روزنامه ستاره‌صبح – اخبار شهرستان

خیزش نیوز –
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:ترانس سوم پست 400 کیلوولت باغملک وارد مدار می‌شوداهواز- شبنم قجاوند [email protected]: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ترانس سوم پست 400 کیلوولت باغملک به ظرفیت 200 مگاولت آمپر قبل از تابستان 1402 در صورت تأمین نقدینگی، وارد مدار خواهد شد. محمود دشت بزرگ در بازدید روز جمعه 4 شهریور عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار باغملک از پست 400 کیلوولت باغملک، بیان کرد: برای افزایش پایداری شبکه برق این منطقه و افزایش قدرت مانور، عملیات نصب و راه‌اندازی ترانس سوم پست 400 کیلوولت باغملک با خرید تجهیزات و حمل ترانس به پست، آغازشده است. وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های مالی که با آن روبه‌رو هستیم خرید تجهیزات این پروژه را انجام داده‌ایم و در صورت پشتیبانی مالی و تأمین نقدینگی قبل از تابستان 1402 آن را وارد مدار خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بابیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری نصب این ترانس 180 میلیارد تومان است، تصریح کرد: با نصب ترانس سوم پست 400 کیلوولت باغملک به ظرفیت 200 مگاولت آمپر، ظرفیت این پست به 600 مگاولت آمپر افزایش خواهد یافت و باعث پایداری شبکه برق منطقه و افزایش قدرت مانور در شبکه انتقال خواهد شد. دشت بزرگ اضافه کرد: در حال حاضر میزان بارگیری از پست انتقال باغملک 75 درصد است که با وارد مدار شدن ترانس سوم، درصد بارگیری از تجهیزات به 50 درصد کاهش پیدا می‌کند که عددی نرمال و قابل‌قبول است. عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بااهمیت خواندن افزایش ظرفیت پست برق 400 کیلوولت باغملک و نقش آن در تقویت زیرساخت‌های برق منطقه، بر پیگیری و پشتیبانی تأمین منابع مالی برای به سرانجام رساندن آن قبل از تابستان 1402، تأکید کرد. بازدید از روند اجرایی پست برق میان گران ایذه و بررسی اقدامات انجام‌شده، از دیگر محورهای برنامه‌های امروز مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده است. در این بازدیدها مدیران فنی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز حضور داشتند. گفتنی است، از دیگر پروژه‌ها برای تقویت شبکه فوق‌ توزیع شهرستان باغملک به ویژه شهر صیدون، عملیات اجرایی پست و خط 132 کیلوولت صیدون باارزش سرمایه‌گذاری 3550 میلیارد ریال بوده که در مردادماه سال جاری آغازشده است.
عملکرد 103 درصدی تعهد تولید برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق منطقه‌ای خوزستاناهواز- شبنم قجاوند: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک این شرکت نسبت به میزان تعهد به 103 درصد افزایش یافت محمود دشت بزرگ اظهار کرد: واحد سوم نیروگاه گچساران شرکت مفنا که بهمن‌ماه 1400 به دلیل نقص فنی در توربوشارژهای واحد از مدار تولید خارج‌شده بود، پس از پیگیری این شرکت و خرید و نصب تجهیزات موردنیاز توسط سرمایه‌گذار وارد مدار تولید شد. وی افزود: با وارد مدار شدن این واحد نیروگاه گچساران، میزان تولید نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق منطقه‌ای خوزستان به 97 مگاوات رسید که نسبت به تعهد 94 مگاواتی، تحقق 103 درصدی را نشان می‌دهد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: حداکثر ظرفیت توان تولید غیر هم‌زمان روزانه نیروگاه‌های تولید پراکنده این شرکت 94 مگاوات در نظر گرفته‌شده است که به صورت میانگین روزانه حدود 90 مگاوات تولید داشته‌اند که با ورود مجدد این واحد در اولین روز پس از سنکرون شدن، مجموع تولید به 97 مگاوات رسیده است. گفتنی است فرایند احداث نیروگاه مقیاس کوچک گازی گچساران با سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت فرایندهای نیروگاهی ایرانیان (مفنا) از بهمن‌ماه سال 96 آغاز و در آبان ماه سال 1398 به بهره‌برداری تجاری رسیده است. گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و بزرگ از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال و نهایت همکاری را با آنها خواهد کرد.
صادرات ۴۶ میلیون دلاری کالا از همدانمدیرکل گمرک استان همدان از صادرات بیش از ۴۶ میلیون دلاری کالا از همدان خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۴۸ میلیون و ۴۸۰ هزار کیلوگرم کالا به ارزش  ۴۶ میلیون و ۹۵۹ هزار دلار به میزان از استان همدان به کشورهای هدف صادر شده است که از نظر ارزش دلاری ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.  جواد محمدی دوشنبه ۷ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین اقلام صادراتی این استان شامل فروسلیس دانه بندی، انواع کشمش، میلگرد آج دار، وازلین صنعتی، الکتروموتور صنعتی تک فاز، سیم آلومینیوم بدون روکش،  واترپمپ کولر آبی، سیمان سفید، موتور کولر آبی، انواع شور و ترشی، پودر شیرخشک بدون چربی و چینی آلات بهداشتی است.وی افزود: ۶۵ قلم کالا از این استان به ۲۴ کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، پاکستان، روسیه، بلغارستان، هلند، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا و بلژیک صادر می شود.محمدی با اشاره به واردات کالا از گمرکات استان همدان، تصریح کرد:  ۴۱ قلم کالا وارد استان می شود که مهمترین آنها انواع نخ، مواد اولیه رنگ سازی، اچ اسید، قطعات خودرو، فولاد خوش تراش، دستگاه فرز سی ان سی، ماشین لمینت فیلم های چند لایه و فویل، انواع دستگاه ها و قطعات خط تولید است.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *