یو اس دی کوین (USDC) چیست؟ معرفی کامل و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه‌ای یو اس دی کوین

 
ارز رمزنگاری شده ناپایدارترین دارایی موجود در بازار سرمایه است. این جمله را همه ما به دفعات شنیده‌ایم. با این حال، استیبل‌کوین‌هایی مانند یو اس دی کوین USDC و USDT وسیله‌ مبادله‌ای را ارائه می‌دهند که بر اساس آن معامله‌گران می‌توانند تقریبا به راحتی فیات از آن استفاده کنند.
استیبل‌کوین به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند پیش از هرچیزی درجه‌ای از ثبات را برای معامله‌گران ایجاد کند تا افراد بیشتری برای پیوستن به دنیای ارزهای دیجیتال شجاعت پیدا کنند.
تتر (Tether)، یکی از اولین استیبل‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است، به همین دلیل توانست به سرعت محبوب شده و به ۵ رتبه ابتدایی market cap صعود کند.
با این حال ابهامات موجود در پیرامون USDT سبب شد تا استیبل‌کوینی به نام یو اس دی کوین با ثبات بیشترایجاد شود. درست مانند پروژه USDT، شرکت‌های بسیاری پشت رمز ارز جی یو اس دی هستند.
معرفی یو اس دی کوین (USDC)
یو اس دی کوین، یک استیبل‌کوین متصل به دلار آمریکا است و توسط دلارهای ذخیره شده پشتیبانی می‌شود. بر اساس مقاله سفید این استیبل‌کوین، USDC برای مبتدیانی که می‌خواهند با خیال راحت و بدون هزینه‌های زیاد وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوند، توسعه یافته شده است.
Circle+ Coinbase = کنسرسیوم CENTER
یو اس دی کوین در سپتامبر ۲۰۱۸ با همکاری Circle و Coinbase، توسط کنسرسیوم CENTER راه‌اندازی شد. USDC یکی از سریع‌ترین رشدها را در میان استیبل‌کوین‌ها داشته و دارای نسبت ۱ به ۱ با دلار آمریکا است.
نکته جالب توجه این است که Circle به عنوان یکی از شرکت‌های توسعه دهنده این استیبل‌کوین، مقدار پولی را که برای پشتیبانی از یو اس دی در گردش لازم است، در اختیار دارد.
همانطور که قبلا اشاره شد کنسرسیوم CENTER نتیجه همکاری بین Circle و Coinbase است. علاوه بر این، رمز ارز جی یو اس دی دارای فرم ورک متن باز، چند ناشر و کنسرسیوم حاکم بر استیبل‌کوین است؛ به عبارت دیگر، Center، فریم ورکی است که امکان انتشار و ارتباط با پلتفرم‌های دیگر را برای USDC و حاکمیت آن، فراهم می‌کند.
Circle یک عضو بنیانگذار و خالق تکنولوژی اصلی و پروتکل اینترنتی موجود در CENTER می‌باشد. این شرکت توسط سرمایه‌گذاران برجسته و استراتژیک از جمله IDG Capital، Breyer Capital، General Catalyst Partner، Goldman Sachs، CICC Alpha، Baidu، WanXiang، CreditEase و EverBright Bank حمایت شده است.
Circle از طریق قابلیت‌های توسعه و پلتفرم‌های خود، به طرز قابل توجهی به خلق یو اس دی کوین کمک کرده است.
کوین بیس یکی از بهترین صرافی‌های مبتنی بر رمز ارز و یکی از اعضای بنیانگذار CENTER است. در روند ایجاد این استیبل‌کوین جدید که امروزه آن را با نام رمز ارز جی یو اس دی می‌شناسیم،کوین بیس از طریق توسعه، بینش، تسهیل راه‌اندازی و بازاریابی مخاطبان ارز رمزنگاری شده، کمک بسیاری به USDC کرده است.
در واقع USDC توسط این صرافی رمز ارز پیشرو، هدایت و به سرعت محبوب شده است.
تاریخچه مختصر USDC
در می سال ۲۰۱۸: Circle، USDC را با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری معرفی کرد.
در سپتامبر سال ۲۰۱۸: کوین USD به طور رسمی راه‌اندازی شد.
در دسامبر سال ۲۰۱۸: بر اساس CoinMarketCap، این توکن به رتبه پنجم ارزش کل بازار رسید.
در ژانویه سال ۲۰۱۹: CENTER بیانیه Grant Thornton را منتشر کرد که بر اساس این بیانیه ۲۵۱ میلیون دلار برای توسعه USDC در اختیار Circle قرار داده شد.
در می سال ۲۰۱۹: امکان معامله یو اس دی کوین در ۸۵ کشور دنیا فراهم شد.
در مارس سال ۲۰۲۰: پذیرش رمز ارز جی یو اس دی به عنوان وثیقه، توسط استیبل‌کوین دای و همچنین استخراج روزانه ۱۰ میلیون دلار USDC در اوایل شیوع ویروس کرونا.
در ژوئن سال ۲۰۲۰: در میان رونق سرمایه‌گذاری غیر متمرکز (DeFi) استفاده از USDC شروع شد.
در سپتامبر سال ۲۰۲۰: شروع همکاری USDC با بلاکچین Algorand.
در اکتبر سال ۲۰۲۰: در این تاریخ ارزش کل بازار یو اس دی کوین به  ۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافت. اکنون USDC با Stellar و Solana شریک است.
در نوامبر سال ۲۰۲۰: در این تاریخ با شروع بول ران بیت‌کوین، هجوم پولی دیگری به USDC اتفاق افتاد.
در ژانویه سال ۲۰۲۱: تا این تاریخ، سرمایه در گردش یو اس دی سی ۴.۷ میلیارد دلار بوده است.
علت خلق یو اس دی کوین

معمولا دولت کشورهای مختلف به روشی موسوم به  “سهولت کمی” متوسل می‌شوند. این امر به معنای صدور منبع جدید پول توسط بانک‌های مرکزی در سطح جهان است. دولت‌ها با استفاده از این روش اقداماتی را با انگیزه سیاسی برای رسیدن به اهداف خاص و نجات ذینفعان از سقوط انجام داده و در نتیجه اقتصاد را نابود می‌کنند.
در هر حال این فرایند سبب ایجاد طیف وسیعی از پیامدهای نامطلوب مانند تورم شده و شرایط مطلوبی را برای شکل‌گیری انقلاب ارز رمزنگاری شده ایجاد کرده و در حال حاضر در حال شکل‌گیری یک چشم‌انداز مالی است.
تمامی این تغییرات به طور فعال توسط کاربران باهوش فناوری در سراسر جهان که به شرکت کنندگان فعال در اکوسیستم رمز ارز تبدیل شده‌اند، پشتیبانی می‌شود. با این حال همچنان کارهای زیادی برای پذیرش گسترده این فناوری باید انجام شود.
ممکن است اکثر افراد با وجود علاقه‌ای که به بازار ارزهای دیجیتال دارند، به دلیل مشکلات امنیتی، هنوز پول سنتی را به پول دیجیتالی ترجیح دهند.
عواملی که سبب می‌شود افراد از بازار کریپتوکارنسی دور بمانند.
۱ سیستم‌های پیچیده‌ای که توسط بلاک چین‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند:
رابط کاربری (UI) و عملکرد ارائه شده توسط ارزهای دیجیتال معمولا چنان پیچیده است که تنها مشتریان ماهر فنی نحوه کار با آنها را می‌دانند. USDC برای تسهیل روند پردازش طراحی شده است.
۲ نوسانات بازار ارزهای دیجیتال
بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بیش از حدی داشته و تغییرات ناگهانی در قیمت آن، بسیار ناخوشایند است؛ بنابراین استیبل‌کوین‌های مانند یو اس دی کوین، مبتدیانی را که به دنبال ذخیره رمز ارز قابل اعتماد هستند، جذب می‌کند. استیبل‌کوین راهی برای جلوگیری از نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال است زیرا ماهیت آن بر اساس برابری با ارزش فیات است. از این رو ارزش USDC نیز ثابت و برابر با یک دلار آمریکا است.
کنسرسیوم CENTER استیبل‌کوین USDC را به عنوان ابزاری برای حل این مشکلات و رفع موانع موجود در راه پذیرش ارزهای دیجیتال گسترده معرفی کرده است.
خالق یو اس دی کوین کیست؟
در سپتامبر ۲۰۱۸، Circle انتشار استیبل‌کوین USDC را با پشتیبانی فیات اعلام کرد. پیش از این، Gemini و Paxos اعلام کرده بودند که استیبل‌کوین‌ها توسط پلتفرم آنها توسعه یافته است.
Circle با همکاری Bitmain یعنی شرکت تولید کننده سخت‌افزار مربوط به استخراج بیت‌کوین، رمز ارز جی یو اس دی را طراحی کرد. شایان ذکر است که در ماه می ۲۰۱۸،  شرکت Bitmain یک دوره سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری که توسط Circle انجام شده بود را هدایت کرده است. این شرکت USDC را به عنوان گزینه جایگزین تنظیم شده برای سایر ارزهای دیجیتال معرفی کرد.
USD کوین، اولین استیبل‌کوینی بود که در لیست بزرگترین پلتفرم معاملاتی یعنی کوین بیش قرار گرفت. پلتفرم Circle با همکاری با تیم کوین بیس فناوری یو اس دی کوین را توسعه داد. این شرکت، CENTER را به عنوان شرکت تابع و متعلق به کمپانی راه‌اندازی کرد.
محبوبیت رو به رشد USDC
یو اس دی کوین، در اکتبر ۲۰۱۸ در کوین بیس ثبت شده و در دسامبر سال ۲۰۱۸ صرافی معتبر بایننس این استیبل‌کوین را به لیست خود اضافه کرد. این امر سبب افزایش سرعت نقدینگی استیبل‌کوین شد.
پس از در دسترس قرار گرفتن USDC در بیش از ۸۰ کشور دنیا محبوبیت این استیبل‌کوین نیز بیش از پیش افزایش یافت.
درست زمان توسعه DeFi و شروع استفاده از یو اس دی به عنوان مانعی در برابر ارزهای فیات، رشد انفجاری آن نیز  در میان شرایط همه‌گیری ویروس کرونا رخ داد.
DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز، از مفهوم غیر متمرکز بلاکچین استفاده کرده و آن را در دنیای مالی اعمال می‌کند.sector کمک کرد تا بخش اعظمی از ترافیک به USDC وارد شود.
به طور کلی چنین ویژگی‌های ابتکاری از جمله ییلد فارمینگ، در افزایش محبوبیت این استیبل‌کوین موثر بوده‌ است. یو اس دی کوین، با واریز مبالغی در پلتفرم‌های مختلف مالی غیر متمرکز، به یکی از دارایی‌های پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.
در زمان نوشتن این مقاله سرمایه در گردش یو اس دی کوین، برابر با ۶/۲۰ میلیارد USDC است. سرمایه در گردش به تعداد ارزهای دیجیتال یا توکن‌هایی گفته می‌شود که به صورت عمومی در دسترس هستند. با بلوغ زیرساخت‌های پیرامون پروتکل‌های غیرمتمرکز، آینده روشنی در انتظار این استیبل‌کوین خواهد بود.
انتشار USDC 2.0

در آگوست ۲۰۲۰، کنسرسیوم CENTER از نسخه به روز شده USDC رونمایی کرد. USDC 2.0 از قابلیت‌های پیشرفته‎ای نظیر کیف پول‌های دیجیتال و سایر سرویس‌های پشتیبانی کننده از استیبل‌کوین، برخوردار است. پ
یش از این دارندگان یو اس دی کوین و سایر توکن‌های مبتنی بر اتریوم برای پردازش معاملات مجبور به پرداخت کمیسیون بوده‌اند به همین دلیل در آن زمان مشتریان با نگهداشتن ETH در حساب کاربری خود، هزنیه‌های گس را پرداخت می‌کردند.
بر اساس نظر توسعه دهندگان، این امر مانعی برای مقبولیت گسترده آن بوده است. برای از بین بردن این مانع، CENTER قابلیت ارسال بدون گس (GAS) را در USDC ادغام کرده است. این امر به توسعه دهندگان کیف پول دیجیتالی امکان می‌دهد تا از طرف مشتری کمیسیون پرداخت کرده و یا اینکه هزینه‌ها مستقیما به جای ETH به توکن‌های USDC اعمال شوند.
همچنین تیم پلتفرم قرارداد هوشمند عمومی USDC را برای پشتیبانی توسعه داده است. توسعه دهندگان می‌توانند این سرویس را به تنهایی و یا به صورت یک سرویس شخص ثالث پرداخت هزینه‌های مربوطه، ارائه دهند.
تیم کنسرسیوم معتقد است که ارسال بدون گس به طور قابل توجهی توانایی یو اس دی کوین را در پرداخت‌ها، معاملات همتا به همتا و تجارت الکترونیکی گسترش خواهد داد. این بروزرسانی کاملا با نسخه‌های قبلی پروتکل‌ سازگار است. این بدان معناست که USDC 2.0 بر کیف پول‌های دیجیتالی، صرافی‌ها یا برنامه‌های تلفیق شده با رمز ارز جی یو اس دی تاثیری نخواهد گذاشت.
تعداد یو اس دی کوین‌های در گردش
اعلام عدد دقیق کمی دشوار است. بر اساس تئوری ممکن است تعداد یو اس دی کوین‌های موجود نامحدود باشد. سکه‌های جدید مطابق با تقاضای بازار ایجاد می‌شوند. به این معنا که هر زمانی که افراد با دلارهای خود قصد خرید کوین را داشته باشند، سکه‌های جدیدی ایجاد می‌شوند.
بر اساس نظر کارشناسان عواملی در طی این سال‌ها به ویژه سال ۲۰۲۰ سبب شده تا USD کوین، از محبوبیت زیادی برخوردار شود. یکی از این عوامل افزایش ناگهانی و شدید محبوبیت مالی غیر متمرکز است. USD کوین، با توجه به نحوه عملکردش دیدگاه مشترکی با بسیاری از پروتکل‌های دیفای ارائه داده است.
امنیت شبکه USD کوین چگونه است؟
تمامی USD کوین‌های در گردش در واقع توکن‌های ERC-20 هستند که در بلاک چین اتریوم یافت می‌شوند. در این میان یکی از بزرگترین مزایا، چگونگی نحوه ادغام آن با برنامه‌های مبتنی بر اتریوم است. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، امنیت و ثبات این استیبل‌کوین با دلار ذخیره شده تامین می‌شود.
تفاوت USD کوین با سایر استیبل‌کوین‌ها در چیست؟

استیبل‌کوین‌های ارزهای رمزنگاری شده را می‌توان در چهار گروه قرار داد:
۱. وثیقه فیات:
این گروه شامل تمام استیبل‌کوین‌هایی می‌شود که به ارزش فیات وابسته هستند. تمام کوین‌های وثیقه، به صورت متمرکز طراحی می‌شوند. پروژه‌هایی مانند موارد زیر در این گروه قرار دارند:

Tether (USDT)
TrueUSD (TUSD)
Gemini Dollar (GUSD)
Paxos Standard Token (PAX)
Gigix Gold (DGX)
USD Coin (USDC)

۲. وثیقه رمزنگاری شده:
استیبل‌کوین‌هایی هستند که ارزش آنها به دارایی‌های رمزنگاری شده وابسته است. پروژه‌های زیر در این گروه قرار دارند:

Makercoin (MKR & DAI)
Havven (nUSD,HAV)

۳. الگوریتمی بدون وثیقه:
مدل‌های اقتصادی مبتنی بر نرم‌افزار که بدون استفاده از دارایی وثیقه‌ای به دنبال ایجاد ثبات قیمت هستند. به طور مثال:

۴. ترکیبی:
این گروه شامل استیبل‌کوین‌هایی می‌شود که به ترکیبی از رویکردهای ذکر شده در موارد قبلی متکی هستند. پروژه زیر یکی از این موارد است:

یو اس دی کوین در گروه اول یعنی وثیقه فیات قرار گرفته و یک استیبل‌کوین متمرکز و ثابت است. به طور کلی تمام پروژه‌های موجود در یک گروه، به روشی مشابه کار می‌کنند و فقط تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. برجسته‌ترین Tether (USDT) است که به دلیل امتناع از انجام یک ممیزی، کاملا شفاف شناخته می‌شود. مورد دیگر Digix Gold (DGX) است که ارزش آن به طلا وابسته است.
سایر استیبل‌کوین‌های وثیقه‌دار گواهی‌های منظمی را منتشر کرده و با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. تفاوت‌های اصلی میان آنها به سیاست‌های مربوط به هزینه‌ها و شرکا سازمانی مختلف برمی‌گردد؛ اما مدل کسب‌و‌کار در اکثر موارد مشابه است.
مقایسه USDC با USDT
USDT قطعا یکی از اولین استیبل‌کوین‌ها و مطمئنا از محبوب‌ترین‌ آنها تا به امروز است. با این حال، مسائل نظارتی و ابهامات پیرامون Tether سبب ایجاد احساس عدم امنیت نسب به این استیبل‌کوین شده است؛ بنابراین امروزه یو اس دی کوین در مقایسه با USDT به یک گزینه محبوب در میان مردم تبدیل شده است.
پیش از هر چیزی، USDT و USDC هر دو استیبل‎کوین‌های متمرکز هستند. USD کوین توسط کنسرسیوم CENTER و USDT توسط Tether Holdings Limited صادر و اداره می‌شوند.
در رابطه با مقررات نیز، USDC و شرکت‌های پشتیبان آن ثابت کردند که با تمام آنچه بر سر راهشان قرار گرفته است مطابقت دارند. از طرف دیگر،USDT و شرکت‌های پشتیبانی کننده آن تا حدی از مقررات پیروی کرده و به طور کلی از سوالات ناراحت کننده طفره می‌روند.
گواه منابع مالی تتر تا حدودی مبهم است. تتر بخشی از استیبل‌کوین خود را با نقدینگی پشتیبانی کرده و مابقی آن نیز با وجه نقد پوشش داده می‌شود.
همچنین ممکن است در برخی مواقع شامل دارایی‌های دیگر و وام‌های قابل دریافت ارائه شده توسط تتر به اشخاص ثالث باشد. در مقابل، USDC کاملا شفاف و حسابرسی شده است و به طور کامل توسط پول نقد پشتیبانی می‌شود.
در حالی که Tether ارتباط مبهمی با تیم مدیریت Bitfinex داشته و از طریق یک شرکت offshore منتشر می‌شود؛ اما USD کوین از طریق شرکت‌های مشهور مستقر در ایالات متحده آمریکا صادر و پشتیبانی می‌شود و دارای یک تیم مدیریتی درجه یک از شرکت‌های معتبر مختلف است.
با وجود رشد یو اس دی کوین، USDT همچنان دارای حجم معاملاتی ۱۰۰ و ارزش بازار ۴ برابری است.
یو اس دی کوین را از کجا می‌توان بدست آورد؟

در صورت تمایل می‌توانید  رمز ارز جی یو اس دیرا در صرافی‌های زیر خریداری کنید:

صرافی Binance (با جفت ارزهای BTC و BNB)
صرافی Poloniex (با جفت ارزهای BTC، ETH، XRP، BHC، STR، LTC، ZEC، XMR و DOGE)
صرافی Coinbase Pro (با جفت ارزهای BTC و ETH)
صرافی Coinbase (با جفت ارزهای …..؟؟؟؟.چیزی ننوشته)
صرافی CoinEx (با جفت ارز USDT)
صرافی Coinsuper (با جفت ارزهای BTC و USD)
صرافی OKEx (با جفت ارزهای BTC و USDT)
صرافی CPDAX (با جفت ارز BTC)
صرافی Hotbit (با جفت ارز USDT)
صرافی Kucoin (با جفت ارزهای BTC، ETH و USDT)
صرافی Korbit (با جفت ارز KRW)
صرافی FCoin (با جفت ارز USDT)
صرافی LATOKEN (با جفت ارزهای BTC و ETH)
صرافی SouthXchange (با جفت ارزهای BSV و DASH)
صرافی COSS (با جفت ارزهای BTC و ETH)
صرافی Crex24 (با جفت ارز USD)

علاوه بر موارد ذکر شده، USDC را می‌توان در کوین‌بیس به دلار و بالعکس تبدیل کرد.
پروژه‌های مشابه با USDC
Tether (USDT): قدیمی‌ و محبوب‌ترین استیبل‌کوین با پشتوانه دلار آمریکا.
TrueUSD (TUSD): توکن ERC-20 با پشتوانه دلار ارائه شده توسط پلتفرم TrustToken.
Gemini Dollar (GUSD): توکن ERC-20 وابسته به دلار که توسط صرافی Gemini منتشر شده است.
Paxos Standard Token (PAX): توکن ERC-20 وابسته به دلار آمریکا.
Dai (DAI): استیبل‌کوین ERC-20 وابسته به دلار آمریکا.
bitCNY (BITCNY): استیبل‌کوین منتشر شده در بلاکچین BitShares، با پشتوانه یوان چین (CNY).
bitUSD (BITUSD): استیبل‌کوین منتشر شده در بلاکچین BitShares، با پشتوانه دلار آمریکا (USD).
bitEUR (BITEUR): استیبل‌کوین منتشر شده در بلاکچین BitShares، با پشتوانه یورو (EUR).
Stasis Eurs (EURS): استیبل‌کوین وثیقه‌ای ERC-20 وابسته به یورو.
nUSD (NUSD): استیبل‌کوین ERC-20 منتشر شده توسط بنیاد Havven.
White Standard (WSD): استیبل‌کوین وابسته به دلار آمریکا که برای پرداخت‌های جهانی در پروتکل Stellar منتشر شده است.
پتانسیل رشد یو اس دی کوین
افزایش تقاضا از منابع مالی غیرمتمرکز (DeFi) حامی رشد یو اس دی کوین است. خدمات جدید دیفای مانند ییلد فارمینگ در حال افزایش حجم USDC هستند.
در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب USDC، یعنی USDT، مردم اغلب از USDC برای تراکنش‌های جزئی و کوچک استفاده می‌کنند. این امر نشان دهنده موارد استفاده بنیادی‌تر است. علاوه بر این، معاملات همتا به همتا یک روش ویژه محبوب برای بدست آوردن USDC است.
بر طبق برنامه‌های Circle آنها قصد همکاری با بانک‌های بازرگانی را دارند. این بانک‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا از طریق حساب‌های بانکی موجود خود استیبل‌کوین را واریز و برداشت کنند. در آوریل ۲۰۲۱، ناشر USDC و Circle با یک بانک بازرگانیبه نام Signature (با خدمات کامل)، مستقر در نیویورک همکاری کردند. در نتیجه بانک Signature به دلیل نگهداری میلیاردها دلار سپرده ذخیره مربوط به یو اس دی کوین، به موسسه مالی پیشرو Circle تبدیل شد.
رمز ارز جی یو اس دی به عنوان توکن ERC-20 بر روی بلاک چین اتریوم عمل می‌کند. همچنین USDC بر روی سه بلاکچین دیگر یعنی Algorand،Solana (به ترتیب به عنوان توکن‌های ALGO و SOL) و همچنین بلاکچین Stellar کار می‌کند. کوین‌ها USD 17 میلیون بار فقط در بلاکچین Ethereum منتقل شده‌اند.
بازار استیبل‌کوین به طور فزاینده‌ای رقابتی است؛  USDC توانسته است سهم خود را در این بازار افزایش دهد. در حالی که Tether همچنان در بازار چندین بلاکچین پیشرو است؛ تقاضا برای گزینه‌های دیگر تنظیم کننده بازار افزایش می‌یابد.
بیزینس مدل یو اس دی کوین، مبتنی بر کسب سود وثیقه‌های فیاتی است که USDC را پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، USD کوین لزوما نیازی به درآمدزایی از طریق خود معاملات ندارد.
مالک این استیبل‌کوین یعنی Circle، یک شرکت فناوری مالی جهانی است که محصولاتی را در رابطه با مصارف USDC و پذیرش آن در آینده، ایجاد کرده و از آنها کسب درآمد می‌کند. در نتیجه، مدل کسب درآمد یو اس دی کوین، مشابه خدمات گسترده پلتفرم است. برای مثال این خدمات شامل خدمات تراکنش بانک‌ها است که از طریق کارمزد و اهرم‌ها (Leverages) از APIها استفاده می‌کنند.

برای ثبت نام در صرافی کوینکس (CoinEx) با ۳۰% تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
برای ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) با تخفیف کارمزد معاملات کلیک کنید!
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران وارد شوید

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم!

یو اس دی کوین (USDC) چیست؟ معرفی کامل و قیمت لحظه ای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *