پیش بینی بورس امروز / عرضه خودرو در بورس کالا متوقف خواهد شد؟ – خیزش نیوز

به گزارش خیزش نیوز، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای از آغاز معاملات روز گذشته، با شروع سبز سهام بزرگ شاخص‌ساز، شیب صعودی به خود گرفت. با گذشت زمان شاهد افزایش عرضه در گروه‌هایی مانند صنعت فلزات اساسی و افزایش تقاضا در برخی دیگر از گروه‌های بازار سرمایه مانند گروه خودرویی‌ها بودیم. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان با رشد 25 هزار و 563 واحدی بر فراز ارتفاع یک میلیون و 563 هزار و 566 واحدی ایستاد.
شاخص هم‌ وزن نیز همسو با نماگر اصلی موفق به ثبت رشد 1.42 درصدی شد. این رشد برای نماگر هم‌ وزن افزای 6 هزار و 479 واحدی به همراه داشت. در پایان نماینده هم‌ وزن نماد‌های بازار سرمایه در ارتفاع 462 هزار و 753 واحدی قرار گرفت. صنایع کانی‌های فلزی و همچنین گروه خودرو با رشد بیش از 3 درصد برترین عملکرد را بین صنایع بازار داشتند.
همچنین ثبت رکورد جدیدی در ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته که بسیار بیشتر از میانگین این دو فاکتور در پاییز سپری شده بود، از نکات مهم و قابل توجه بازار دیروز به شمار می‌آمد.

 تکذیب خروج ۷۰ میلیارد دلار از کشور
سخنگوی بانک مرکزی مدعی شد: ادعای یکی از روزنامه‌ ها در مورد خروج ۷۰ میلیارد دلار از ایران و انتقال آن به کانادا در ۱.۵ سال گذشته، به‌ هیچ‌ وجه با آمار اقتصادی و منطق عقلانی سازگاری ندارد و دروغ است.
عرضه 3.36 درصد ایران خودرو به صورت عمده
بر اساس اطلاعیه شرکت بورس تهران بانک صادرات ایران در نظر دارد 3.36 درصد از سهام ایران خودرو را به صورت عمده عرضه نماید.
عرضه بلوکی خودروسازان طرحی بود که پس از سال‌ها پیگیری و دغدغه فعالان بازار سرمایه سرانجام در سال جاری اجرایی شد. عرضه بلوکی سهام خودرو سازان موجب افزایش شناوری سهم خواهد شد. بنابراین سرعت حرکتی روند‌ سهم نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت.

برنامه‌ای مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد
دبیر کمیسیون صنایع مجلس: هیچ برنامه ای برای توقف عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد
طهماسبی گفت: هیچ دستوری و یا برنامه ای مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا  نزد نمایندگان مجلس وجود نداشته و عرضه خودرو در این بازار همچنان ادامه خواهد داشت.
تداوم عرضه خودرو در بورس کالا به روند خوب حذف دلالان از بازار خودرو منجر خواهد شد که در نهایت به معنی افزایش سود تولید کننده و سهامداران خواهد بود.
دیگنیتی به ایستگاه بورس کالا رسید
بورس کالای ، امروز میزبان عرضه ۵۰۶ دستگاه خودرو دیگنیتی پرستیژ با قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان است.
چالش صنعت سیمان و قطعی گاز به کجا رسید؟
سخنگوی وزارت صمت، امید قالیباف روز گذشته ضمن ادعا در ارتباط با فعالیت تمام کارخانه‌های سیمان گفت: امروز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن سیمان عرضه شد.
این ادعا در حالی‌ است که محدودیت ۸۰ درصدی مصرف گاز، ۵۰ کارخانه سیمان در کشور را در آستانه تعطیلی قرار داده است.
آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس خیزش نیوز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *