شبکه‌خبر – تمدید مهلت واریز آورده در سامانه ملی مسکن برای کارگران و بازنشستگان

خیزش نیوز – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
صادقی فر  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون در ارتباط تصویری با شبکه خبر گفت: پیرو تفاهم و همکاری که با وزارت راه و شهر سازی مقرر شد برای کسانی که پیامک ثبت نام و افتتاح حساب ارسال شد و تا 5 دی ماه مهلت به پایان رسید، این مهلت تا پایان دی ماه تمدید شود بنابراین کارگران و بازنشستگان می توانند تا پایان دی ماه 99 افتتاح حساب داشته باشند و موجودی خود را تکمیل کنند.
صادقی فر گفت:  برای 183 شهر که امکان ثبت نام مسکن ملی اعلام نشده بود همچنین برای شهرهایی که ظرفیت تکمیل نشده و یا ظرفیت جدیدی را وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرد نیز کارگران و بازنشستگان می توانند در فرصت باقی مانده یعنی ساعت 24 روز پنج شنبه 25 دیماه  اقدام به ثبت نام کنند.
خبر خوش دیگر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون امکان جابجایی برای واجدین شرایط در شهرهای جدید برای ثبت نام ایجاد شد.
 صادقی فر در ادامه درباره احداث 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران نیز گفت: به دنبال تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون در دیماه گذشته انعقاد قرارداد احداث 200 هزار واحد مسکونی برای بازنشستگان و مستمری بگیران در دستور کار قرار گرفت که اقدامات عملی خوبی در این مدت انجام شده است.
او افزود: از مجموع بیش از یک میلیون و 300 هزار ثبت نامی 848 هزار و 722 نفر واجد شرایط در مرحله اول شناسایی شدند که از این تعداد 358 هزار و 700 نفر کارگر بودند که 40 درصد ثبت نام ها را به خود اختصاص دادند.
صادقی فر گفت: در ادامه با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین ها شناسایی و در اختیار سازنده ها قرار گرفت در کنار آن تسهیلات به میزان 100 میلیون تومان در نظر گرفته  شد که تامین اعتبار شده است البته تسهیلات به احتمال زیاد افزایش خواهدیافت.
 او افزود: به غیر این تسهیلات وزارت کار نیز هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون در ادامه درباره پیشرفت کار نیز گفت: قریب یکسال و نیم است که عملیات اجرایی شروع شده و در گلبهار در استان خراسان رضوی، در شیراز و تبریز همچنین در فولادشهر و بهارستان در استان اصفهان، هشت گرد و پرند در استان تهران و ایوانکی در استان سمنان عملیات اجرایی و ساخت آغاز شده است.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *