کل Brave استفاده نمایند.
توکن‌ های BAT خود را در کجا ذخیره کنیم؟
برای ذخیره توکن‌های بیسیک اتنشن خود می‌توانید از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که از توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. برای مثال کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس یک انتخاب محبوب در میان کاربران BAT در نظر گرفته می‌شود.
آیا رمز ارز بیسیک اتنشن یک پلتفرم غیرمتمرکز است؟
غیرمتمرکز بودن پلتفرم BAT مورد سؤال است و بنا بر وایت پیپر این پروژه، توکن بیسیک اتنشن تحت نظارت بریو فعالیت می‌کند. این موضوع یکی از نقاط ضعف رمزارز BAT محسوب می‌گردد.
آیا سرمایه‌ گذاری در رمزارز BAT سودآور است؟
آینده بازار رمزارزها به‌طورقطع مشخص نیست. بااین‌حال باتوجه‌به سلطه روزافزون صنعت تبلیغات بر زندگی ما این احتمال می‌رود که پلتفرم بیسیک اتنشن بتواند جایگاه خود را به‌عنوان توکن اصلی در این حوزه تثبیت نماید. قیمت این رمزارز نیز همانند دیگر ارزهای دیجیتال دستخوش تغییرات و نوسانات بازار قرار می‌گیرد و ممکن است در آینده شاهد رشد یا سقوط قیمت آن باشیم. برای همین همواره توصیه ما به شما این است که پیش از سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها مطالعه و تحقیق را سرلوحه کار خود قرار داده و از دریافت مشاوره‌های مالی تخصصی از سوی متخصصان دریغ نکنید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع توکن ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *