پیش بینی بورس امروز / خودرو شاهین به بورس کالا رسید – خیزش نیوز

به گزارش خیزش نیوز، در روز پایانی آذرماه افزایش وزن تقاضا در روند بورس تهران به راحتی قابل لمس بود. شاخص کل بورس در پایان آذرماه با رشد 0.28 درصدی ضمن افزایش 4 هزار و 104 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 496 هزار واحدی قرار گیرد.
شاخص هم‌وزن هم با سبقت از نماگر اصلی در حرکتی همسو موفق به ثبت رشد 0.75 درصدی شد. در روزی که حال عمومی سهام متوسط و کوچک بازار بهتر از نماد‌های شاخص‌ساز بود نماگر هم‌وزن بورس تهران آذرماه را با قرار گرفتن در محدوده 445 هزار و 720 واحد به پایان رساند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند.
عرضه یک خودرو جدید در بورس کالا
طرح فروش فوق‌العاده خودرو شاهین با موعد تحویل ۳ ماهه، ویژه طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از امروز شنبه ۳ دی ماه آغاز خواهد شد.
عرضه خودرو در بورس کالا در قدم اول باعث تعادل در قیمت خودرو در بازار آزاد نیز خواهد شد و در گام دوم با حذف واسطه و دلالان با نزدیک شدن نرخ فروش کارخانه به نرخ فروش خودرو در بازار آزاد، سبب می‌شود سود فروش نصیب تولید کننده و به تبع آن سهامدار شود.

تورم نقطه به نقطه در سطح ۴۸.۵ درصد
با اعلام مرکز آمار کشور، تورم نقطه به نقطه در آذرماه امسال به سطح ۴۸.۵ درصد رسیده است. به این معنا که اگر در ابتدای سال میزان سرمایه یک فرد یک میلیارد تومان بوده است، ارزش ذاتی و قدرت خرید آن در پایان سال تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است.
در چنین شرایطی مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود، پول نقد را به دارایی تبدیل خواهند کرد؛ همان‌گونه که این روزها شاهد افزایش روزانه و لحظه به لحظه نرخ سکه و دلار هستیم.
نکته مهم اما این است که با اعتمادسازی، اتخاذ تصمیمات درست از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای بورس تهران می‌توان مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق و هدایت کرد.
افزایش مجدد نرخ بهره بین بانکی
بر اساس گزارش بانک مرکزی، میانگین نرخ بهره بین بانکی در آخرین هفته آذرماه با افزایش ۰/۰۲ واحد درصدی مواجه شده است. به این ترتیب این نرخ در پایان روز ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ به ۲۱/۰۱ درصد رسید.
افزایش نرخ بهره بین بانکی در کوتاه مدت موجب تقویت بازار رقیب بازار سرمایه یعنی بازار پول خواهد شد. بدین ترتیب با افزایش جذابیت سپرده‌گذاری در بانک علاقه افراد به سرمایه‌گذاری در بورس کاهش می‌یابد. در بلندمدت اما با افزایش ثبات و تصمیمات موثر بانک‌ها می‌توان شاهد بهبود شرایط کلی بورس و اقتصاد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *