مردی در خودروی BMW خود ریگ استخراج رمز ارز کار گذاشت

یکی از کاربران آمریکایی ارزهای دیجیتال، در صندوق عقب بی‌ام‌دبلیو آی ۸ خود یک ریگ استخراج راه‌اندازی کرده است که با باتری اتوموبیل کار می‌کند.
به گزارش کوین دسک و به نقل از وب‌سایت پی‌سی‌گیمر، سایمون بایرن (Simon Byrne)، با استفاده از ۶ کارت گرافیک انویدیا آر‌تی‌ایکس ۳۰۸۰ اس (Nvidia RTX 3080s) توانسته است یک ریگ استخراج اتریوم در صندوق عقب ماشین خود راه‌اندازی کند. شایان ذکر است که این مدل کارت‌های گرافیک از جمله سخت‌افزارهای محبوب برای استخراج اتریوم است.
برق موردنیاز کارکرد این کارت‌های گرافیک از باتری هیبریدی ماشین تأمین می‌شود. از آنجایی که این ریگ باید خنک نگه داشته شود، بایرن درب صندوق عقب را حذف کرده تا گرمای تولیدشده به بیرون هدایت شود.
طبق اعلام بایرن، این ریگ می‌تواند سالیانه چیزی بیش از ۱۲۸,۰۰۰ دلار سودآوری داشته باشد.
پلاک بی‌ام‌دبیلوی ۱۵۰,۰۰۰ دلاری بایرن، متعلق به نواداست و روی آن عبارت «هودلر» (Hodler) درج شده است. این ماشین می‌تواند در عرض ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. هودل یکی از عبارت‌های محبوب جامعه ارزهای دیجیتال است و به افرادی اطلاق می‌شود که ارزهای خود را به‌صورت بلندمدت نگه می‌دارند.
بایرن در مصاحبه خود با پی‌سی گیمر اعلام کرده است که تنها برای اینکه اعصاب گیمرها را خرد کند این کارت‌های گرافیک را در صندوق ماشین خود قرار داده است.
انویدیا پیش‌تر با اشاره به کاهش عرضه کارت‌های گرافیک آرتی‌ایکس ۳۰۸۰، اعلام کرد که ممکن است تولید کارت‌های گرافیک مخصوص ماینینگ را از سر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *