پس از سه سال بالاخره شبکه دفینیتی راه‌اندازی شد

شبکه اصلی دفینیتی (Dfinity) بالاخره راه‌اندازی شد. این شبکه رقیب اتریوم و سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود.
به گزارش دیکریپت، دفینیتی استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری بلاک چین که در سال ۲۰۱۸ برای شبکه رایانشی مبتنی بر بلاک چین خود، ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود، اعلام کرده است که اکنون بخش مهمی از این سیستم راه‌اندازی شده است. با این حال، ‌توکن‌های دفینیتی (با نماد اختصاری DFN) هنوز به‌صورت رسمی وارد صرافی‌ها نشده‌ است.
این شرکت که اندرسن هوروویتز و پلی‌چین کپیتال آن را حمایت می‌کنند، قصد دارد با شبکه‌ها و سیستم‌های ارائه‌دهنده رایانش ابری نظیر اتریوم و آمازون وب‌سرویس (Amazon Web Services) رقابت کند.
در پست وبلاگی که دومینیک ویلیامز (Dominic Williams)، رئیس این شرکت، منتشر کرده، آمده است:
شبکه اصلی (Mainnet) «رایانه اینترنتی» اکنون وجود دارد.
رایانه اینترنتی (Internet Computer) نامی است که دفینیتی برای شبکه جدید و جاه‌طلبانه خود انتخاب کرده است. در حالی که اطلاعیه این شرکت امروز به اشتراک گذاشته شده، اما در این اطلاعیه آمده است که شبکه اصلی در واقع در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) آنلاین شده است.
پست وبلاگ شرکت که از ۱۸ هزار کلمه تشکیل شده است، داستان این پروژه را شرح می‌دهد. این پست وبلاگی علاوه بر توضیح برخی دانش‌های موجود که در پس فعال‌سازی اخیر رایانه اینترنتی وجود دارد، برنامه ۲۰ ساله شرکت را نیز بیان می‌کند. گفتنی است ارزش دفینیتی در سال گذشته نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
دومینیک ویلیامز تیتر پست وبلاگ شرکت به همراه آدرس اینترنتی آن را در توییتر منتشر کرده است:
انتشار شبکه اصلی رایانه اینترنتی و نقشه راه ۲۰ ساله (دومینیک ویلیامز، ۶ ژانویه ۲۰۲۱)
در پست وبلاگ شرکت آمده است:
۲۰ سال دیگر، اینترنت باز، به‌مراتب بزرگ‌تر از اکوسیستم اختصاصی و بسته شرکت‌های بزرگ فناوری (Bigtech) خواهد بود. اکوسیستمی که همین حالا هم رو به زوال است. اما به همان دلایلی که زبان برنامه‌نویسی قدیمی کوبول هنوز هم در حال اجراست، این اکوسیستم بسته نیز شاید هرگز کاملاً از بین نرود.
ویلیامز پیشنهاد می‌کند که نسخه‌های باز اپلیکیشن‌های اوبر، گوگل فوتو و تیک‌تاک را می‌توان برای این سیستم توسعه داد. یک سرویس «سواری باز» که در پست پیشنهاد شده است، می‌تواند به‌طور بالقوه به پذیرندگان اولیه (در اینجا رانندگان و مسافران) به‌عنوان پاداش، توکن حاکمیتی ارائه دهد.
دفینیتی پیش از این یک اپلیکیشن نمونه با نام کن‌کن (CanCan) شبیه تیک‌تاک را ایجاد کرده بود تا برخی از ویژگی‌های این «رایانه اینترنتی» را به نمایش بگذارد. بخشی از این پست وبلاگی جدید، فرایند اداره محتوایی را که به‌طور کامل از سوی کاربر کنترل می‌شود توضیح می‌دهد:
از طریق آن [کاربران] می‌توانند با شناسایی زودهنگام محتوایی که بعداً با اجماع کافی حذف می‌شود، امتیاز کسب کنند.
هنوز زمان عرضه رسمی توکن‌های دفینیتی به صرافی‌ها مشخص نیست. با این حال، این رمز ارز در برخی از صرافی‌ها به‌صورت آتی (پیش‌فروش) معامله می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بایننس اولین صرافی دفینیتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *