پالایشگاه نفت روسیه در شرق سیبری طعمه حریق شد – DW – ۱۴۰۱/۹/۲۴


در یک آتش‌سوزی بزرگ در یک پالایشگاه نفت در روسیه دو نفر کشته شدند. به گفته ایگور کوبسِف، فرماندار منطقه ایرکوتسک، پنج نفر دیگر در این حادثه در شرق سیبری زخمی شده‌اند.

به اینستاگرام خیزش نیوز وله فارسی بپیوندید

طبق اعلام مقامات، پالایشگاه شهر آنگارسک صبح روز پنجشنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) دچار حریق شد. کوبسف با استناد به خدمات اورژانس در شبکه تلگرام گفت که آتش‌سوزی به احتمال ناشی از نشت گاز بوده است. تحقیقات برای بررسی اینکه آیا نقض استانداردهای ایمنی وجود داشته، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: انفجار و آتش‌سوزی روی پل اتصال شبه‌جزیره کریمه به روسیه

آنگارسک در حدود ۳۰ کیلومتری شمال غربی ایرکوتسک، پایتخت منطقه‌ای به همین نام در شرق روسیه قرار دارد. این پالایشگاه در مسیر خط لوله مهمی واقع است که گاز طبیعی را از میادین گازی سیبری منتقل می‌کند.

در ماه‌های اخیر آتش‌سوزی‌هایی در روسیه رخ داده که به مراکز خرید، کارخانه‌ها و دیگر تأسیسات آسیب وارد کرده است. اغلب آتش‌سوزی‌ها به دلیل فرسوده بودن تجهیزات یا عدم رعایت مقررات رخ داده‌اند.

به کانال تلگرام خیزش نیوز وله فارسی بپیوندید

هم‌زمان، پس از اینکه چندین پهپاد ناشناس از قرار معلوم به فرودگاه‌های نظامی در داخل روسیه رسیدند، ترس از حملات اوکراین افزایش یافته است. حتي در تلويزيون دولتی روسیه كه در آغاز جنگ همچنان انتظار داشت كه كي‌یف به سرعت تصرف شود، اكنون اين بحث جریان دارد كه آيا اوكراين مي‌تواند با موشک به سيبری نیز برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *