مورگان استنلی، غول بانکداری آمریکا، ۱۰ درصد سهام مایکرواستراتژی را خرید

پس از رشد سرسام‌آور سهام شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که به‌واسطه صعود بیت کوین رخ داد، مورگان استنلی (Morgan Stanley)، غول بانکداری دنیا، ۱۰ درصد از سهام این شرکت را خرید.
به گزارش کوین تلگراف، مورگان استنلی روز گذشته در نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که ۷۹۲,۶۲۷ سهم از شرکت اطلاعاتی مایکرواستراتژی را خریده است. این میزان معادل ۱۰ درصد از سهام مایکرواستراتژی است. در ماه‌های گذشته، مایکرواستراتژی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را در بیت کوین انجام داده است.
طبق گزارش‌ها، مورگان استنلی سهام این شرکت را در روز پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی خریده است. قیمت هر سهم مایکرواستراتژی از ۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۸ آذر) تا ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی) از ۲۸۹ دلار به ۵۴۵ دلار رسیده است.
ماه اوت، مایکرواستراتژی بیت کوین را به‌عنوان دارایی ذخیره‌ای خود انتخاب کرد. مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل این شرکت، پس از این حرکت بزرگ گفت:
این سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری به امید کسب سود یا برای پوشش ریسک نیست. این یک استراتژی برنامه‌ریزی‌شده تجاری است تا استاندارد بیت کوین را بپذیریم.
چند هفته گذشته، مایکرواستراتژی اعلام کرد که ۴۰۰ میلیون دلار بدهی ممتاز را برای خرید بیت کوین عرضه می‌کند. تا ماه گذشته، این شرکت حدود ۷۰۴۷۰ واحد بیت کوین در اختیار داشت. با توجه به قیمت بیت کوین، ارزش آنها در حال حاضر بیش از ۲.۸ میلیارد دلار است.
ارزش سهام مایکرواستراتژیاز سال ۲۰۲۰ تا به حال، مورگان استنلی رابطه خود را با بازار ارزهای دیجیتال تقویت‌ کرده است. این در حالی است که به‌گفته بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار، ورود سیل عظیمی از سرمایه‌گذاران نهادی به این بازار، باعث رشد خارق‌العاده آن شده است. به‌گفته آنها، پس از ورود این سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاران خرد هم دچار ترس از عقب افتادن شدند و همین مسئله موج جدیدی از سرمایه را وارد این حوزه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *