روزنامه ۱۹دی – ادامه روند نزولی شاخص بورس


خیزش نیوز –

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از چهار هزار و ۶۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد ایستاد.
شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۸۴ واحد کاهش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۴۸۱ واحد افت به ۲۴۶ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۳۱۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۰ هزار و ۱۸۲ واحد کاهش را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۷۴ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۲۵۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۹۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۹۴ واحد، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر) با ۱۴۲ واحد،بورس اوراق بهادار تهران (ورس) با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.۱۳۹ واحد
در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۳۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۱۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۷۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۶۰ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۲۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سیمان آبیک (سآبیک) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورسشاخص فرابورس نیز امروز ۱۲۲ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.
نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر مثبت داشتند و در مقابل پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *