وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – پرداخت 37 میلیارد ریال تسهیلات برای 11 طرح فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


خیزش نیوز –
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از بررسی 24 طرح فناوری در کمیته فنی تسهیلات بند الف تبصره 18 خبر داد.
بهی با بیان این موضوع عنوان کرد: از محل منابع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، تسهیلاتی برای اعطا به شرکت های فعال در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و همچنین دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی که دارای پروانه حقوقی می باشند، تخصیص یافته است تا بتوانند طرح های فناورانه خود را اجرایی نمایند.
وی عنوان کرد: از همین محل تاکنون 24 درخواست در خراسان جنوبی ثبت شده است که در کمیته فنی بررسی شده اند و از این تعداد 13 مورد مصوب و 11 مورد پرداخت شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: مجموع اعتبار تسهیلات درخواستی بررسی شده تاکنون 136 میلیارد ریال بوده است که شامل طرح هایی در حوزه های فناوری اطلاعات و توسعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت می شوند.
وی اضافه کرد: این تسهیلات در قالب حمایت از توسعه اشتغال در شرکت های فعال حوزه فاوا شامل شرکت های نوپا و غیرنوپا، حمایت از توسعه توسعه پلتفرم های کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، حمایت از آموزش، توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری در حوزه فاوا، حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب و کارهای متداول و سنتی، حمایت از طرح های ملی ویژه ، تامین سرمایه در گردش شرکت های فناوری اطلاعات و حمایت از توسعه فعالیت های دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی پرداخت می شوند.
وی اظهار داشت: هدف از پرداخت این تسهیلات توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و حمایت از شرکت های این حوزه است و در همین راستا نرخ بهره تسهیلات مذکور 10 درصد و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات 36 ماه پس ازدوره تنفس یکساله خواهد بود.
گفتنی است دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی و همچنین شرکت های حوزه فاوا استان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات به پایگاه اینترنتی این اداره کل به آدرس skh.ict.gov.ir مراجعه یا با شماره 32427300 تماس بگیرند.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *