صندوق‌های بازنشستگی هم بیت کوین می‌خرند

صندوق‌های بازنشستگی هم بیت کوین می‌خرند – رمز ارز

اخبار بیت کوین

مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل گری‌اسکیل (Grayscale) می‌گوید که شاهد ورود بیش از پیش صندوق‌های بازنشستگی به بازار بیت کوین هستیم و این مسئله به رشد گسترده این صندوق سرمایه‌گذاری می‌انجامد.
به گزارش کوین تلگراف، مایکل سوننشاین که به‌تازگی سکان هدایت گری‌اسکیل را در دست گرفته، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفته است که صندوق‌های بازنشستگی و موقوفه‌های مالی با سرعتی بالا در حال پیوستن به خانواده صندوق‌های گری‌اسکیل هستند. سوننشاین افزوده است:
ما در صندوق گری‌اسکیل نه‌تنها شاهد حضور و مشارکت فعال صندوق‌های پوششی در حوزه سرمایه‌گذاری در بیت کوین بوده و هستیم، بلکه به‌تازگی می‌بینیم که موجی از دیگر نهادهای سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌های بازنشستگی و موقوفه‌های مالی در حال پیوستن به جمع ما هستند و روز به روز بر حجم سرمایه‌گذاری‌های خود می‌افزایند.
مدت‌ها است که گری‌اسکیل با اقدامات خود در خریداری و انباشت بیت کوین در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارد. آن‌طور که پیداست این شرکت سرمایه‌گذاری دست‌کم ۳ درصد از کل بیت کوین‌های در گردش را در اختیار دارد. گفتنی است این صندوق همگام با حضور روزافزون سرمایه‌گذاران نهادی در بازار بیت کوین، دست به اتخاذ موقعیت‌های معاملاتی خرید بزرگ‌تری در بازار این ارز و دیگر دارایی‌های دیجیتال زده است.
داده‌ها نشان می‌دهد که مجموع دارایی‌های تحت مدیریت گری‌اسکیل در حال حاضر تقریباً برابر با ۲۷ میلیارد دلار است که در ۱۰ محصول مالی متفاوت به سرمایه‌گذاران عرضه شده است. پرطرفدارترین محصول این شرکت صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین گری اسکیل است که درمجموع ۲۳ میلیارد دلار از حجم دارایی تحت مدیریت شرکت را به خود اختصاص داده است. صندوق سرمایه‌گذاری اتریوم گری‌اسکیل نیز در حال حاضر ارزشی برابر با ۳.۶ میلیارد دلار دارد. نزدیک به ۳۳۹ میلیون دلار سرمایه‌های این صندوق در اختیار صندوق دیجیتال لارج کپ فاند (Digital Large Cap Fund) است.
تصویری که گری‌اسکیل در ارزش و ترکیب دارایی‌های خود در حساب توییترش منتشر کرده است
صندوق‌های بازنشستگی از جمله دیگر خریداران نهادی هستند که در سال ۲۰۲۰ به بازار بیت کوین پیوسته‌اند. بر اساس نتایج نظرسنجی انجام‌شده از سوی شرکت فیدلیتی اینوستمنتز (Fidelity Investments) در سال گذشته، ۳۶ درصد از مؤسسات مالی مستقر در ایالات متحده آمریکا و اروپا اعلام کرده‌اند که در ارزهای دیجیتال یا ابزارهای مالی مشتقه مبتنی بر آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. گفتنی است بیش از یک‌چهارم از این نهادها گفته‌اند که بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری خود دارند و ۱۱ درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که اتر در سبد خود دارند.
آن‌طور که مدیران گری‌اسکیل می‌گویند، جریان ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین همچنان با قدرت ادامه می‌یابد و در این میان، صندوق‌های بازنشستگی و موقوفه‌های مالی از جمله تازه‌ترین نهادهایی هستند که به این جریان عظیم پیوسته‌اند.
ناگفته نماند که رویکرد تهاجمی گری‌اسکیل برای خریداری و انباشت بیت کوین می‌تواند به افزایش سریع‌تر بهای این رمز ارز دامن بزند. هرچه این صندوق سرمایه‌گذاری و دیگر نهادها دست به خریداری بیت کوین می‌زنند، تعداد بیشتری از این رمز ارز از چرخه معاملات بازار کنار می‌رود و به کمیابی بیشتر و دسترسی دشوارتر به آن منجر می‌شود که این به نوبه خود به افزایش قیمت آن می‌انجامد. سوننشاین می‌گوید:
بیت کوین یک دارایی کمیاب است و می‌توان این کمیابی را تأیید کرد و وقتی با سازوکارهایی از گردونه معاملات بازار حذف می‌شود، کمیابی آن تشدید و دسترسی به آن بسیار دشوارتر می‌شود.

موردی یافت نشد.

wpDiscuzدیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدxInsertComment Author Info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *