روزنامه ستاره‌صبح – افزایش قیمت خوراکی‌ها در آذر

خیزش نیوز –
تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در آذر 1401 اعلام شد.گزارش جدید مرکز آمار ایران از تغییر قیمت کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور طی آذرماه امسال نشان می‌دهد، پیاز با رشد ۲۵.۴ درصدی طی یک ماه بیش‌ترین میزان افزایش قیمت را داشته است.
نان و غلات:در این گروه، اقلام شیرینی خشک با 1.9 درصد و رشته آش با 1.6 درصد بیش‌ترین افزایش قیمت و قلم ماکارونی با 0.2- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن: در این گروه، اقلام گوشت گوسفند با 7.1 درصد، کنسرو تن ماهی با 3.2 درصد و گوشت گاو یا گوساله با 2.5 درصد بیش‌ترین افزایش قیمت و قلم مرغ ماشینی با 11.8- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن:در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با 4.6 درصد و تخم‌مرغ ماشینی با 3.7 درصد و هست و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به ماست پاستوریزه با 0.5- درصد بوده است.
میوه و خشکبار:در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هندوانه ” با 16.5 درصد و” هلو ” با 11.0 درصد هست. همچنین در این گروه بیش‌ترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” پرتقال ” با 13.9- درصد و ” لیموترش ” با 0.3- درصد ماست.سبزی‌ها و حبوبات:در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” پیاز ” با 25.4 درصد و ” کدو سبز” با 6.4 درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به ” گوجه‌فرنگی” با 4.4- درصد و” هویج ” با 2.7- درصد است. قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” چای خارجی بسته‌ای” و ” نوشابه گازدار ” با 1.6 درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به ” شکر ” با 0.7- درصد و ” قند ” با 0.5- درصد است.طبق گزارش تسنیم، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران پیاز با رشد قیمت 25.4 درصدی طی یک ماه (آذرماه 1401) بیش‌ترین رشد قیمت را داشته است. پرتقال هم در آذرماه بیش از دیگر خوراکی‌ها ارزان شده است.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *